گل برای عید نوروز چی بخریم؟ معرفی 10 از بهترین گل های مناسب عید نوروز

گل برای عید نوروز
گل برای عید نوروز

گل برای عید نوروز چی بخریم؟ معرفی گل های مناسب عید نوروز یه سوال پر تکرار بین خانم ها و آقایون خوش ذوق هست که علاقه دارند با گل های زیبا و دلنشین به استقبال عید نوروز برن و سال جدیدشون رو با شکوه تر شروع کنند. با نزدیک شدن به نوروز باستانی، وقت اون شده که سفره های هفت سین خودمون رو با نفیس ترین و پرمعنی ترین گل ها مزین کنیم.

فرا رسیدن بهار حس تجدید قوا را با خودش به خونه های ما به ارمغان میاره و نوروز فرصتی عالی برای در آغوش گرفتن طبیعت از طریق انتخاب گل مناسب سفره هفت سین هست. انتخاب گل مناسب برای نوروز فقط جنبه زیبایی نداره. بلکه در کنار زیبایی، سنت باستانی و القای انرژی مثبت و آرامش به خانه شما و سفره هفت سین است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما بهترین گل های عید رو معرفی کنیم تا بتونید با خرید یا کاشت اونها نوروزتون رو پیروز کنید 🙂

معرفی گل های مناسب عید نوروز که هوش از سرتون می پرونه !

هر مراسم ایرانی برای خودش یک سری گل های مخصوص رو داره که مردم سعی میکنن با خرید اونها و داشتن اون گل ها در مراسمات عید شون یک مراسم هر چه تمام تر رو داشته باشند. در ادامه برخی از بهترین گل های نوروز برای شما آورده شده که می تونید اونها رو مهمون سفره هفت سین و عیدتون کنید. سفره هفت سین، عنصر اصلی جشن های نوروزی بوده و نمادی از جنبه های مختلف زندگی از جمله تولد دوباره، فراوانی، عشق و روشنایی است. گنجاندن گل های مناسب در این سفره نمادین میتونه اهمیت اهمیت این موضوع رو بالا ببره. فرقی نمیکنه به دنبال گل‌های سنتی هستید یا گلهای منحصربه‌فردی که برای عید نوروز دارای معنای خاصی هستند، با من تا انتهای مقاله همراه باشید.

بنر گل من و تو
سنبل گل سفره هفت سین
سنبل گل سفره هفت سین

گل سنبل از گلهای عید نوروز باستانی

بنظر من سنبل بهترین گلی هست که میشه برای عید خرید! چون یک نماد قدیمی از نوروز است، سنبل با رنگ‌های زنده و رایحه دلربای خود، نمادی عالی از تولد دوباره و نو شدن در نوروز است. شکوفه‌های زیبای آن در رنگ های سایه دار آبی، صورتی، سفید و بنفش نشان‌دهنده فرا رسیدن بهار و امید به سالی پربار در پیش است. حالا چرا سنبل؟ چون با داشتن رنگ خاص و جذاب و همینطور برگ های زیبایی که داره میتونه به سفره عید شما یک رنگ و لعاب جذاب بده. شما می تونید این گل رو توی رنگ های حذاب بنفش، سفید، زرد و آبی پیدا کنید و خریداری کنید.

بیاید یک نکته جالب از سنت به شما بگم : همانطور که طبیعت از خواب زمستانی خود بیدار میشه، سنبل هم نماد شکفتن در بهار است و نشانه زیبایی از جوانه زدن، پس نیاکان ما در انتخاب گلهای مناسب همیشه دقت کافی رو داشتن. پس میتونم بگم بهترین گل برای عید نوروز سنبل هست.

در فرهنگ ایرانی، سنبل نشان دهنده عشق و بخشش است. گلبرگ های ظریف آن پیام های محبت رو منتقل می کند و آن را به هدیه ای ایده آل برای ابراز حسن نیت در نوروز تبدیل می کند. رایحه ملایمی که از شکوفه های این گل در فضا می پیچد، فضایی از هماهنگی ایجاد می کند و در عین حال فضاها را به یک فضای مثبت تبدیل میکند.

