آشنایی با انواع حسن یوسف + معرفی 15 از بهترین گونه ای معروف

معرفی انواع حسن یوسف معروف
معرفی انواع حسن یوسف معروف

معرفی انواع حسن یوسف : آیا میدانستید 150 گونه مختلف از این گیاه در جهان وجود داره؟ حسن یوسف یک گیاه آپارتمانی است که از دیر باز در منزل و یا حیاط خانه ها دیده اید. نگهداری از آن کار بسیار آسانی است گیاه حسن یوسف با رعایت نکات کوچک میتواند در تمام فصول سال شاداب و زیبا باشد اگرشرایط خوبی را برای آن محیا کنیم میتوانیم از گل های این گیاه بذر نیز بدست آوریم. البته اگر اطلاعات کامل تر برای رشد انفجاری حسن یوسف یا مراحل کاشت حسن یوسف و یا علت پژمرده شدن حسن یوسف را میخواهید بدانید هر یک در مطالب جداگانه گفته شده است.

همانطور که اغلب یا این گیاه زیبا را در منزل داشته و یا آن را در هرجایی ممکن است دیده باشید این گیاه بیش از 150 گونه مختلف دارد که در اینجا ما تعدادی انواع حسن یوسف را نام برده و درباره هر یک مختصر توضیح میدهیم . قاتل حسن ییوسف شپشک آرد آلود است که باید برای گیاه تهویه درست فراهم کنید و اینکه هر چند هفته یکبار برگهای آن را بررسی کنید تا اگر این آفت به گیاه شما حمله کرده بود در سریع ترین زمان بتوانید مشکل را رفع کنید.

حسن یوسف رنگین کمان
حسن یوسف رنگین کمان

حسن یوسف رنگین کمان بی نقص  Superfine Rainbow :

رنگین کمان چند رنگ فوق العاده برگ‌های بزرگ Superfine Rainbow Rainbow Multicolour به رنگ قرمز، و رگه‌ دارهای ارغوانی و نارنجی رنگ هستند نوع دیگری از این گونه وجود دارد که ترکیب سبز و است جنس بافت برگ های آن لطیف و مخملی بوده و در رنگ های گوناگون وجود دارد گیاهان در یک فصل طولانی بسیار رنگارنگ هستند.و یکی از دلایل نگهداری این گیاه تنوع رنگی برگ ها میباشد . رشد آسان این گیاه از دلایل دیگرنگهداری از این گونه حسن یوسف است  اندازه ارتفاع این گیاه 30  تا 40 سانتی متر است و گلدهی آن بسیار دیرهنگام میباشد .

بنر گل من و تو
انواع شمعدانی - henna Solenostemon
انواع شمعدانی – henna Solenostemon

هنا  henna Solenostemon یکی از انواع حسن یوسف :

یکی دیگر از انواع حسن یوسف ،حسن یوسف هنا henna میباشد این گیاه آپارتمانی بدلیل رنگ برگ هایی که دارد یکی از دوست داشتنی ترین گونه های حسن یوسف میباشد برگ هایی که از نظر رنگی شبیه به برگ های پاییزی هستند و دارای لکه هایی به رنگ نارنجی و قرمز میباشند ونگهداری از این گونه حسن یوسف کار آسانی است و زیبایی به منزل شما به ارمغان می آورد .

انگشت جوهری یکی از انواع گل حسن یوسف :

حسن یوسف انگشت جوهری بدلیل اینکه برگ های این گیاه شباهت زیادی به انگشت های دست و پا دارند و بدلیل اینکه رنگ آنها همچون جوهری است که به انگشت خورده اطراف برگ سبز رنگ و مانند یک حاشیه، قسمت قرمز داخل را احاطه کرده‌اند و به انگشت جوهری یا  inky finger معروف است . حسن یوسف انگشت جوهری یکی از گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن ها کار سخت و پیچیده ای نمیباشد .

شکوه لوکزامبورگ glory of Luxembourg یکی از انواع حسن یوسف:

یکی از انواع حسن یوسف “شکوه لوکزامبورگ” Solenostemon “یک گیاه چند ساله بوته ای تا 60 سانتی متر است، برگ های تخم مرغی قهوه با حاشیه‌های سبز رنگ است و لبه خارجی این برگ ها بشکل دندانه ای میباشد و اختلاف رنگ حاشیه و داخل برگ تضاد زیبایی برای این گیاه آپارتمانی ایجاد کرده است. گلهای آبی کمرنگ ناچیز به صورت پراکنده .بومی انگلستان است و تکثیر ان نیز کار آسانی میباشد . از طریق بذر یا قلمه چوب نرم تکثیر میشود .ممکن است مورد حمله شپشک های آردآلود، حشرات فلس دار و مگس سفید گلخانه ای قرار گیرد ولی بیماری که معروف باشد ندارد .

