خواص کارامبولا؛ 11 خاصیت خارق العاده کارامبولا برای سلامتی بدن

خواص کارامبولا برای بدن:
خواص کارامبولا برای بدن:

کارامبولا یا میوه ستاره ای که در ایران به نام های کوکبی یا اختری هم شناخته می شود، نوعی میوه گرمسیری است. این میوه که دارای طعمی شیرین و ترش می باشد به فراوانی در نپال، هند، سریلانکا، مالزی و اندونزی وجود دارد. گوشت این میوه سبز مایل به زرد یا زرد است و علاوه بر گوشت آن، پوست آن هم قابل خوردن بوده و سرشار از مواد معدنی است. کارامبولا که طبعی سرد دارد، دارای فواید و خواصی برای بدن است. در این مطلب با چند مورد از خواص کارامبولا برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص کارامبولا برای بدن:

ضد سرطان:

میوه ستاره ای با دارابودن خواص آنتی اکسیدانی و مقادیر فراوان فیبر با سرطان مقابله می کند. در واقع فلاونوئیدهای موجود در کارامبولا به مقابله با اثر جهش سلولی رادیکال های آزاد می پردازند و فیبر موجود در آن سبب پاکسازی روده بزرگ، سم زدایی آن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.

 

ضد درد:

میوه ستاره ای با دارابودن منیزیم فراوان دارای خواص ضد درد است. بنابراین برای درمان دردهای مختلف از جمله دردهای عضلانی، درد مفاصل و سردرد مفید است.

بنر گل من و تو

 

خواص کارامبولا یا میوه ستاره ای برای بدن:
خواص کارامبولا برای بدن

درمان درد چشم:

میوه ستاره ای با دارابودن خاصیت ضد میکروبی برای درمان درد چشم مفید است.

 

کاهش وزن:

این میوه کم کالری حاوی مقادیر فراوانی فیبر است که سبب بروز احساس سیری شده و با کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کند. همچنین دارای مواد مغذی دیگری است که سبب افزایش متابولسیم بدن  و کاهش وزن می شود.

 

: کاهش وزن
خواص کارامبولا: کاهش وزن

 

تقویت سیستم ایمنی:

میوه ستاره ای با تامین نصف نیاز روزانه بدن به ویتامین C سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

حفظ سلامت قلب:

کارامبولا برای حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بروز حمله قلبی و سکته مغزی مفید است. این میوه دارای سدیم و پتاسیم است که به کنترل فشار خون، بهبود جریان خون و تنظیم ضربان قلب کمک می کنند. کارامبولا همچنین با دارابودن مقدار متوسط کلسیم سبب کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز می شود.

 

خواص خردل: حفظ سلامت کلیه ها
خواص کارامبولا: حفظ سلامت قلب

 

بهبود هضم:

هم گوشت داخلی و هم پوست میوه ستاره ای دارای مقادیر فراوانی فیبر هستند که به بهبود هضم کمک می کند. همچنین با بهبود حرکات روده برای درمان یبوست، نفخ، گرفتگی و اسهال و همچنین بهبود جذب مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن مفید است.

 

حفظ سلامت استخوان:

کارامبولا با دارابودن مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی و مقادیری کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها و کاهش خطر بروز پوکی استخوان مفید است.

 

زیبایی و حفظ سلامت پوست:

این میوه با دارابودن ویتامین سی فراوان به جوانسازی پوست کمک می کند. همچنین برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و بیماری های مرتبط با رنگدانه های پوستی و درمان آکنه مفید است.

 

خواص میوه ستاره ای :زیبایی و حفظ سلامت پوست:
خواص کارامبولا: زیبایی و حفظ سلامت پوست

 

درمان عفونت های تنفسی:

میوه ستاره ای دارای خواص ضد التهابی و خنک کنندگی است و منجر به افزایش بزاق و به دفع بهتر خلط گلو می شود. بنابراین برای درمان عفونت های تنفسی و گلو درد مفید است.

 

درمان سرفه :

میوه ستاره ای با دارابودن ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای درمان سرفه حتی سرفه های بسیار شدید مفید است.