شما می تونید گلدون آماده ی سنبل رو توی عید بخرید و یا توی پائیز پیاز اون رو بکارید تا توی عید گل بده. حتما کاشت دوباره سنبل ، کاشت سنبل را مطالعه کنید.

گل سینره گل زیبا برای هفت سین
گل سینره گل زیبا برای هفت سین

گل سینرر بهترین گل برای سفره عید

شاید این گل رو توی بازار و دم عید خیلی دیده باشید و اسمش رو تا به حال نشنیده باشید. اسم این گل که شب عید وارد بازار میشه و همیشه گل جذابی برای مردم بوده و هست. این گل جذاب که می تونید نزدیک عید از هر بازار شهر های مختلف تهیه کنید، بومی جزایر قناری هست و به غلط به اون Cineraria میگن.

در واقع  گل سینرر دورگه ست و  بین cruenthus  P.و P. heritieri قرار داره. برگ های بزرگ اون قلبی شکل هستند و به رنگ سبز تیره با لبه دندانه دار دیده میشن که به صورت طوقه ای قرار دارند. این گل یک گیاهی چند ساله نیمه خشبی است که به طور معمول توی گلخانه ها به صورت یک گیاه دوساله پرورش داده میشه.

ممکنه از خودتون سوال کنید که  چرا گل سینرر توی خونه ی شما دو سال عمر نمیکنه و بعد عید خیلی زود خراب میشه! بهتره بدونید که این گل بهترین رشد و نمو و گلدهی خودش رو در سال اول داره و در واقع یکی از گیاهان خانگی به حساب میاد که اغلب کم دوام هست و بخاطر همین پس از گلدهی دور انداخته میشه؛ اما اگه بتونید از اون به خوبی محافظت بکنید و نیاز هاش رو برآورده کنید می تونید اون رو تا دو سال توی خونتون نگه داری کنید.

این گل رو می تونید دم عید از همه ی مغازه های گل فروشی بخرید. رنگ های آبی، صورتی، قرمز، بنفش و سفید این گل رو میتونید پیدا کنید که انتخاب هر یک از رنگ های اون به سلیقه شخصی خودتون بستگی داره. تنها رنگی که این گل نداره رنگ زرد هست. شما می تونید این گیاه رو در دو نوع پاکوتاه و پا بلند پیدا کنید که اغلب ارتفاع اونها به حدود 20 تا 40 سانتی متر می رسه.

اگه  گل سینرر رو دم عید خریده باشید خواهید دید که کل گیاه رو گل های زیبای اون پوشوندن. این گیاهان اغلب در رقم های این گیاه به در دسته grandiflora و multiflora تقسیم می شوند که گروه grandiflora اون دارای گل های کمتر و درشت تر هستند و زودتر از multiflora به گل می نشینند.

بنفشه آفریقایی گل عید نوروز
بنفشه آفریقایی گل عید نوروز

زیباترین گل عید بنفشه آفریقایی

شاید فکر کنید که گیاهان گل دار رو نمی تونید توی آپارتمان نگه دارید و از خرید اونها صرف نظر کنید! نا امید نشید و پا روی دلتون نزارید چون منم به اندازه شما می دونم چقدر داشتن این گل ها می تون هیجان انگیز باشه. یه خبر خوب بهتون بدم! بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین و جذاب ترین گل هایی هست که در آپارتمان می تونید از اون نگهداری کنید و از زیبایی گل های اون لذت ببرید.

بنفشه آفریقایی گل های رنگارنگی داره و شما می تونید این گیاه رو در انواع رنگ های سفید، صورتی و بنفش از بازار پیدا کنید. بیشترین تنوع رنگی که از این گیاه میتونید ببینید توی فصل بهار و دم عید هست. بنفشه آفریقایی به دلیل ظریف بودن و حساس بودنش باید نگهداری اصولی هم داشته باشه. حین آبیاری گیاه باید حواستون باشه آب روی برگ های گیاه نپاشه چون این کار باعث خراب شدن برگ هاش میشه. سعی کنید هر وقت که خاک گیاه تون خشک شد اون رو آبیاری کنید.

