11تا از بهترین و مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری

گیاهان آپارتمانی لوکس
گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به گل و گیاهان خاص و لوکس و یا لاکچری علاقمندید، درست آمده‌اید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع گیاهان آپارتمانی لوکس آشنا کنیم، داشتن گل و گیاهانی شاداب و خاص و لاکچری تأثیر بسزایی در روح و روان انسان داشته و می‌تواند دکوراسیونی خاص برای شما به ارمغان بیاورد.

البته شاید لازم باشد برای داشتن گیاهانی خاص و شیک، هزینه بیشتری نیز بپردازید. اما با توجه به شرایط مالی خود می‌توانید انتخابهایی داشته باشید که هم خیلی هزینه نکرده و هم دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید. در این مطلب قصد داریم انواع گیاهان لوکس آپارتمانی را معرفی نماییم:

انواع گیاهان لوکس آپارتمانی:

توجه داشته باشید که میتونید نگهداری هر یک از گیاهان معرفی شده زیر را در سایت گل من و توجه با فیلم آموزشی مشاهده کنید.

بنر گل من و تو
1.زامیفولیا؛ گیاه لاکچری و مقاوم

یکی از گیاهانی که در کل فصول سال سرسبزی و طراوت خود را دارد، گل زامیفولیا یا zzplant است. این گیاه لوکس آپارتمانی با داشتن برگهای گوشتی و ظاهری زیبا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی بوده و جای خود را بین دوستداران گل‌و‌گیاه باز کرده است. نگهداری بسیار راحتی داره و در برابر کمبود نور هم مقاوم هست.

این گیاه زیبا بسیار مقاوم بوده و آب را در برگهای گوشتی خود نگه می‌دارد. بنابراین تا مدتها می‌تواند بدون آبیاری سپری کند. برگهای روغنی این گیاه سبب می‌شود بسیاری تصور کنند گیاه مصنوعی است. البته زامیفولیا رشد کمی دارد ولی به راحتی می‌توانید آن را تکثیر کنید. با دارا بودن شرایط مناسب گیاه می‌توانید زامیفولیا را در آپارتمان بخوبی پرورش دهید.

زاموفیلیا جزو گیاهان لوکس
زاموفیلیا جزو گیاهان لوکس
2.بونسای، گیاه لاکچری و گران

بونسای نیز از جمله گیاهان آپارتمانی لوکس و مورد توجه دوستداران گیاهان خاص و شیک است. این گیاه بومی ژاپن بوده (یعنی ژاپنی ها بودن که این نوع شکل دهی به گیاهان رو به جهان عرضه کردن) و با روش خاصی بصورت کوچک و مینیاتوری رشد داده شده است. شما میتوانید انواع گیاهان آپارتمانی را با فرم دهی و شکل دهی به بونسای تبدیل کنید که انواع بونسای رو در سایت قرار دادیم که با جستجو کلمه بونسای آنها را مشاهده میکنید.

این درختچه مینیاتوری زیبا و محبوب قیمتی تقریباً بالا داشته و بسیار مورد علاقه پرورش دهندگان گیاه است. سعی کنید درختچه‌ای را بخرید که آفت نداشته و برگ‌هایش همیشه سبز باشد. این گیاه انواع زیادی دارد. نظیر بونسای آدنیوم، فیکوس، شاه توت، جنسینگ و بونسای شمشاد. بونسای رد گلدان‌های کوچک نگهداری می‌شود.

بوسنای برای دکوراسیون - بونسای برای خانه

3.گیاه لوکس آپارتمانی بامبو؛ گیاه شانس

بامبو گیاهی زیبا و پرطرفدار با شکلی خاص است که دیگران را مجذوب خود کرده است. در مورد این گیاه اینطور گفته می‌شود که خوش شانسی می‌آورد. اگر شما در نگهداری از گیاهان خوش شانس نیستید و وقت کافی ندارید، با گیاه بامبو شانس خود را امتحان کنید.

