طرز تهیه دسر عربی به همراه فیلم آموزشی کامل

طرز تهیه دسر عربی
طرز تهیه دسر عربی

طرز تهیه دسر عربی : این دسر فوق العاده خوشمزه ست، هر کی خورده خوشش اومده و همه پسنده و برای مهمونیا گزینه خوبیه چون با ذائقه اکثریت جور هست. همانطور که میدونید از بین تمامی دسر های موجود دسر های کاراملی چون هم راحت درست میشن و هم نرم و لطیف هستند طرفداران خاص خودشو داره. پایه اصلی تشکیل دهنده این دسر شیر، ژلاتی، شکر و خامه هست.

شاید این سوال در هنگام درست کردن دسر براتون پیش بیاد که این همون پاناکوتا و باواریا هست باید بگم که بله خیلی شبیه هم هستند. پس با من همراه باشید تا این دسر خوشمزه رو بهتون آموزش بدم راستی ویدیو آماده شده در انتهای مطلب رو حتما نگاه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر عربی

شیر ۲ لیوان
خامه صبحانه یک پاکت ۲۰۰ گرم
بیسکوییت پتی پور ۱بسته
پودر کرم کارامل ۱بسته
پودرکافی میکس ۱ قاشق غذا خوری پر
پودرژلاتین 1 قاشق غذا خوری
آب سرد ۱/۴پیمانه

بنر گل من و تو

طرز تهیه دسر عربی مرحله به مرحله

خب برای شروع کار ابتدا پودر ژلاتین را توی آب بریزید تا اسفنجی شه و بن ماری کنید تا شفاف بشه. سپس شیر و پودر کرم کارامل رو مخلوط کرده و روی حرارت بزارید تا پودر داخل شیر حل بشه ولی مواظب باشید نجوشه. حالا اونو همونطور داغ داخل مخلوط کن بریزید و بیسکوییتها رو خرد کنید و بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.بترتیب پودر کافی میکس، خامه و ژلاتین را اضافه کرده و هر بار خوب مخلوط کنید.

قالب مورد نظرتون که فرق نمیکنه پلاستیکی یا فلزی یا سیلیکونی باشه چرب کنید و مایع را داخلش بریزید و انو داخل تو یخچال 6 الی ۷ ساعت بمونه . بعد از یخچال خارج کرده و اطراف دسرو با چاقو آزاد و چند ثانیه کف قالب رو بزارید داخل آب جوش و تو ظرف سرو برگردونید.بهتره ظرف سرو رو با آب خیس کنید تا وقتی که دسرو داخلش برمیگردونید اگه درست وسط ظرف قرار نگرفت بتونید جابجاش کنید.

دسر عربی
دسر عربی

مایع کارامل که داخل بسته ی پودر کرم کارامل بود را توی شیارها بریزید و نوش جان کنید.

فیلم تهیه دسر عربی

شما میتونید فیلم تهیه دسر عربی رو در زیر مشاهده کنید که تمامی مراحل کار رو در اون آوردم.

مطالب مرتبط :

آموزش دسر رنگی خوشگل و خوشمزه با پاناکوتا

طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

طرز تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