انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی ؛ 11 از بهترین قارچ کشها به همراه نحوه استفاده

بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی
بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی

معرفی بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی : شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که روی گیاه خود قارچ دیده باشید و به دنبال قارچ کش گیاهان آپارتمانی بروید؛ نگرانی هایی در این زمینه برای شما ایجاد خواهد شد که آیا گیاه تان دوباره به حالت قبل خواهد برگشت و شاداب خواهد شد یا از بین خواهد رفت؟ در این مطلب ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید گل و گیاه هایی که قارچ زده شدند و بیمار هستند رو به حالت قبل تبدیل کنید. انواع قارچ کش گل و گیاه رو به همراه برخی از روش های خانگی از بین بردن قارچ گیاهان آپارتمانی رو با هم بررسی میکنیم.

قارچ گیاه چیست؟ آیا قارچ ها مضر هستند؟

قارچ ها دسته ای از جانداران هستند  که شما می توانید آن ها را در آب و خاک ها به راحتی ببینید. قارچ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها وظیفه ای برای چرخه ی طبیعت ایفا می کنند. قارچ ها یا مضر هستند یا مفید. قارچ های مفید در طبیعت وجودشان الزامی ست چرا که این قارچ ها برای تجزیه اجساد جانوران و گیاهان اثر مستقیمی می گذارند و می توانند به راحتی آنها را بازیافت کنند و اجزای آنها را به طبیعت برگردانند.

قارچ کشی گیاهان آپارتمانی
قارچ کشی گیاهان آپارتمانی

در زبان عامیانه بسیاری از مخمر ها و کپک ها به نام قارچ شناخته می شوند که آنها برای خود ساز کار متفاوت تری از قارچ ها دارند. در این محتوا می خواهیم قارچ هایی که برای گیاهان مضر هستند و به طور پارازیتی یا انگلی زندگی می کنند را با یکدیگر بررسی کنیم و برای رفع این قارچ در گیاهان آپارتمانی راهکار بگوییم. این قارچ ها به صورت انگلی زندگی می کنند یعنی در بافت گیاه حضور به عمل می آورند و از میزبان خود که گیاه است برای تغذیه استفاده می کنند که این عمل باعث ایجاد بیماری در گیاه میزبان می شود. اگر میخواهید در خصوص قارچ گیاهان آپارتمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما مطلب اون رو مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

قارچ های انگلی به دو دسته تقسیم می شوند:

قارچ انگلی اجباری:

این قارچ‌ها برای رشد و تکثیر از سیتوپلاسم سلول‌های زنده استفاده می کنند و با تغذیه از بافت سلولی موجود زنده، موجب بیماری آن می‌شوند.

قارچ انگلی اختیاری:

در دسته از قارچ‌ها بسیار سرسخت‌تر از دسته اول هستند، چون این قارچ ها می توانند به راحتی خود را با شرایط مختلفی سازگار کنند و به همین دلیل سخت‌جان‌تر هستند و همواره تهدیدی بالقوه برای گیاهان محسوب می‌شوند. قارچ‌ انگلی اختیاری اگر به سلول زنده دسترسی داشته باشد، از آن تغذیه می‌کند. در غیر اینصورت می‌تواند از مواد آلی و معدنی استفاده کند و زنده بماند.

علائم بیماری قارچی گیاهان آپارتمانی
علائم بیماری قارچی گیاهان آپارتمانی

نشانه و علائم قارچ گیاهان آپارتمانی چیست؟

گیاهان نیز مانند انسان ها زمانی که مریض می شوند علائمی را از خود بروز می دهند. بیماری قارچی گیاهان معمولا نشانه ها بارز دارد که با دیدن گیاه می توانید به راحتی به وجود قارچ در گیاه پی ببرید.

کپک سفید از مهم ترین نشانه هایی است که یک گیاه با بیماری قارچی می تواند داشته باشد. کپک پودری هم از دیگر ویژگی های یک گیاه با بیماری قارچی هست. زنگار و چوب پنبه ای شدن ساقه و برگ نیز از دیگر نشانه هایی ست که یک گیاه با بیماری قارچی می تواند داشته باشد.

