طرز تهیه کیک گیلاس فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک گیلاس
طرز تهیه کیک گیلاس

طرز تهیه کیک گیلاس : یکی از کیک های خوشمزه و لطیف که در اواخر بهار و اوایل تابستان میشه با میوه خوشمزه گیلاس درست کرد همین کیک هست بدون شک یکی از بهترین رسپی ها که برای درست کردن کیک خوندید و درست کردید همین رسپی هست خیلی ها این دستور رو امتحان کردن و جواب های سبز گرفتن 🙂 راستی ویدیو که در انتهای مطلب قرار دادم رو هم حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس

خب دوستای گلم اینجا منطور از لیوان،لیوان دسته دار فرانسوی هست

تخم مرغ ۳عدد
آرد ۲ و ۱/۲لیوان
شکر ۱و۱/۲لیوان
شیر ۱/۳ لیوان
ماست ۱/۳لیوان
روغن مایع ۱/۲لیوان
وانیل ۱ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
گیلاس یک لیوان و نیم

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک گیلاس خانگی

خب برای شروع کار ابتدا هسته گیلاسها را بیرون آورده و از قسمت عرض برش دهید. سپس تخم مرغها را داخل کاسه بشکنید و شکر و وانیل رو اضافه کرده و هم بزنید تا سفید و کشدار شود. حالا بترتیب شیر و ماست و روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در این مرحله آرد را با بیکینگ پودر ۳ بار الک کنید و در ۳مرحله به مواد بیافزایید و با لیسک بصورت دورانی و از یک جهت مخلوط کنید تا یکدست شود.

کف و دیواره قالب مورد نظر را چرب کرده و کاغذ روغنی بزارید و کمی از مواد را داخلش بریزید و یک لایه گیلاس بچینید و دوباره مواد روش ریخته و گیلاس بچینید، باقیمانده مواد را ریخته و لایه آخر گیلاس بزارید و ۳ بار قالب را به سطح کار بکوبید تا هوای اضافه خارج شود .

داخل فر از قبل گرم شده بادمای ۱۷۰ درجه سانتی گرادبه مدت  ۴۵الی۶۰دقیقه بزارید بپزه (توجه کنید که من از فر برقی استفاده میکنم).من حرارت بالا و پایین را همزمان روشن کردم و دقیق ۱ساعت طول کشید تا کیک بپزه دمای فرها باهم متفاوته به همین دلیل بعد از گذشت ۴۵دقیقه یک سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگر سالم بیرون اومد و مواد بهش نچسبید زمان پخت کافیه.

کیک گیلاس
کیک گیلاس
نکات مهم کیک گیلاس
  • داخل کیک میوه ای هرگز میوه ها را درسته نزارید چون سنگین میشه و میره ته قالب.حتما اونها رو برش بزنید
  • اندازه قالب من لوف ۲۵×۱۵بود
  • میوه رو همون جوری که در توضیحات بهتون گفتم اضافه کنید تا دچار سوختی و ته نشین شدن گیلاس ها نشید.
کیک گیلاس خانگی
کیک گیلاس خانگی
مطالب مرتبط :

پخت کیک خانگی با میوه تازه

طرز تهیه کیک ماست دارچینی با کشمش

کیک نارنگی تابه ای خوشمزه