تمام مزایا و عوارض لیفت مژه؛5 مزیت و 9 عیب لیفت مژه

مزایا و عوارض لیفت مژه
مزایا و عوارض لیفت مژه

با عوارض و مزایای لیفت مژه آشنا شوید : داشتن مژه‌های حالت‌دار و فر آرزوی افراد زیادی است. افرادی که مژه‌هایی صاف داشته و مرتب مجبورند از فرمژه یا ریمل برای حالت دادن استفاده‌کنند. اما بهتر است است پیش از انجام مراحل کار را بدانند و همچنین با مزایا و عوارض لیفت مژه آشنایی داشته باشند.

درست است که مژه‌های بلند چشمها را زیباتر کرده و به زیبایی چهره می‌افزاید، اما بی‌تردید لیفت کردن در عین داشتن مزایا عوارضی نیز دارد. کلاً اگر مژه‌هایی پرپشت و بلند دارید با یک لیفت ساده می‌توانید آنها را حالت دهید و نیازی به اکستنشن مژه نیست.

لیفت مژه چیست و به چه نحوی انجام می‌شود؟

لیفت مژه در واقع یکی از تکنیک‌های زیبایی به حساب می‌آید که توسط افراد متخصص و حرفه‌ای روی مژه‌ها با مواد مخصوصی صورت می‌گیرد. این روش به خاطر استفاده نشدن از مواد شیمیایی یکی از روش های زیبایی مژه کم خطر به حساب می آبد. پس سعی کنید برای دور ماندن از معایب و عوارض لیفت مژه حتما با ما همراه باشید.

بنر گل من و تو

کل مراحل لیفت مژه 30 الی 0 دقیقه زمان می برد. مژه ها به صورت فر و حالت دار در می‌آیند و نیازی به استفاده زیادی از مژه‌فر‌کن یا ریمل نیست. همین طور که می‌دانید استفاده مکرر از مژه فرکن باعث خم شدن ، شکننده شدن و گاه کنده شدن مژه‌ها می‌شود. در نتیجه‌ عده‌ای تصمیم به انجام لیفت مژه می‌گیرند. در این روش مژه‌ها از یکدیگر فاصله کرفته و آنها را خوش حالت تر می‌کند. لیفت مژه از 6 هفته تا 6 ماه بر روی مژه ماندگار است و حالتی طبیعی دارد.

در زیر میتونید مراحل لیفت مژه رو در قالب یک ویدیو مشاهده کنید.

لیفت مژه به تنهایی قابل اجرا می باشد؟

لیفت و لمینت مژه با هم نیز صورت می‌گیرد، اما لیفت به تنهایی نیز بر بروی مژه صورت می‌گیرد.

مدت زمان ماندگاری:

لیفت بین 6 هفته تا 6 ماه بر روی مژه باقی مانده و نیاز به تمدید دارد.

تفاوت لیفت و لمینت چیست؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت لیفت و لمینت چیست؟ چون اغلب با هم بکار می‌رود. این دو روش تقریباً یکی هستند با این تفاوت که مواد بکار رفته در آنها متفاوت است. در لمینت مواد تقویتی و رنگ هم بکار می‌رود و مژه‌ها کراتینه یا ویتامینه و حتی رنگ می‌شوند. در لیفت فقط از کراتین استفاده شده و رنگ بکار نمی‌رود.

رنگ باعث می‌شود ماندگاری فر و حالت مژه بیشتر شود. تفاوت دیگری بین این دو نیست.

کراتینی که برای این کار استفاده می‌شود باید کراتین مخصوص دور چشم باشد و با کراتینی که برای مو استفاده می‌شود و ارزانتر است باعث آسیب به چشم می‌شود. کراتینی که برای موها استفاده می‌شود دارای مواد شیمیایی ناسازگار با اطراف چشم بوده و سبب ایجاد حساسیتهای پوستی نیز می‌شود.

مزایا لیفت مژه
مزایای لیفت مژه

مزایای لیفت مژه را بدانید:

1. افزایش زیبایی طبیعی مژه‌ها:

یکی از فوائد و مزایای لیفت مژه این است که در عمل لیفت مژه برای زیبایی طبیعی مژه‌هایتان کار می شود و نیازی نیست چیزی اضافه بر روی مژه‌هایتان کار شود و کاملاً طبیعی است. نه نیاز به مژه فر کن دارید و نه ریمل.

2. مناسب مژ‌ه های کوتاه:

یکی دیگر از مزایای لیفت مژه این است که برای هر مژه با هر بلندی و ضخامت بکار می‌رود. اما برای مژه‌های بلندتر قطعاً بیشتر خود را نشان می‌دهد.

3. ظاهری بلندتر و تیره‌تر به مژه‌ها می‌دهد:

برخی افراد دارای مژه‌هایی بلند و اما صاف یا روبه پایین هستند. با این کار مژه‌ها فر خورده و رو به بالا می‌روند و چشمانی زیباتر خواهید داشت.

4. جایگزینی مناسب برای اکستنشن مژه‌ها:

اگر نمی‌توانید اکستنشن مژه را تحمل کنید، لیفت مژه برای شما بسیار خوب و مناسب است و حسی طبیعی دارد.