فرسوده شدن پاجوش هم از نشانه های یک گیاه مریض می باشد و شما می توانید لکه‌های قهوه‌ای روی برگ (حتما مطالب علت قهوه ای شدن برگ گیاهان و علت قهوه ای شدن کاکتوس را مطالعه کنید) رو به راحتی با چشم تشخیص بدید که یکی دیگه از این ویژگی بیماری قارچی گیاهان آپارتمانی به حساب می آید. با توجه به این نشانه ها شما می تونید یک گیاه بیمار که دچار قارچ زدگی شده رو شناسایی کنید و با استفاده از ترفند هایی که بهتون گفته میشه اون رو حل کنید.

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین سم گیاهان آپارتمانی

بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی که می توانید استفاده کنید:

قارچ کش گیاهان آپارتمانی در انواع مختلف وجود دارن که شما می تونید با توجه به ویژگی هایی که هر کدوم دارن اونها رو استفاده کنید. همینطور شما می تونید از انواع خانگی این قارچ کش ها استفاده کنید که اونها هم گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود.

قارچ کش گیاهان چند دسته دارند؟

قارچ کش ها در دو نوع سیستمیک و حفاظتی وجود دارند. کاربرد این دو نوع در دو پروسه ی زمانی هست به طوری که اگر قارچ هنوز روی گیاه شما وجود ندارد و صرفا می خواهید پیشگیری کنید، قارچ کش های حفاظتی مناسب این کار هستند. قارچ کش های سیستمیک زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که گیاه به قارچ مبتلا شده و حالا نوبت درمان گیاه است.

انواع قارچ کش گیاهان آپارتمانی:

از بین قارچ کش ها، انواعی که به شما معرفی می شود از بهترین هایی است که می توانید برای درمان گیاهانتان استفاده کنید.

مانکوزب قارچ کش گیاهان آپارتمانی
مانکوزب قارچ کش گیاهان آپارتمانی

قارچ کش مانکوزب:

مانکوزب دارای 80% پودر و تابل هست که جزو قدرتمندترین قارچ کش های سیستماتیک می باشد. همینطور با استفاده از این سم شما می توانید اثر حفاظتی و درمانی روی گیاهان تان داشته باشید. این سم دارای خاصیت گوگردی هست و برای بسیاری از بیماری های گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. برای پیشگیری میتوانید هر 4 الی 6 ماه یکبار آن را برای گیاهان خود استفاده کنید.

قارچ کش و باکتری کش ارگانیک گیاهان آپارتمانی بردوفیکس:

بردوفیکس یک قارچ کش و باکتری کش هست که بیشتر برای کاربرد های حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با حفاظت تماسی از گیاه می تواند برای پیشگیری از بیماری هایی که به گیاه می تواند تحمیل شود و همینطور درمان انواع بیماری های درختان میوه دانه دار،هسته دار،نیمه گرمسیری خزان دار،خشکباری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سم بنومیل چیست
سم بنومیل

قارچ کش بنومیل:

بنومیل 50% پودر و تابل که دارای خاصیت قارچ کشی سیستمیک با اثر حفاظتی و درمانی از گروه ایمیرازول می‌باشد. برای بیماری های مختلف و پیشگیری سفیدک استفاده می شود.

الیت 80% دبلیو دی جی

نام عمومی که برای این سم مورد استفاده قرار می گیرد فوزتیل آلومینیوم 80 % دبلیودی جی (Fosetyl Aluminium) هست که اغلب با دوز مصرف 2-2.5 در 1000 مورد استفاده قرار می گیرد و فرمولاسیون wdg از مخلوط کردن ترکیبات اسیدی با قارچ کش الیت بپرهیزید.

این سم دارای ترکیبات مسی، مواد غذایی محلول و کودهای حاوی شاخ و برگ نیز با قارچ کش الیت نباید ادغام شوند. از ترکیب مواد چسبنده، خیس کننده، تثبیت کننده نیز با قارچ کش الیت بپرهیزید. همینطور نباید ترکیب سوسپانسیون ها با الیت مخلوط شوند. در ظرف اصلی و به دور از نور خورشید در بین دمای 5 تا 35 درجه سانتی گراد نگهداری شود. دوره کارنس قارچ کش الیت، حدودا یک ماه می باشد.

روش استفاده از سم کاربندازیم
روش استفاده از سم کاربندازیم

قارچ کش کاربندازیم

سم قارچ کش گیاهان آپارتمانی کاربندازیم به عنوان سم حفاظتی و درمانی مورد استفاده قرار میگیرد. کاربندازیم از قارچ کش های سیستمیک می باشد که از طریق ریشه و برگ جذب گیاه می شود و از آن برای درمان بیماریهای قارچی آسکومایست و بازدیومایست ها مورد استفاده قرار میگرد.نام عمومي این سم Carbendazim و درجه سمیت آن LD50: 6400mg/kg و دوره كارنس ۴-۱۴ روز داره (دوره مصرف هر 14 روز یکبار) ، اين قارچ كش در بازار با نام تجاري باويستين Bavistin (WP50%) و دروزال Derosal (WP60%) ، کاربندازول، استمپور، دلسن، کوستوس بفروش میرسد.

