طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو
طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو

طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو : میگما‏ شما هم همیشه یک کاسه هسته زردآلو کنار سینک ظرفشویی دارید؟اصلا من به عشق همین هسته ها زردآلو میخورم که هسته هاشو جمع کنم بعد برم تو حیاط بشکنم وبخورم لعنتی یه حسی به آدم میده که مغزپسته نمیده، در این مطلب بهتون یک کیک خوشمزه و عالی با زردآلو آموزش میدم که همه تعریفش میکنن بعد خوردن رسپی بی نقص هست راستی ویدیو طرز تهیه در انتهای مطلب قرار داده شده پس بریم سراغ این کیکی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی زردآلو

آرد سفید ۱ و ۱/۲ پیمانه
پودربادام ۱/۴پیمانه
شیر ولرم ۱/۲پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ هم دمای محیط ۳عدد
پودرکاکائو ۱/۳پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
شکلات خرد شده ۶۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
نمک یک پنس
زردآلو ۶عدد

طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو مرحله به مرحله

کره هم دمای محیط و شکر را با همزن بزنید تا سبک شه.تخم مرغها رو بترتیب اضافه و هر بار که هر کدومو اضافه میکنید خوب بزنید بعد اون یکی رو بریزید. حالا نوبت اضافه کردن آرد هستش،  آرد ر ۳ بار الک کنید و همراه پودر بادام ، بیکینگ پودر ، پودرکاکائو و شیر ولرم در دو مرحله به مایع اضافه کرده و با لیسک به خورد هم داده و مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

سپس وانیل ، نمک و شکلات را هم در آخر اضافه کرده و مخلوط کنید. کف و دیواره قالب ۲۰ سانت را چرب کرده و کاغذ روغنی بزارید و مایه را داخلش بریزید و با لیسک سطحشو صاف کنید سپس زردآلوها را با سلیقه خودتون بچینید.(هسته زردآلوها را جدا کنید نصف کنید طبق کلیپ) روی کیک مغز تخمه آفتابگردان یا پرک بادام بپاشید(از مغز هسته های خودشم اینجا میتونید استفاده کنید.

حالا دیگه مونده مراحل پایانی همه چیز که آمتده شد داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰الی ۶۰ دقیقه بپزید.دمای فرها با هم متفاوته و این زمان ممکنه متغییر باشه پس بعد از ۵۰ دقیقه یک سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگر مواد بهش نچسبید آماده ست در غیر اینصورت باید روند پخت ادامه داشته باشه تا وقتی که سیخ سالم بیرون بیاد.

کیک شکلاتی زردآلو
کیک شکلاتی زردآلو
توجه داشته باشید که :

برای درست کردن پودر بادام میتونید از خلال بادوم استفاده کنید اونو داخل غذاساز پودر کنید کامتون عسل

ویدیو مراحل انجام کار
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک شکلاتی فندقی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی

طرز تهیه ماربلد برانیز کیک شکلاتی