بی‌نظیرترین ایده­‌ها برای چیدمان آپارتمان کوچک

بی‌نظیرترین ایده­‌ها برای چیدمان آپارتمان کوچک
بی‌نظیرترین ایده­‌ها برای چیدمان آپارتمان کوچک

ایده­‌ها برای چیدمان آپارتمان کوچک: یافتن آپارتمان بزرگ به‌خصوص در شهرهای بزرگ، با توجه به هزینه و کرایه‌های بالا کار سخت و دشواریست. همین‌طور چیدمان این آپارتمانهای کوچک همیشه دغدغه افراد بوده و هست. اما دلیل نمی‌شود چون در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید، شیک نباشد و بزرگتر از چیزی که هست بنظر‌ نیاید.

در واقع با طراحی، مبلمان، و ترفندهای سازماندهی‌شده، کوچکترین منازل و آپارتمانها را می‌توان تبدیل به کاخی کوچک نمود. اینجاست که طراحی داخلی جلوه‌کرده و نکاتی تخصصی برای بزرگ نشان دادن فضایی کوچک ارائه‌می‌دهد. به زودی می‌بینید که اندازه همیشه هم موضوع مهمی نیست.

طراحی استراتژیک آپارتمان کوچک 

اگر آپارتمان شما کوچک است، مبلمان و اثاثیه را در وسط اتاق رها نکنید. بر روی وسایل اطراف کاناپه تمرکز کنید تا فضا بزرگتر حس شود. بهتر است فضایی باز داشته باشید تا اینکه دیواری اتاق نشیمن و اتاقهای خواب را از هم جداکند. می‌توانید برای جداکردن آشپزخانه از میز غذاخوری استفاده کنید و به این شکل اوپن آشپرخانه فضایی را اشغال نخواهدکرد. بجای  بجای بکار بردن کلی وسایل مختلف سعی‌کنید چند آیتم و مواردی را که کاربردی‌تر هستند انتخاب‌کنید.

بنر گل من و تو

مقیاس را درآپارتمان‌های کوچک در نظر بگیرید

برای چیدمان یک آپارتمان کوچک سعی‌کنید دیوارها را با آثار هنری بپوشانید. در یک اتاق خواب کوچک، یک تابلوی هنری بزرگ بالای تختخواب بهتر از چند تابلوی کوچک عمل‌می‌کند. همین ترفند برای بالای کاناپه هم جوابگوست.

نورپردازی خوبی اجرا کنید

نورپردازی و استفاده از آیینه در دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک توصیه‌می‌شود. سعی‌کنید نورپردازی مدرنی را درنظربگیرید تا به زیبایی خانه خود بیفزایید.

دیوارها را رنگ روشن بزنید

اگر بین رنگهای تیره و روشن مردد هستید، باید بگویم رنگ روشن، مانند رنگ سفید یا خاکستری روشن بیشتر مناسب دیوارهای آپارتمان کوچک شماست. زیرا رنگ روشن خانه را دلبازتر جلوه‌می‌دهد. می‌توانید رنگهای دیگر را با استفاده از یک کاناپه مخملی، گلیم دستباف، تابلوهای هنری به فضا بیفزایید.

از رنگ روشن برای دیوارها استفاده کنید
از رنگ روشن برای دیوارها استفاده کنید

نظم و ترتیب داشته و وسایل را سازماندهی کنید

زمانی که در فضایی کوچک زندگی می‌کنید، بیش از همیشه لازم است تا مرتب و منظم باشید. یک خانه مرتب،  بزرگتر و جادارتر بنظر می‌رسد. آشفتگی و به‌هم ریختگی فضا را کوچکتر جلوه‌می‌دهد.

به دنبال وسایلی باشید که بتوانید چند منظوره از آنها استفاده‌کنید. برای مثال می‌توان زیر تلویزیون میز کشوداری بجای میز تلویزیون قرار داد، تا از فضای بیشتر کشوها استفاده‌نمود. اگر از میزهای کنار مبل، تحت و .. استفاده می‌کنید، سعی کنید کشوهای بیشتری داشته باشند.

از شیوه‌های ذخیره‌سازی نوین و جدید استقبال کنید

شلف وطاقچه دیواری یا بصورت قفسه‌ای بهترین انتخاب است. شما می‌توانید از فضای عمودی دیوارها بدین شکل استفاده بهینه را ببرید. یک جاکتابی با قفسه‌های باز در بالا و کمدهایی در پایین می‎‌تواند چاره‌ساز باشد. از گوشه‌های مرده اتاق استفاده‌کرده و آنجا را با نصب شلفها کاربردی کنید.

ظبقه‌های عمودی برای دکوراسیون آپارتمان کوچک مفیدند. بزرگترین مشکل فضا و آپارتمان کوچک، کمبود جایی برای انباری و ذخیره سازی وسایل و جادادن آنهاست. برای علاج چنین مشکلی تنها راه چاره استفاده از قفسه در تمام اتاقهاست. حتی در آشپرخانه می‌توانید از قفسه ظروف عمودی استفاده‌کنید.

چیدمان آپارتمان های کوچک - استفاده از کتابخانه
چیدمان آپارتمان های کوچک – استفاده از کتابخانه

فضایی برای وسایل جدید پیدا کنید

زندگی در آپارتمان کوچک نباید باعث‌شود از صرف هزینه برای یک سری وسایل چشم‌پوشی‌کنید. مطمئناً وسایل کمتری می‌خرید، اما سعی‌کنید مبلمان را با کوسنهای زیبایی بیارایید، تابلوهای هنری به دیوارها آویزان‌کنید. میز صبحانه‌خوریتان را با کتابهایی شیک به روزکنید.

چیدمان مناسب برای آپارتمان
چیدمان مناسب برای آپارتمان

دیدید که چگونه با این ترفندها می‌توان فضای داخلی آپارتمان کوچک خود را بزرگتر از آنچه واقعاً هست نشان‌دهید و فضایی شیک و دلچسب برای خود و اعضای خانواده پدید آورید.

مطالب مرتبط :

گیاهان آپارتمانی کم نور

ایده‌های چیدمان گیاهان آپارتمانی

ایده های کوچک برای بیشتر شدن فضای اتاق نشیمن