حسن یوسف بلک
حسن یوسف بلک

black dragon  یا حسن یوسف بلک :

یکی از انواع حسن یوسف گیاه اژدهای سیاه (black dragon) سایه دوست‌تر از سایر گیاهان است و حتی در مواقعی که نور خورشید محدود است، رنگ قابل توجهی دارد برگ هایی به رنگ ترکیبی از رنگ قرمز، مشکی و زرشکی می‌باشد  شبیه به اژدهای سیاه به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی هایی که باعث معروفیت این گیاه شده است مخملی بودن برگ های این نوع حسن یوسف میباشد. برگ های منحصر به فرد به  که دارای بافتی فوق العاده هستند.میزان نور مورد نیاز 2 تا 5 ساعت در روز و به خاک تقریبا مرطوب  و نیاز آبی متوسط دارد  و در مکان سرد قادر به زنده ماندن است و این گیاه آپارتمانی نهایتا میتواند تا 25 سانتی متر ارتفاع داشته باشد و جز گیاهان کوچک جثه محسوب میشود .

Fishnet Stockings
Fishnet Stockings

حسن یوسف  Fishnet Stockings :

یکی از ویژگی های منحصربفرد این گونه از حسن یوسف ارتفاع آن میباشد که اندازه بالغ بین 7 تا 35 سانتی متر و ارتفاع بالغ آن بین 60 تا 90 سانتی متر است جز گیاهان قد بلند است . و بیشتر بصورت قاِیم رشد میکند . برگها به رنگ سبز چشمگیر با رگه های به رنگ شرابی را دارا میباشد و برای رشد بهتربه شرایط نوری نیم سایه و همچنین خاک با زهکشی بالا نیاز دارد این گیاه در مقابل حرارت مقاوم میباشد به عنوان گیاه آپارتمانی جز گیاهانی است که نگهداری از آن بسیار آسان است .

انواع شمعدانی  Kiwi Fern
انواع شمعدانی  Kiwi Fern

 حسن یوسف Kiwi Fern :

یکی از گونه های حسن یوسف است این گونه از بدلیل رنگ برگ ها که به رنگ بنفش تیره با لبه های زرد هستند باعث جذبه مرغ مگس خوار میشوند برگ هایی به شکل باریک که دارای پرز میباشند شرایط نگهداری این گیاه آپارتمانی بدین صورت است که به سایه یا نیمه آفتاب علاقه داشته و خاک مناسب و کوددهی منظم و آبیاری متوسط با زهکشی خوب و حاصلخیز لازم است وهرگز خاک آن را خیس نگه ندارید. زمان کود دهی و کاشت این حسن یوسف  فصل بهار تابستان است و این گونه از حسن یوسف رشد سریعی داشته و تا ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر نیز رشد میکند .

انواع گونه های حسن یوسف-Trailing Plum
انواع گونه های حسن یوسف-Trailing Plum

حسن یوسف Trailing Plum :

این گونه از گیاه حسن یوسف رشد سریعی داشته و ارتفاع گیاهان معمولاً بین 30 تا 45 سانتی متر است ، دارای برگ‌های بیضی شکل قرمز برجسته با حاشیه های زیبا به رنگ سبز فسفری است . رشد این گونه در دماهای پایین بهتر است و گیاه سایه دوست میباشد برای نگهداری از آن باید در سایه یا نیم سایه و دما نهایتا 23 درجه نگهداری شود میزان آبیاری باید منظم بوده و و در فصل تابستان بیشتر شود .همچنین خاک زهکشی خوبی داشته باشد و مرطوب نگهداری شود .از عواملی که باعث از بین رفتن این گونه از حسن یوسف میشوند میتوان به شته و شپشک آرد آلود و کنه های عنکبوتی اشاره کرد و رنگ گل های بنفش و قرمز با حاشیه سفید است.این گیاه یکساله میباشد.

حسن یوسف هندوانه ای
حسن یوسف هندوانه ای

حسن یوسف هنداونه ای :

حسن یوسف هندوانه ای که یکی از محبوب ترین انواع حسن یوسف میباشد علت نام گذاری این گیاه بدلیل ترکیب رنگ برگ های ان میباشد که ترکیبی از دو رنگ سبز و قرمز است ترکیب این دو رنگ گل حسن یوسف شبیه به هندوانه است به همین دلیل به حسن یوسف هندوانه ای watermelon  معروف است .این گیاه اپارتمانی برای ایجاد یک محیط زیبا در منزل بسیار کاربردی است و نگهداری از آن کار بسیار اسانی میباشد .