5. نیاز به مراقبت و نگهداری حداقل:

از دیگر مزایای لیفت مژه این است که نگهداری و مراقبت آنچنانی نیاز ندارد. با توجه به زندگی پر مشغله امروزی شاید برایمان سخت باشد که برای این کار وقت بگذاریم. این یک راه حل سریع برای زیباتر شدن است.

عوارض لیفت مژه
عوارض لیفت مژه

معایب و عوارض لیفت مژه:

1. داشتن آلرژی و حساسیت به مواد لیفت مژه:

بهتر است پیش از انجام لیفت بخواهید یک تست روی شما انجام گیرد تا به مواد حساسیت نداشته باشید. حساسیت و آلرژی یکی از عوارض لیفت مژه می‌باشد.

2. فر نشدن مژه‌ها به اندازه دلخواه:

یکی از نتایج لیفت مژه، فر نشدن مژه‌ها آنطور که دلمان می‌خواهد است. حتماً باید تا 24 ساعت به آنها استراحت دهید، آب نزنید و نشوید تا فیکس و ثابت شود. بهتر است چشمهایتان را نمالید و روی صورتتان نخوابید.

4. خارش، قرمزی و تورم چشم:

هر چند لیفت مژه روشی بسیار عالیست، اما عوارض خود را دارد. هر چند از پد سیلیکونی هم برای آسیب نرسیدن به چشم استفاده می‌شود، اما باز هم این پد نمی‌تواند گاهی کاملاً از چشم محافظت کند. یکی از عوارض لیفت مژه خارش و قرمزی، تورم، خشکی چشم، چشمهای آبکی و تاول است.

5. عفونت چشم :

یکی از خطرات و عوارض لیفت‌مژه عفونت چشم است. اگر به برخی مواد شیمیایی بکار رفته آلرژی داشته باشید، چشمهایتان شروع به خارش کرده و متورم می‌شوند که باید به پزشک مراجعه کنید. پس قبل از آن حتما ابتدا کمی تست کنید.

6. آسیب به مژه‌های طبیعی:

از دیگر عوارض لیفت مژه آسیب زدن به مژه‌های طبیعی است. سعی کنید از متخصص برای این کار کمک بگیرید و هرگز به افراد غیرحرفه‌ای نسپرید. فرد حرفه‌ای می‌داند باید چه مدت مواد روی چشمتان قرار بگیرد. قرار دادن بیش از حد مواد روی چشن باعث شکستن و ریزش مژه می‌شود.

7. قیمت و هزینه بالا به علت استفاده ار مواد مرغوب:

گاهی اوقات به علت استفاده از مواد مخصوص مرغوب شما باید متحمل هزینه‌های گزافی برای لیفت مژه شوید.

8. ممنوعیت برای خانمهای باردار یا شیرده:

اگر باردار هستید یا نوزاد دارید و در دوران شیردهی به سر می‌برید این کار ضرر و خطر دارد. بهتر است به زمان دیگری موکول شود.

9. نیاز به تمدید:

از معایب و عوارض لیفت مژه این است که دائم و همیشگی نبوده و نیاز به تمدید دارد.

مزایا و عوارض لیفت مژه
مزایا و عوارض لیفت مژه

هشدارهایی برای لیفت و لمینت کردن:

  • بهتر است قبل از انجام لیفت یا لمینت بر روی قسمتی از پوست تست صورت گیرد و این کار توسط متخصص متبحر انجام شود.
  • رعایت موارد بهداشتی در نتیجه کار بسیار مهم است. اگر بهداشت رعایت نشود ممکن است موجب تورم یا لاتهاب شود. یا مژه‌ها دچار ریزش و شکستگی شوند.
  • تا 24ساعت نباید آب یا اشک چشم به آن بخورد. چون ممکن است مواد روی مژه به داخل چشم بروند. کراتین موجود در آن برای چشم مضر است. مدت 24 ساعت طول می‌کشد تا سرمی که برای لیفت بر روی مژه به کار می‌رود اثرگذار باشد.
  • تا 2روز بعد از انجام لیفت یا لمینت از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا یکی دو روز عمل زیبایی در اطراف چشم انجام ندهید
  • تا چند روز اول از رفتن به شنا، جکوزیو استخر خودداری کنید
  • اگر مژه‌هایی کوتاه دارید، از لیفت کردن صرفنظر کنید، چون هزینه می‌کنید ولی تأثیر چندانی ندارد.
  • در صورت داشتن حساسیت و آلرژی از این کار صرفنظر کنید.
  • تا یکی دور روز از بخور صورت اجتناب کنید
  • بعد از انجام لیفت و لمینت مژه، از مواد تقویت کننده مژه استفاده کنید
  • می‌توانید از ریمل نیز استفاده کنید

در هر حال با تمام مواردی که ذکر شد برخی افراد هنوز هم علاقمند به انجام لیفت و لمینت هستند. سعی کنید این کار را در کلینیک‌های معتبر و نزد افراد متخصص و متبحر انجام دهید تا از عوارض لمینت مژه در امان بمانید.

مطالب مرتبط: 

نکاتی که باید در خصوص اکستنشن مژه بدانید