قارچ کش های گروه بنزوایمیدازول:

از این قارچ کش ها برای ضد عفونی بذر قبل از کاشت استفاده می شود. در سمپاشی این قارچ کش از طریق ریشه و نسوج جذب می شود.

قارچ کش توپاس (پنکونازول):

قارچ کش توپاس (پنکونازول) از دسته قارچ کش هایی است از گروه شیمیایی تری ازول و دارای خاصیت سیستمیک با اثر حفاظتی و معالجه ای که علیه سفیدک سطحی درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ کش قابل اختلاط با اکثر حشره کش ها و قارچ کش ها هست.

قارچ کش محافظتی آیپردیون:

این قارچ کش با اکثر حشره کش­ها، کنه‌کش­ها و قارچ‌کش­ها قابل اختلاط است. درجه سمیت آن LD50: 5000mg/kg و دوز مصرفی مناسب 1.5 تا 2 در 1000(30تا 40 گرم در 20 لیتر) درباره محصول این قارچ کش در بازار با نام تجاری رورال ـ تی اسRovral-TS (WP 52.5 %) موجود است. این ترکیب از دو جزء قارچ‌کش، یکی حفاظتی (ایپرودیون 35%) و دیگری سیستمیک مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ کش باویستین:

درجه سمیت این قارچ کش LD50: 6400mg/kg هست و در دوره کارنس 4-14 روز را شاهد خواهیم بود همینطور این قارچ کش دارای فرمولاسیون 60% WP هست و دوز مصرف 1-2.5 در 1000(20-50 گرم در 20 لیتر) قارچ کش باویستین روی بسیاری از گیاهان بدون ایجاد هیچ حساسیتی قابل استفاده است و به استثنای ترکیبات قلیایی (نظیر بردو) با غالب حشره‌کش­ها و قارچ‌کش­ها قابل ترکیب است.

این قارچ کش می تواند با اثر سیستمیک به صورت معالجه‌ای و هم به صورت حفاظتی عمل می‌کند در گیاه مثل سایر بنزیمیدازول­ها می تواند در کنار درمان عملکرد حفاظتی نیز داشته باشد.

قارچ کش دیفوربین مدل اورتیواتاب:

دیفوربین قارچ کشی جدید و انتخابی برای پیشگیری، درمان و جلوگیری از تکثیر اسپور بیماری های قارچی سفیدک پودری، آلترناریا و ریزوکتونیا در کشت های گوجه فرنگی (حتما در خصوص بیماری و آفت گوجه فرنگی مطالعه کنید) و … می باشد. ترکیب دو ماده موثر و مواد همراه دیفوربین به گونه ای طراحی و تنظیم شده اند که این قارچ کش دارای دو نحوه تاثیر متفاوت با ویژگی هم افزایی و دو عملکرد تماسی و سیستمیک در برگ با قابلیت حفاظت از سطح زیرین برگ و هم چنین حفاظت از برگ های نو می باشد. آزوکسی استروبین قارچ کش نفوذی و سیستمیک با خاصیت جلوگیری کننده از انتقال الکترون بین سیتوکروم b و c مانع تنفس میتوکندری می گردد. دیفنوکونازول نیز ممانعت کننده از سنتز ارگسترول در غشا سلولی قارچ ها می باشد.

برخی از بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی به شما معرفی شد و شما می توانید از این سم ها برای درمان قارچ های گیاه تان استفاده کنید اما مهم ترین موضوعی که در خصوص اینها وجود دارد این است که شما بدانید در چه اندازه آن را استفاده کنید. در ادامه به نحوه مصرف قارچ کش برای گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت.

قارچ گیاهان آپارتمانی
قارچ گیاهان آپارتمانی

قارچ کش های خانگی گیاهان آپارتمانی:

دارچین یکی از بهترین قارچ کش هایی هست که می توانید برای گیاه تان استفاده کنید. دارچین یکی از این مواد کاملا اورگانیک و بی زیان می باشد که به تازگی برای قارچ کشی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد موجود در دارچین تاثیر بسیار خوبی در کنترل و از بین بردن باکتری ها و قارچ هایی که گیاهان شما را مورد حمله قرار می دهند داشته و می تواند آن ها را از بین ببرد.