این گیاه لوکس و زیبا که به آن لاکی بامبو هم می‌گویند که به معنای همان بامبوی خوش شانس است،  در فنگ شویی نماد ثروت بوده و نگهداری آسانی دارد. این گیاه را در آب می‌توانید به راحتی نگهداری کنید. البته اگر آن را در خاک نکه می‌دارید خاک آن باید همیشه نم و رطوبت داشته باشد.

برای جلوگیری از زرد شدن برگهای بامبو نور، آب و تقویت آن را تحت کنترل داشته باشید. بامبو را می‌توانید بصورت شاخه‌ای تهیه نمایید.

4.گل ارکیده، لوکس و شیک

یک از گیاهان آپارتمانی لوکس و جذاب ارکیده است، گل ارکیده از لحاظ بصری واقعاً گیاهی زیبا بوده و ارزش زیادی بین افراد دارد. ارکیده با رنگهای زیبایی که دارد می‌تواند یکی از گلهای محبوب و معروف برای افراد توانمند بوده و همیشه نیز برای هدیه دادن، گلی مناسب است. اکثر افراد برای مراسم خواستگاری سعی می‌کنند از زیبایی این گل بهره ببرند.

به دلیل تنوع بالای رنگ و مدل این گیاه می‌توان هر نمونه که بیشتر با دکوراسیون منزل یا محل کار همخوانی دارد را انتخاب نمود.

گل ارکیده - معرفی ارکیده گل من و تو
گل بریده و گل ارکیده
5.نخل کنتیا یا شامادورا

اگر به دنبال گیاهی هستید که با آن همه اطرافیان را خیره کنید و فضای لوکسی به منزل ببخشید، بی‌تردید نخل کنتیا یکی از آن گیاهان است. این گیاه بسیار پرفروش بوده و نیز مقاوم است. نخل کنتیا به نخل بهشتی نیز معروف است. البته نخل اریکا، نخل شامادورا و نخل کنتیا همگی از یک خانواده هستند و نگهداری از اونها هم خیلی سخت نیست و حذابیت خاصی به خانه شما خواهد داد.

اگر بخوبی از این گیاع مراقبت کنید، زهکشی خوبی برایش فراهم کنید و آبیاری گیاه منظم باشد، می‌توانید از زیبایی این نخل بهره برده و فضایی لوکس بوجود آورید.

6. فیکوس لیراتا

یکی از گزینه های عالی و کمی گران برای دکوراسیون خانه فیکوس لیراتا هست که جزو گیاهان لاکچری می باشد، برای شادابی گیاه باید شرایط نوری خوب با آبیاری منظم و زیاد داشته باشید و تا جایی که میتونید رطوبت محیط رو بالا ببرید.

برگهای بزرگ به همراه شکل ظاهری اون واقعا خاص بودن رو به بیننده القاء میکنه ولی بسایر مرافب باشدی چون با خشکی بیش از حد و یا آبیاری خیلی زیاد برگهای اون قهوه ای میشه

فیکوس لیراتا
فیکوس لیراتا
7. برگ انجیری بزرگ

شاید در خیلی از سایت ها و پیج های اینستاگرامی برگ انجیری های خاص و زیبا رو دیده باشید، این گیاه با داشتن برگهای پهن و زیبا برای دکوراسیون داخلی بسایر عالی هست، اگر میخواهید گیاه لاچری باشه حتما در زمان خرید گیاهان بزرگ با برگه های پهن تر رو انتخاب کنید.

برای نگهداری این گیاه کافیه محیطی گرم و مرطوب با آبیاری منظم براش فراهم کنید و گلدان رو به موقع تعویض کنید، شما هر زمان دید که ریشه از زیر گلدانی خارج شده اقدام به تعویض گلدان کنید.

8.درختچه‌های لوکس آپارتمانی:

استفاده از درختچه آپارتمانی نیز بین افراد محبوبیت داشته و به فضایی زیبا کمک می‌کند. این درختچه‌ها کمی از گیاهان دیگر بلندتر بوده و باعث شادابی و طراوت منزل یا محل کتار می‌شوند.

