طرز تهیه شیرینی میکادو فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه شیرینی میکادو
طرز تهیه شیرینی میکادو

طرز تهیه میکادو :  از شیرینی های لایه لایه، خوشمزه و زیبا که میتویند خیلی راحت توی خونه درست کنید تا مهمون ها رو ذوق زده کنید میکاد هست، این شیرینی با استفاده از نان میکادو درست میشه و بعد از قرار دادن هر لایه باید یک جسمی روی نان قرار بدین که لایه ها خوب به هم بچسبند. این شیرین رو میتونید با ساتفاده از شکلات تزیین کنید و یا هر طعمی که دوست دارید. البته هم داخل مواد و هم بیشتر روی شیرینی را با استفاده از پودر نارگیل، پسته یا گردو به شکل دلخواه تزیین کنید.

مواد لازم برای شیرینی میکادو

آرد سفید قنادی ۲پیمانه
آرد نخودچی ۱ پیمانه
پودرقند۱ و۱/۲پیمانه
روغن جامد ۳/۴پیمانه
روغن مایع ۳/۴پیمانه
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
پودردارچین 1 قاشق مربا خوری
پودر هل ۱ قاشق مربا خوری
نان میکادو ۵الی ۶ عدد (این نان رو که بیشتر برای تهیه رولت حلوا استفاده میشه رو از وسایل قنادی فروشی ها میتونید تهیه کنید.)

طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی

آرد سفید را الک و روی حرارت ملایم ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامیش گرفته شه، مواظب باشید رنگش تغییر نکنه سپس آرد نخودچی را هم الک کرده وبه مواد اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید و بعد پودر کاکائو، هل و دارچین را اضافه کرده و سپس روغن مایع و روغن جامد را افزوده و خوب مخلوط کنید حرارت را خاموش و پودر قند را الک و اضافه کنید خوب مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

نان میکادو رو بذارید و مقداری از مایه را روش ریخته و با پالت بصورت یکدست پخش کنید و یک لایه دیگر میکادو بذارید و تا ۵الی ۶لایه این کارو تکرار کنید(من ۷لایه گذاشتم) هر کدوم از لایه ها رو که گذاشتید با دست خوب فشار بدید تا بهم بچسبن. روش یک شی سنگین بذارید و تو یخچال گذاشته تا ۲ساعت بمونه. از یخچال خارج کنید و به اندازه یک میل اطراف رو برش بزنید تا احیانا اگر مواد میانی از اطراف بیرون زده برش داده شود و مرتب و یکدست بشه.

تزیین روی شیرینی میکادو خانگی

مقداری شکلات تخته ای را بن ماری کرده، یک قاشق روغن مایع بهش اضافه کنید تا روان شود. بذارید کمی از حرارت بیفته بعد روی میکادو ریخته و صاف کنید، با شکلات سفید بن ماری روش خط بیندازید و دوباره برگردونید تو یخچال تا شکلات سفت شه و بعد با چاقوی تیز برش بزنید. موقع برش زدن چاقورا زیاد بالا و پایین نکشید و سعی کنید یک مرتبه تا انتها برش بزنید.

شیرینی میکادو
شیرینی میکادو
ویدیو مراحل تهیه میکادو خانگی

 

نکات مهم

موقع ریختن روغن مایع دقت کنید همه رو یکباره نریزید نصفشو بریزید اگر بعد ریختن روغن جامد دیدید غلظت مایه مناسب نیست و خیلی سفته کم کم روغن مایع باقیمانده را اضافه کنید.چون نوع و جنس آردها با هم متفاوته و ممکنه مایه تون خیلی شل بشه. اگراحیانا این اتفاق براتون افتاد یعنی اگر مایه سفت شد روغن مایع و اگر شل شد آرد تفت داده شده اضافه کنید.

موقع ریختن شکلات بن ماری روی میکادو حتما بذارید شکلات از حرارت بیفته بعد بریزید وگرنه نونتونو جمع میکنه و لایه زیرین جدا میشه

مواد حلوایی میکادورا هم وقتی بین نونها ریختید نباید خیلی داغ باشه نونتون چروک میشه.پس دقت کنید

مطالب مرتبط :

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی

طرز تهیه حلوا آرد گندم مجلسی در خانه