خواص گوشت شتر مرغ؛ 8 خاصیت فوق العاده گوشت شتر مرغ برای سلامتی

خواص گوشت شتر مرغ برای سلامتی بدن:
خواص گوشت شتر مرغ برای سلامتی بدن:

گوشت شتر مرغ جز دسته گوشت های قرمز محسوب می شود که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. گوشت شتر مرغ یکی از سالم ترین نمونه های گوشت قرمز می باشد و کلسترول و چربی پایینی دارد. این گوشت حاوی موادی نظیر پروتئین، انواع ویتامین ها مانند ویتامین E، ویتامین B6، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B12، ویتامین A و ویتامین C و همچنین دارای آهن، فسفر، منیزیم و روی است. گوشت شتر مرغ که طبعی گرم و خشک دارد، دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن است که در این مطلب با چند مورد از خواص گوشت شتر مرغ آشنا می شویم.

 

خواص گوشت شتر مرغ برای سلامتی بدن:

ضد لختگی خون:

گوشت شتر مرغ با دارابودن اسید چرب و غیراشباع امگا 3 از لخته شدن خون جلوگیری می کند و سبب کاهش بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.

 

درمان افسردگی:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته گوشت شتر مرغ با دارابودن اسید چرب و غیراشباع امگا 3 به کاهش و درمان افسردگی کمک می کند.

بنر گل من و تو

 

خواص گوشت شتر مرغ برای سلامتی بدن
خواص گوشت شتر مرغ برای سلامتی بدن

 

هضم آسان:

از آنجایی که این گوشت بسیار ترد است، هضم آسانی دارد و بیش از 90 درصد آن هضم می شود. بنابراین مصرف این گوشت برای کسانی که دچار مشکل گوارشی هستند، مفید است.

 

درمان کم خونی:

گوشت شتر مرغ با دارابودن مقادیر فراوان آهن که تقریبا به اندازه گوشت گاو و بسیار بیشتر از گوشت مرغ آهن دارد، برای افرادی که دچار کم خونی هستند، خانم های باردار و خانم هایی که در دوره قاعدگی خونریزی شدیدی دارند، بسیار مفید و سودمند است و به رفع کم خونی کمک می کند.

 

درمان کم خونی
خواص گوشت شتر مرغ: درمان کم خونی

 

درمان نقرس:

گوشت شتر مرغ دارای ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید و به درمان نقرس کمک می کند. بنایراین مصرف این گوشت برای مبتلایان به بیماری نقرس مفید است.

 

کاهش وزن:

 از آنجایی که گوشت شتر مرغ کم ترین مقدار چربی را در بین انواع گوشت ها دارد، برای افرادی  که به دنبال کاهش وزن هستند،گزینه مناسبی محسوب می شود.

 

 

خواص گوشت شتر مرغ
خواص گوشت شتر مرغ: کاهش وزن

 

مفید برای خانم های باردار:

گوشت شتر مرغ با دارابودن مقادیر فراوان آهن سبب برطرف شدن کم خونی خانم های باردار می شود. همچنین این گوشت سرشار از مواد مغذی نظیر انواع ویتامین ها، پروتئین ها و سایر ترکیبات مورد نیاز برای جنین و مادر است. به علاوه چربی پایینی دارد که سبب کمتر شدن اضافه وزن دوران بارداری می شود. البته باید تو.جه داشت که زیاده روی در مصرف گوشت شتر مرغ می تواند مضر باشد.

 

 

مفید برای خانم های باردار
خواص گوشت شتر مرغ: مفید برای خانم های باردار

 

ضد انگل:

گوشت شتر مرغ برخلاف برخی از گوشت های قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند سبب انتقال هیچ گونه انگلی به انسان نمی شود.