ضمناً نگهداری از آنها راحت‌تر بوده و نیاز به توجه و رسیدگی زیادی ندارند. پس اگر وقت رسیدگی به گیاهان را ندارید، اما دوست دارید از زیبایی آنها بهره ببرید، از درختچه‌ها استفاده کنید. هم فضای دل انگیزی بوجود می‌آید و هم باعث پاک شدن هوای محیط می‌شوند. درختچه‌ها انواع متفاوت و اشکال گوناگونی دارند که بسته به سلیقه خود می‌توانید آنها را تهیه کنید.

9.آشنایی با پاچیرا، گیاهی لوکس:

این گیاه زیبا که نمادی از پول و خوشبختی است، با ظاهری زیبا تبدیل به گیاهی آپارتمانی شده است. پاچیرا به دلیل نگهداری آسانی که دارد محبوب شده است.

این گیاه آبیاری منظم و هفتگی نیاز داشته و در اثر زیاده‌روی در آبدهی برگهایش زرد می‌شود. ضمناً هنگام آبیاری سعی کنید به برگهایش آ نریزید که گیاهتان خراب می‌شود.  پاچیرا نیازی به نور مستقیم هم ندارد.

این گیاه زیبا و محبوب آپارتمانی سمی نیست اما هتر است آن را از دسترس اطفال و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

گیاهان آپارتمانی لاکچری - پاچیرا
گیاهان آپارتمانی لاکچری – پاچیرا
10.گیاهان گوشتخوار لوکس:

گیاهان گوشتخوار دسته عجیبی از گیاهان بوده و طرفداران خاص خود را نیز دارند. این گیاهان بر خلاف سایر گلها و گیاهان از حشرات تغذیه می‌کنند و محل زندگی آنها بیشتر در مردابهاست.

داشتن این گونه گیاهان برای برخی افراد سرگرمی خوبی بوده و دوست دارند در کلکسیون گلهایشان از آن داشته باشند. نگهداری این گیاه در خانه سبب می‌شود از شر وجود حشرات مزاحم راحت شوید. با نزدیک شدن حشرات به برگها، فوراً برگهای گیاه بسته شده و شیره حشره را می‌مکد.

جالب است که این گیاه برخی از حشرات را دوست دارد، و در برابر حشراتی که دوست ندارد .اکنشی از خود نشان نمی‌دهد. بهتر است اگر از این گیاهان در خانه دارید، با آب مقطر آبیاری نمایید. و نیازی به خاک غنی ندارند، زیرا ریشه‌هایشان توانایی جذب مواد مغذی خاک را ندارد. شاید ندانید که این گیاه بوی خاصی از خود به بیرون ساطع می‌کند که سبب جذب حشرات و انداختن آنها به دام می‌شود. برگهای گیاه در کسری از ثانیه بسته می‌شود.

گیاهان گوشتخوار - گیاهان حشره خوار
گیاهان گوشتخوار – گیاهان حشره خوار
11.کاکتوس‌ها، گلهای آپارتمانی خاص:

کاکتوس‌ها همواره جزو گیاهانی بوده‌اند که علاقمندان خاص خود را داشته‌اند و افراد زیادی به ایجاد کلکسیونی از کاکتوس‌ها پرداخته‌اند. برخی کاکتوس‌ها قیمت بالایی دارند و از نژادهای مختلفی می‌باشند. شما بسته به توانایی مالی خود، می‌توانید برای خرید این گیاه زیبا هزینه کنید.

کاکتوس نیاز به آبیاری زیادی نداشته و در اثر آبیاری بیش از حد خراب می‌شود. کاکتوس را می‌توانید مدت‌ها بدون آب بگذارید، چون گوشتی است، خشک نمی‌شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی لاکچری در خانه شاید به جذابیت خانه شما اضافه کنه ولی هزینه و شرایط نگهداری خاصی رو میخواد که باید براشون فراهم کنید، بدین ترتیب شما می‌توانید با کمی سلیقه و هزینه فضایی جذاب در خانه و یا اداره و محل کار ایجاد کنید.

مطالب مرتبط:

7 نکته کلیدی در آبیاری گیاهان آپارتمانی؛ روش آبیاری گیاهان

12 از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوای خانه و مقاوم

16تا از بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست؛ گیاهان مقاوم به نور کم