طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی فوق العاده

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی
طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی : همانطور که میدونید حلوا از سنتی ترین دسر های ما ایرانی ها هست و در خیلی از مراسم ها از اون استفاده میشه امروز براتون دستور یه حلوا زعفرانی عالی آوردم که راحت بتونید تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید و تازه براحتی از ماسوره در بیاد و بتونید تزئینات زیبایی باهاش انجام بدید پس اول بریم سراغ رسپی وبعد هم نکات رو بگم خدمتتون ، حلوای زعفرانی ویتامین B و C داره و دسری مقوی، انرژی زا و بخاطر داشتن زعفرون شادی آوره هم هست.

وجود زعفران باعث توازن اندازه سرتونین و دوپامین تو بدن خواهد شد و ماده‌ای به اسم کروسین هم در ترکیبات زعفران وجود داره که این ماده یه مکمل دارویی هست که خاصیت ضد افسردگی و شادی آور دارد. پس با من همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی

3 لیوان آرد سفید
شکر بین 3 تا سه و نیم لیوان
آب 3 لیوان
گلاب ۱لیوان
زعفران و هل به میزان لازم روغن 2 لیوان سرخالی که میتونید مخلوط جامد و مایع و اگر دوست دارید کمی کره باشه من از ۲۰۰گرم کره ویک لیوان روغن مایع استفاده کردم فقط توجه داشته باشید وقتیکه هوا گرم هست حتما کمی جامد رو بزنید .

بنر گل من و تو

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی

برای تهیه حلوا زعفرانی ابتدا آب و شکر را روی حرارت قرار داده تا شکر حل شود و چند جوش بزنید بعد گلاب و زغفران و هل را اضافه و یک جوش که زد خاموش و بگذارید کمی خنک شود آرد را میتونید هم به تنهایی و یا با روغن تف دهید تا به رنگ قهوه ای کم رنگ در بیاد ‌بوی خامی آرد از بین بره وقتی به رنگ دلخواه در آمد ظرف را از روی حرارت برداشته و شیره را اضافه و هم بزنید در این مرحله حلوا خودش را جمع میکند ولی اگر نشد روی حرارت قرار میدهیم تا خودش راجمع به طوری که از ظرف جدا شود بعد ظرف را برداشته و تکان بدهید تا حلوا به روعن بیافتد و رنگ براقی پیدا کنید.

حلوای زعفرانی
حلوای زعفرانی
نکات مهم حلوای زعفرانی مجلسی
  1. برای اینکه بتونید با ماسوره و براحتی تزئین کنید باید شربت بیشتری به حلوا اضافه کنید تا به راحتی از ماسوره رد بشه.
  2. حتما داخل شربت حلوا از چندتا دونه هل استفاد کنید تا طعم وعطر بیشتری به حلواتون بده
  3. برای تیره تر شدن حلوا از کمی پودر کاکائو تیره استفاده کردم نگران نباشید طعم و عطر کاکائو زیاد مشخص نیست و بیشتر طعم هل و گلاب غالبه
  4. من برای تمام دیزاینهای حلواهام از ماسوره d2استفاده کردم
حلوا زعفرانی
حلوا زعفرانی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه هفت تخم جهرمی حلوای مخصوص

طرز تهیه حلوا آرد گندم مجلسی

طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار ترکی