طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی به همراه ویدیو کامل

طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی
طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی

طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی : یکی از خوشمزه های شیک که میتونید با بادمجان درست کنید همین بقچه هست، برای مجالس و مهمونی ها میتونه گزینه فوق العاده ای باشه خیلی راحت هم میتونید با مواد در دسترس درستش کنید پس دیگه زیاد توضیح نمیدم و بریم سراغ درست کردنش راستی برای راحتی شما ویدیو مراحل کار رو در انتهای مطلب قرار دادم که میتویند با نگاه کردن اون تمام سوالاتی که توی ذهنتون هتس برطرف کنید.

مواد لازم برای تهیه بقچه بادمجان

برای راحتی شما عزیزان مواد رو جدا جدا نوشتم که بتونید به راحتی تفکیک کنید.

برای کوفته :

بنر گل من و تو

500گرم گوشت چرخ کرده
۱ تخم مرغ
۱ پیاز
۱-۲ قاشق غذاخوری پودر نان خشک
نمک و فلفل سیاه

برای سس:

2 عدد گوجه فرنگی بزرگ
۱-۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ حبه سیر
نمک
نزدیک ۱/۴ پیمانه آب
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

برای تزیین :

فلفل و گوجه گیلاسی

طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی

برای شروه کار ابتدا شما باید بادمجان ها را پوست گرفته و به شکل ببرید و سپس  داخل آب نمک حدود نیم ساعت نگه دارین در این مدت که بادمجان ها را داخل آب نمک قرار دادین مواد کوفته رو باید آماده کنیم ابتدا پیاز رو پوست گرفته و رنده میکنیم و بعد بهش گوشت رو اضافه میکنیم، حالا تخم مرغ و سایر موادی که برای گوشت نوشته بودم رو به مواد اضافه کنید. حالا همه مواد و ورز بدین و سپس به شکل توپ در بیارید.

سرخ و بقچه کردن

حالا بادمجان ها رو داخل آبکش بریزین تا آبش کاملا بره و سپس بادمجان ها را داخل روغن گرم شده قرر بدین و هر دو طرف اونو کامل سرخ کنید (ولی کاملل نیازی نیس که بپزن ، و روی دستمال بذارین ) و کنار بگذارید و سپس کوفته هایی که آماده کرده بودید رو داخل روغن قرار بدید و خوب سرخ کنید (هر طرفشونو سرخ کنین ولی نیازی نیس کامل بپزین.)

برای بقچه پیچ کردن شما بادمجان ها رو بشکل بعلاوه روی هم بذارین و کوفته رو روشون بذارین و ببندین و با خلال چوبی سفت کنین و گوجه و فلفل داخل خلال فرو ببرین و داخل سینی فر بچینین و سس رو روی همشون بریزین و در فر ۲۰۰ درجه بپزین .

نحوه درست کردن سس

موادی که برای سس گفته شده بود رو همانند ویدیو با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا بجوشه نیاز نیست که حرارت زیاد باشه

ویدیو مراحل طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی
مطالب مرتبط :