در آزمایشات خانگی این ادویه توانسته قارچ ها و فسادی که در برگ گیاهان ارکید که به علت ماندن اب زیاد در برگ های آن ایجاد شده بود از بین ببرد و گیاه بیمار بسیار سریعتر فقط در چند روز بهبودی خود را بدست آورد. شما می توانید دارچین را به صورت پودر استفاده کنید و یا آن را اسپری کنید. در استفاده به صورت پودری می توانید مقداری پودر دارچین را بر روی برگ یا ساقه و یا هر قسمت گیاه که مورد حمله قارچ یا باکتری قرار گرفته باشد بپاشید شما همچنین می توانید ان را بر روی خاک گلدان های خود هم بپاشید.

برای اسپری کردن دارچین به گیاه تان می توانید مقداری دارچین را با آب مخلوط کنید که بهتر است با آب از قبل جوشیده مورد استفاده قرار دهید و با یک آب پاش بر روی برگ ها و ساقه ها و تمامی قسمت های سالم یا بیمار گیاه خود اسپری کنید روی خاک را هم اسپری کنید چون هاگ قارچ ها اکثرا روی خاک می ماند و بعد دوباره رشد می کند و با این عمل شما می توانید از این اتفاق پیشگیری کنید.

از دیگر هایی که به صورت خانگی وجود دارند و می توانید از آنها استفاده کنید می تونیم به دو مورد سم دیازینون و سم ملاتیون اشاره کنیم.

سم دیازینون: برخی از کارشناسان گل و گیاه در بین سم هایی که برای قارچ گیاهان به میان آوردند نام دیازینون را قید کردند در حالی که این سم برای سوسک و شته به خوبی عمل می کند و آن ها را از بین می برد. البته باز هم انتخاب سم بستگی به نوع و نژاد در گیاه شما دارد. اما شاید باورش برایتان سخت باشد که این نوع سم سازگاری خیلی خوبی با بیشتر گیاهان دارد. پس برای خرید حشره کش گیاهان آپارتمانی انتخاب سم دیازینون بسیار مناسب است و می توانید روی قارچ کشی آن حساب کنید.

سم مالاتیون: سم مالاتیون هم از بهترین سم های استفاده شده در از بین بردن حشرات و آفت در گیاهان است. این سم برای از بین بردن هزارپا و شپش و حتی گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی موجودات و حشراتی که در خاک وجود دارند و به رشد گیاهان آسیب می زند را به راحتی از بین می برد. استفاده از این سم باید با توجه به فرمول خاصی باشد که از طرف شرکت سازنده معرفی می شود تا گیاه آسیب نبیند و از بین نرود. طرز استفاده از سموم و غلظت در ان ها در سلامت گیاهان بسیار اهمیت دارد که باید در حین استفاده از آن به جزئیات شان دقت کنید.

نحوه استفاده از قارچ کش برای گیاهان آپارتمانی:

قارچ‌ها اغلب در شرایطی با هوا و خاک مرطوب که دارای تهویه ضعیف هستند رشد می کنند البته که درجه حرارت و رطوبت ایده‌آل برای رشد قارچ‌های گوناگون متفاوت هست ولی شما میتونید انواع سموم قارچ کش و آفت کش رو که شامل مدل‌های پودری و مایع هستن، خریداری و ازشون برای قارچ کشی استفاده کنید.

سم هایی که به عنوان قارچ کش مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به‌ صورت کنسانتره هستن و باید اونا رو با نسبت مناسب با آب ترکیبشون کنید. البته همه مدل‌های پودری این قارچ کش ها برای تهیه اسپری به کار نمی روند و این نمونه‌ها زمانی کاربرد دارن که گیاه نباید مرطوب باشه و در حالت خشک مورد استفاده قرار بگیرند.

قارچ کش گیاهان آپارتمانی به دو صورت وجود دارند و دارای نمونه‌ های مایع و پودری هستند که می تونید مدل های مایع رو برای اسپری کردن شاخ و برگ گیاه یا آبیاری کمپوست استفاده کنید و مدل های پودری رو به صورت تماسی مورد استفاده قرار بدید. برخی محصولات کاربردهای مختلفی دارن، و ممکنه که هر کدوم مشکل همه گیاهان رو برطرف نکنند و حتی بهشون آسیب بزنن. این موارد رو باید روی بسته‌بندی محصول بررسی کنید تا با جزئیات هر کدام از آنها آشنا بشید و بتونید بیماری گیاه تون رو رفع کنید.

