خواص عرق نعناع؛ 8 خاصیت حیرت آور عرق نعناع برای سلامتی

خواص عرق نعناع برای سلامتی:
خواص عرق نعناع برای سلامتی:

عرق نعناع یکی از عرقیات گیاهی پر کاربرد است که از گیاه نعناع بدست می آید. نعناع از جمله گیاهان معطر و مفید و بسیار شبیه پونه است که به صور ت تازه و خشک، عرق نعناع، روغن و چای و دمنوش نعناع مورد استفاده قرار می گیرد. عرق نعناع که دارای طبعی گرم و خشک (صفراوی ) است، فواید و خواصی برای سلامتی بدن و درمان برخی بیماری ها دارد که در ادامه با چند مورد از خواص عرق نعناع آشنا می شویم.

 

خواص عرق نعناع برای سلامتی:

بهبود گوارش:

عرق نعناع با دارابودن عطر و مواد و روغن معطر سبب فعال شدن غدد بزاقی در دهان و تحریک آنزیم های گوارشی می شود و از این طریق به بهبود گوارش کمک می کند. همچنین قادر به افزایش ترشح و گردش صفرا است که سبب تسریع فرآیند گوارش می شود.

درمان سرماخوردگی:

عرق نعناع با دارابودن منتول که یک دکونژستانت شناخته شده است، برای درمان سرماخوردگی مفید است. این منتول خلط و مخاط  را برطرف می کند و سبب ورود هوای بیشتر به بینی و تسهیل تنفس می شود. بدین ترتیب این عرق به برطرف شدن آبریزش بینی و احتقان کمک می کند. همچنین مصرف عرق نعناع برای خنک شدن گلو و رفع گلو درد که مربوط به سرماخوردگی هستند، مفید است.

خواص عرق نعناع برای سلامتی:
خواص عرق نعناع برای سلامتی

حفظ سلامت دهان:

عرق نعناع با دارابودن منتول که دارای خواص ضد میکروبی است، برای حفظ سلامت دهان مفید است. در حقیقت دهانشویه هایی که منتول دارند، دهان را خشک نمی کنند و مری را آرام کرده و سبب کاهش التهاب و خشکی آن را می شوند.

بنر گل من و تو

کاهش وزن:

عرق نعناع با دارابودن فیبر رژیمی برای کاهش وزن مفید است. این فیبر سبب ایجاد احساس سیری در افراد می شود و با پیشگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند. این عرق همچنین سبب افزایش حرارت معده و در نتیجه افزایش هضم معده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده عرق نعناع به کاهش میزان چربی سازی در بدن کمک می کند که برای کاهش وزن مفید است.

کاهش وزن
خواص عرق نعناع: کاهش وزن

کاهش مشکلات تنفسی:

منتول موجود در عرق نعناع به درمان ناراحتی های تنفسی مانند مشکلات ناشی از احتقان و التهاب کمک می کند. رایحه و بو این عرق سبب برطرف شدن احتقان بینی، گلو، نایژه ها و ریه می شود. عرق نعناع همچنین سبب بهبود سیستم گردش اکسیژن و سلامتی بیشتر بدن می شود.

 

مفید برای خانم های باردار:

عرق نعناع به درمان بیماری صبحگاهی در خانم های باردار و کاهش حالت تهوع کمک می کند. این عر ق همچنین برای بهبود سوزش دل بخصوص در اوایل بارداری مفید است.

مفید برای خانم های باردار:
خواص عرق نعناع: مفید برای خانم های باردار

برطرف شدن خستگی جسمی و روحی:

عرق نعناع برای ازبین بردن خستگی جسمی و روحی مفید است. در واقع قبل از اینکه این خستگی به مشکلات بدتری مانند اضطراب و افسردگی منجر شود، آن را برطرف می کند.

بهبود عملکرد ذهنی :

عرق نعناع با دارابودن منتول که دارای خاصیت تحریک کنندگی است، به افزایش هوشیاری و عملکرد ذهنی کمک می کند.