طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای + ویدیو

طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای
طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای : یک دسر فوق العاده خوشمزه و جذاب براتون آماده کردم که میتویند با ژله و میوه های تازه درستش کنید ، واقعا هم خوشمزه بود هم خوشگل راستی برای درست کردن این دسر به سه سایز قالب احتیاج داریم کوچک ،متوسط و بزرگ نیاز داریم. در انتهای مطلب ویدیو مراحل کار رو قرار دادم حتما ببینید.

مواد لازم برای تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

برای درست کردن این رینگ خوشگل همانطور که در تصاویر میبینید باید چند لایه آماده کنیم که هر کدام مواد جداگانه ای دارند که در ادامه تمامی این مواد رو جداگانه بهتون میگم.

مواد لازم برای قسمت اول:

بنر گل من و تو

طالبی ، گرمک یا ملون را اسکوپ بزنید و با گیلاس بدون هسته داخل قالب کوچکی بچینید. یک بسته ژله آلورا را با یک لیوان آب جوش حل کنید و نصف لیوان آب سرد بهش اضافه کرده و روی میوه بریزید ، بزارید داخل یخچال تاببنده. اطراف را با چاقو آزاد و اگر قالبتون کمربندی نبود ۱۰ثانیه زیرشو بزارید تو آب جوش و برگردونید و اونو مرکز قالب متوسط قرار دهید(قالب متوسط خیس باشه) چند دقیقه بزارید فریزر ، تا ژله به کف قالب بچسبه و سر نخوره.

برای پاناکوتا وانیلی؛

2 لیوان شیر
خامه صبحانه ۵ قاشق غذاخوری
شکر 7 قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودرژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب نصف لیوان

طرز تهیه قسمت وانیلی دسر لاکچری

ژلاتین را داخل آب بریزید و با روش بن ماری شفاف کنید. سپس شیر و شکر را روی حرارت بزارید تا شکر داخل شیر حل شود. وانیل و خامه را اضافه و خوب مخلوط کنید تا یکدست بشه. حالا ژلاتین را اضافه کرده و هم بزنید.این مخلوط را از کناره آروم داخل قالب بریزید و بزارید یخچال تا ببنده. بعد اطراف پاناکوتا را با چاقو آزاد کنید و بمدت ۱۰ثانیه کف قالب را بزارید داخل آب جوش و برگردونید و اونو مرکز قالب بزرگتروآخرین سایز قالبتون.(قالب حتما خیس باشه چون باید چند دقیقه اونو بزارید تو فریزر تا ژله و پاناکوتا به کف قالب بچسبه.)

برای آخرین قسمت ژله قهوه؛

قهوه آماده ۲و۱/۲ پیمانه
شکر ۱پیمانه
پودر ژلاتین۱/۴ پیمانه
آب سرد ۱۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

پودر ژلاتین را داخل آب حل و بن ماری کنید تا شفاف شود. شکر را به قهوه اضافه و روی حرارت بزارید تا شکر داخل قهوه حل شود. سپس ژلاتین را بهش اضافه و مخلوط کنید. و اونو آروم داخل قالب بریزید و باز بزارید تو یخچال تا ببنده. اطراف با چاقو آزاد ، کف قالب ۱۰ثانیه درآب جوش و راحت برگردونید.

دسر لاکچری رینگ میوه ای
دسر لاکچری رینگ میوه ای
نکته

میزان شکر برای ژله قهوه کاملا سلیقه ایه پس میتونید کم یا زیادش کنید.

من از قهوه فرانسه استفاده کردم و با دستگاه قهوه ساز آماده کردم به همین خاطر فاقد کف ولرد ته فنجان بود.اگر از قهوه ترک استفاده کردید حتما اونو از صافی رد کنید.

ویدیو طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر خوشمزه محلبی انجیر

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی، دسر لاکچری