استفاده از قارچ کش گیاهان آپارتمانی
استفاده از قارچ کش گیاهان آپارتمانی

قارچ کش گیاهان آپارتمانی را چگونه استفاده کنیم؟

استفاده از قارچ کش ها جزئیات زیادی داره که باید به طور کامل نحوه مصرفش رو رعایت کنید تا بتونید بهترین کارایی رو در استفاده از قارچ کش داشته باشید. میزان و روش استفاده از قارچ کش‌ها روی بسته‌بندیشون درج شده که شما می تونید با استفاده از اونها به راحتی مصرف درستی رو داشته باشید.

رعایت نکات زیر در نحوه استفاده از اسپری قارچ کش به صورت مایع یا پودری ضروری هست. برای کسب نتیجه مطلوب مطمئن بشید که گیاه تهویه خوبی داره و در محل درستی قرار گرفته. شما میتونید برای گرفتن بهترین نتیجه در دوران رشد گیاه، هر 5 تا 7 روز از این ماده برای درمان گیاهتون استفاده کنید. هر چند وقت یک بار در زمان استفاده از اسپری قارچ کش اون رو تکان بدید تا پودرها ته‌نشین نشوند به طور کامل به خورد گیاه بروند.

برای درک بهتر چگونگی استفاده از این قارچ کش ها یک اصل وجود داره که شما می تونید پودر رو به نسبت ۲ یا ۳ به ۱۰۰۰ در آب حل کنید بدون اینکه مشکلی برای گیاه تون بوجود بیاد. برای نسبت‌های دلخواه میزان مناسب رو محاسبه کنید. در طول زمانی که گیاه رو با آفت کش درمانش میکنید، اون رو در مکانی با نور غیر مستقیم و با دمای بالای 23.5 درجه سانتی‌گراد قرارش بدید.

یکی دیگه از نکات مهم در طریقه استفاده از قارچ کش برای گیاهان این است که حتما به پشت برگ‌ها و محل اتصال شان به ساقه‌ها توجه لازم رو داشته باشید. چون تعداد زیادی از قارچ‌ها در این منطقه ها حضور بیشتری رو دارند. وقتی محلول رو آماده کردید، بلافاصله و نهایتا در همون روز از اسپری قارچ کش تولید شده استفاده کنید. ممکن است سم شما به حالت مایع یا پودری باشد که در هر دو صورت شما با توجه به شکل مصرفی آنها می تونید به حالت اسپری استفاده کنید.

زمانی که به تمامی نقاطی که قارچ وجود داشت اسپری کاری رو انجام دادید، باقی محلول رو دور بریزید و سمپاش رو کاملا بشویید. زیرا این مواد سمی هستند و می توانند برای شما خطرناک باشند و دچار دردسر کنند.

اگر در خانه ی کوچکی قرار دارید برای اسپری کردن بهتر است گلدون گل آلوده رو به حموم منتقل کنید. سپس محلول را مستقیما روی شاخ و برگ خشک گیاه اسپری کنید تا حدی که قارچ‌کش از ساقه ها و برگ های بیمار بچکد. نکته ای که باید در این زمینه به آن دقت کنید این است که قارچ کش ها و آفت کش‌ها را در جای خشک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه داری کنید. همینطور دقت کنید که شما می توانید برخی از سموم رو با یک دیگر ترکیب کنید اما در صورتی که از سازگاری قارچ کش ها با آفت کش‌های دیگه مطمئن نیستید اونا رو با محصولات دیگه ترکیبشون نکنید.

زمان استفاده از قارچ کش ها چه موقعی است؟

همانطور که نحوه مصرف قارچ کش ها دارای اهمیت است زمان استفاده ی آن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. اگر گیاه شما در دوران گل‌ دهی یا تولید میوه‌های خوراکی هست لطفا از دادن سم قارچ کش به گیاه خودداری کنید. هیچوقت گیاهانتون رو زیر نور مستقیم آفتاب اسپری نکنید زیرا این کار می تواند باعث سوختن گیاه شود.

برای سم دادن به گیاه تان در صبح اقدام کنید زیرا انجام اینکار در عصر فایده‌ای نخواهد داشت. بهترین زمان برای استفاده از اسپری قارچ کش، از ساعت 3 تا 8 صبح است. در این ساعات سرعت باد پایین هست و سم پخش نمیشود. البته که از آن جایی که ما قرار است در مورد گیاهان آپارتمانی این کار را انجام دهیم تفاوتی نخواهد داشت.

