خواص پنیر؛ 7 خاصیت حیرت آور پنیر برای بدن

خواص پنیر
خواص پنیر

پنیر متعلق به خانواده لبنیات است. این خوراکی لبنی در انواع مختلفی در سراسر جهان وجود دارد و دارای ارزش غذایی بالایی است. پنیر دارای مواد مفیدی از جمله انواع ویتامین‌ ها نظیر ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K و مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم، روی، فسفر، پتاسیم و آهن است. بنابراین فواید وخواصی برای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص پنیر برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص پنیر برای بدن:

تقویت استخوان ها:

پنیر با دارابودن مقادیر فراوان کلسیم و ویتامین B به حفظ سلامت استخوان‌های افراد کمک می کند. در واقع ویتامین B موجود در پنیر، سبب جذب کلسیم و توزیع‌ آن در بدن می شود. پنیر همچنین با دارابودن پروتئین، کلسیم و میزان بالایی ویتامین و مواد معدنی به درمان پوکی استخوان کمک می کند.

جلوگیری از بروز سرطان:

پنیر با دارابودن ترکیب اسید لینولئیک و اسفنگولیپید به پیشگیری از سرطان کمک می کند. به علاوه پنیر دربردارنده ویتامین B است که سبب حفظ عملکردهای بدن و محافظت‌ از بدن در برابر بیماری‌ها می شود.

بنر گل من و تو
خواص پنیر برای بدن:
خواص پنیر برای بدن

 

درمان میگرن:

پنیر با دارابودن مقادیر فراوان کلسیم به رمان سردردهای میگرنی کمک می کند. کلسیم موجود در پنیر سبب کاهش‌ مشکل میگرن می شود.

 

افزایش وزن:

پنیر با دارابودن مقادیر قابل توجه چربی‌های طبیعی به افزایش وزن کمک می کند. بنابراین برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند مفید است. البته یک سری کم‌چرب نیز وجود دارد که به متعادل‌ نگه‌داشتن وزن کمک می کنند. پنیر محتوی چربی، کلسیم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و سبب تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و متعادل شدن سوخت‌وساز می شود. همچنین برایافزایش وزن بدن، وزن ماهیچه و توده بدن نیز مفید است.

 

افزایش وزن
خواص پنیر: افزایش وزن

درمان بی خوابی:

پنیر به تحریک خواب و درمان‌ بی‌خوابی کمک می کند. زیرا دارای تریپتوفان است که یک اسیدآمینه‌ می باشد که سبب کاهش استرس و بهبود خواب می شود.

 

حفظ سلامت پوست:

پنیر حاوی ویتامین B است، بنابراین به حفظ سلامت پوست کمک می کند. مصرف پنیر سبب ایجاد پوستی انعطاف‌پذیر، سالم و درخشان می شود. ویتامین B موجود در پنیر به سوخت‌وساز سلول و رشد سلول کمک‌ می کند و برای ایجاد پوستی درخشان مفید است. همچنین با لکه ها نیز مقابله می کند.

 

خواص پنیر
خواص پنیر: حفظ سلامت پوست

تقویت دندان ها:

پنیر با دارابودن مقادیر فراوان کلسیم به داشتن دندان های سالم و قوی کمک می کند. مقدار لاکتوز که سبب آسیب به دندان ها می شود در پنیر کم است. علاوه بر این مصرف برخی پنیرها نظیر آبی، مونتری جک، بری، چدار، سویسی، گودا و پنیر امریکایی بعد از وعده غذایی و به‌عنوان تنقلات به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.