 حسن یوسف آتشین :

حسن یوسف آتشین یکی از نواع حسن یوسف است که اگر میخواهید با رنگ برگ های خاصی از حسن یوسف مواجه شوید این گونه گزینه بسیار مناسبی است زیرا رنگ برگ های حسن یوسف اتشین متشکل از  نارنجی و قرمز است و داخل برگ های آن نارنجی تر و یا قرمز تر میباشند  و علت نامگذاری ان نیز همین میباشد اگر به برگ های پاییزی علاقه دارید نگهداری از حسن یوسف آتشین گزینه خیلی مناسبی میباشد. که این ترکیب رنگ در دکوراسیون تاثیر دارد .

حسن یوسف طلوع فلوریدا
حسن یوسف طلوع فلوریدا

طلوع فلوریدا sunrise of Florida یکی از انواع گیاه حسن یوسف :

یکی دیگر از انواع حسن یوسف ،حسن یوسف طلوع فلوریدا میباشد که برگ هایی بسیار جذاب به رنگ صورتی کم رنگ تا مشکی در جوار یکدیگر قرار گرفته اند ، و ممکن است یک برگ از حاشیه به رنگ صورتی کمرنگ باشد و هرچه به مرکز برگ برسد تغییر رنگ داده و به مشکی برسد . این گیاه ترکیب رنگ فوق العاده زیبایی داشته و برای نگهداری در آپارتمان گزینه بسیار خوبی است که نگهداری از آن کار دشواری نمیباشد .

انواع حسن یوسف-kong
انواع حسن یوسف-kong

حسن یوسف کنگ (kong)  :

یکی دیگر از انواع حسن یوسف ،حسن یوسف کنگ (kong)  میباشد که دارای برگ هایی به رنگ سبز است و هرچه به سمت مرکز برگ می آید تغییر رنگ به قرمز یا صورتی میدهد و دارای حاشیه ضخیم تری میباشد این گونه از حسن یوسف با توجه به اینکه دارای رنگ بندی های مختلف است خود نیز دارای انواع گوناکونی میباشد .

حسن یوسف باترمیلک (buttermilk) :

حسن یوسف باتر میلک دارای برگ هایی به شکل مثلثی شکل و بلند است که نوک انها نیز تیز میباشند حاشیه برگ های این گیاه آپارتمانی به رنگ سبز و مرکز برگ به رنگ زرد میباشد بدلیل ترکیب رنگ برگ های این گونه از حسن یوسف از آن برای زیبایی منزل بسیار استفاده میشود و به buttermilk معروف است

Coleus Wasabi
Coleus Wasabi

واسابی Wasabi یکی از انواع حسن یوسف :

این گونه از حسن یوسف معمولا بدلیل اینکه رنگ برگ های آن سبز درخشان است در کنار انواع  دیگر حسن یوسف نگهداری میشود و معمولا به تنهایی از ان نگهداری نمیشود زیرا رنگ سبز برگهای آن در ترکیب با سایر رنگها چشم نواز تر میشوند .

انواع مختلف حسن یوسف
انواع مختلف حسن یوسف

حسن یوسف (Salmon Pink) :

یکی دیگر از انواع حسن یوسف تلاطم صورتی یا  Salmon Pink میباشد این گیاه دوست داشتنی دارای برگ هایی به رنگ زرد ،سبز و صورتی است که رنگ زرد آن بیشتر به چشم میخورد برگ این گونه شبیه به پر میباشد و دارای ساقه و لبه ها و رگبرگ های صورتی رنگ است که با رنگ زرد ترکیب چشم نوازی ایجاد کرده است . یکی از دلایل توجه نگهداری از ان گیاه را جالب کرده است شکل متفاوت هر کدام از برگ ها است .

بطور کلی نگهداری از حسن یوسف کار سخت و پیچیده ای نمیباشد و این گیاه سرعت رشد بسیار خوبی نیز دارد و میتوانید ان را در منزل و یا ایوان منزل نگهداری کنید این گیاه بدلیل تنوع و گوناگونی رنگ و شکل برگ هایی که دارد یکی از گیاهان متنوع اپارتمانی میباشد که شما میتوانید با توجه به محیط منزل و علاقه رنگی خود یکی از این انواع گل حسن یوسف را برای نگهداری انتخاب نمایید و در پایان اگر سوالی در رابطه با گیاه حسن یوسف داشته و یا اطلاعاتی بیشتر از این گیاه آپارتمانی در اختیار دارید ممنون میشویم با ما در میان بگذارید .