البته که قارچ ها بیشترین فعالیت را در صبح دارند و بیشترین میزان رشد شان به این زمان اختصاص دارد. پس از اینکه عمل سمپاشی رو انجام دادید اجازه دهید تا سم کاملا خشک بشه و کارش رو انجام بده. توجه داشته باشید که طریقه استفاده از قارچ کش برای گیاهان بالاترین تاثیر رو برای پیشگیری از ایجاد و گسترش قارچ‌ها دارد. سعی کنید زمانی که بیماری در گیاه محدود است عمل سمپاشی را انجام دهید زیرا زمانی که بیماری کل گیاه را در بر گرفته باشد درمان به سختی انجام خواهد گرفت و حتی اثر بخش نخواهد بود.

پیشگیری از قارچ در گیاهان آپارتمانی
پیشگیری از قارچ در گیاهان آپارتمانی

پیشگیری از قارچ در گیاهان آپارتمانی:

برای پیشگیری از قارچ در گل و گیاه از وجود گیاه تون در فضایی با گردش هوا و تهویه مناسب اطمینان داشته باشید. اگر گیاهان خود را نزدیک به هم نگهداری می‌کنید، کمی بین آنها فاصله ایجاد کنید تا بین آن ها تبادلات گازی مضر اتفاق نیوفته. یادتون نره که آبیاری منظمی رو برای گیاهانتون در نظر بگیرید و گیاهان تون رو به صورت منظم آبیاری کنید.

یکی از قانون های نا نوشته که می توانید برای آبیاری گیاهان در نظر بگیرید این است که قبل از آبیاری با انگشت خود حداقل سه سانتی‌متر از خاک را بررسی کنید. اگر هنوز مرطوب است، نیازی به آبیاری نیست اگر خاک به انگشت تان می چسپد بهتر است آبیاری را انجام دهید. گیاهان خود را صبح به صبح آبیاری کنید.

اگر عصر به گل آب دهید، خاک به این زودی‌ها خشک نخواهد شد و رطوبت در آن می‌ماند که این باعث پوسیدگی ریشه می شود. هرچه هم خاک برای مدتی طولانی‌تری مرطوب بماند، قارچ‌ها سریع‌تر سروکله‌شان پیدا می‌شود و بیماری ها سریع تر می توانند رشد کنند. مطمئن شوید که خاک و گلدان گیاه شما هر دو دارای زهکشی مناسبی دارند، تا ریشه آن دچار قارچ نشود و نپوسد. اگر از بیماری یکی از گیاهان خود مطمئن شدید، آن را دور از سایر گل‌ها نگه دارید تا بیماری بین آنها پخش نشود. برگ‌های بیمار و مرده گیاه را مرتبا از آن جدا کنید تا از پیشروی پوسیدگی و بیماری جلوگیری کنید.

مزیت های استفاده از قارچ کش گیاهان آپارتمانی:

شما می توانید با استفاده از این حشره کش آفت های گیاه تان را به راحتی حذف کنید و یا قبل از مبتلا شدن به قارچ، پیشگیری آن را در نظر بگیرید. زمانی که می خواهید از قارچ کش گیاهان آپارتمانی استفاده کنید یک کار اصولی را در پیش می توانید بگیرید. در دسترس بودن این سموم یکی دیگر از مزایایی هست که می توانید در آنها ببینید. اغلب این سموم دارای قیمت مناسب و اقتصادی هستند.

در حین سم پاشی بهتر است برای اینکه سم ها تاثیر بیشتری بر گیاه بگذارند از آب خالص استفاده شود. آب آلوده با املاح بالا باعث می شود که سم خوبی نداشته باشیم. ممکن است پی اچ تغییر زیادی داشته باشد و بر روی گیاهان هم اثر منفی بگذارد. شما می توانید از آبی که یکبار جوشیده و سرد شده استفاده کنید.

قارچ کش گیاهان آپارتمانی می تواند با اثر گذاری مستقیم روی پیشگیری از بروز بیماری و یا جلوگیری از بین رفتن گیاه تان به زنده ماندن و شاداب ماندن گیاه تان کمک کند. امیدواریم با استفاده از نکاتی که گفته شد بتوانید گیاهی سالم تر داشته باشیم و در سم پاشی گیاهان تان شوید. شما تا بحال چه تجربه ای از سم پاشی گیاه تان دارید؟