طرز تهیه املت سبزیحات خوشمزه و عالی

طرز تهیه املت سبزیجات
طرز تهیه املت سبزیجات

طرز تهیه املت سبزیجات : یکی از خوراکی های مقوی و خوشمزه که برای افطار و صبحانه بسیار مناسب هست املت سبزیجات که میتونه اکثر نیازهای یک روز شما رو تامین کنه، آیا تا به حال املت سبزیجات رو امتحان کردید؟ پس با من همراه باشید تا یک رسپی فوق العاده از این املت رو بهتون آموزش بدم.

مواد لازم برای تهیه املت سبزیجات

کدو سبز قلمی دو عدد
قارچ درشت چهار عدد
هویج متوسط یک عدد
سیب زمینی یک عدد
پیاز یک عدد
تخم مرغ سه عدد
سبزی خشک معطر به دلخواه مقداری
نمک و فلفل و زردچوبه

طرز تهیه املت سبزیجات

خب برای درست کردن این املت خوشمزه ابتدا تمام سبزیجات رو نگینی خرد کنید  و سپس پیاز را نگینی خرد کرده داخل تابه با مقدار کمی روغن زیتون تفت میدهیم. سبزیجات را به ترتیب سختی بافت داخل تابه ریخته و تفت میدهیم اول هویج بعد سیب زمینی بعد کدو و قارچ ، تمام ادویه را اضافه کرده در تابه رو گذاشته تا سبزیجات آب پس بدهند و کمی سبک شوند.

بنر گل من و تو

توجه داشته باشید که سبزیجات به پخت زیاد احتیاج ندارند نمیخواهیم کدر شوند، وقتی تقریبا پخته شدند از رو حرارت برداشته اجازه میدهیم خنک شوند و سپس ، تخم مرغ ها را داخل کاسه شکانده و با چنگال کاملا میزنیم تا یکدست شوند سپس به مواد املت که خنک شده اضافه میکنیم. مواد را کاملا با قاشق هم میزنیم تا یکدست شود.

پخت این املت به دوصورت است
  1. یک اینکه داخل تابه نچسب کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس مواد املت را داخل تابه می ریزیم درب تابه رادمیگذاریم یک سمت که پخت سمت بعد برمیگردانیم تا پخته و طلایی شود
  2. روش دیگر مواد املت داخل قالب چرب شده ریخته شده و داخل فر داغ با درجه ۲۰۰ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخته و گریل شود.

به همین راحتی املت سبزیجات شما آماده شده و میتونید نوش جان کنید.

مطالب مرتبط :

تهیه املت ایتالیایی فریتاتا

طرز تهیه املت شکم پر ترکی

طرز تهیه پیتزا کالزونه مرحله به مرحله