بهترین روش آبیاری بنفشه آفریقایی به این شکل هست که زیر گلدانی را پر از آب کنید و زیر گلدان بگذارید تا آب به تدریج جذب خاک شود. با این روش رطوبت زیادی به گیاه وارد نخواهد شد و در نتیجه گیاه شما خراب نخواهد شد. اون رو در نور مستقیم آفتاب قرار ندهید اما سعی کنید به اندازه کافی آفتاب به آن برسد.

پامچال از گلهای عید نوروز
پامچال از گلهای عید نوروز

پامچال یک گل هیجان انگیز برای نوروز!

از دیگر گلهای مناسب عید نوروز گل پامچال هست،گل پامچال به عنوان نماد امید و تجدید در نظر گرفته میشه، پامچال همچنین نشان دهنده عشق، شجاعت و رشد است. گل پامچال با گلبرگ های زرد ظریف و برگ های سبز خود روح بهار و آغازی جدید را تجسم می بخشد. ظاهر آن در این زمان از سال به عنوان یادآوری است که زندگی پر از فرصت های جدید و شروع های تازه است. گل پامچال با نام علمی “Primula Hortensis” یکی از مهم ترین گل هایی هست که توی فصل بهار ایران در هر جایی میشه پیدا کردش و اون رو دید. گل پامچال دارای بیش از 500 گونه مختلف داره و از اونجایی که فصل گل دهی اون، بهار هست توی کشور ما ایران به گل نوروزی معروف هست و هر ایرانی الاصل تلاش می کنه توی فصل بهار و یا عید یکی از این گل هارو بخره و یا توی حیاط خونه ش بکاره.

خیلی از گونه های پامچال به دلیل استفاده ی اونها به عنوان گل های زینتی تولید شون زیاده شده و شما می تونید این گل ها رو توی فصل بهار از همه ی گل فروشی های کشور خرید کنید.

پامچال بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی، از جنوب به کوه های گرمسیری در اتیوپی، اندونزی و گینه نو و مناطق معتدل در جنوب آمریکا ست.

اسپاتی فیلیوم گیاه جذاب عید
اسپاتی فیلیوم گل برای عید نوروز

گل اسپاتی فیلوم خاص ترین گل برای عید

معرفی گل های مناسب عید نوروز، اگر یک خانم خاص پسند هستید که برای دیزاین خانه و یا سفره هفت سین تان به دنبال چیز های خاص و جذاب هستید این گیاه مناسب شماست. اسپاتی فیلوم با داشتن یک زیبایی با حال و هوای بهاری برای شما می تواند یکی از شیک ترین و با کلاس ترین گل هایی باشد که می توانید در سفره هفت سین استفاده کنید.

ممکن است این گیاه را تا به حال ندیده باشید و همه ما یک بار هم که شده دلمان می خواهد این گیاه را در خانه های خود نگهداری کرده باشید. این گیاه فوق العاده دارای برگ هایی همواره سبز و پهن و قاشقی مانند هست که با گل های سفید کوچک زینت داده شد و داخل آن پرچم های متراکی وجود دارد.

این گیاه ممکن است به سختی در عید پیدا شود زیرا نگهداری از این گل در فصول گرم سال بهتر و مناسب تر است. هفته ای دوبار آن را آبیاری کنید و آن را در فضایی با دمای مناسب و نور متوسط غیر مستقیم قرار دهید.

گل های عید نوروز
گل های عید نوروز

گل شب بو از گل های زیبای نوروزی

گل شب بو یکی از گل های زیبا و جذاب برای عید هست که مثل پامچال رنگ های سفید و زرد و قرمز و بنفش جذابی رو داره. شما می تونید این گیاه رو قبل از عید یعنی ماه اسفند خریداری کنید و بعد از نگهداری اون رو توی فصل بهار بکارید.

برای نگهداری این گل رو توی محلی بزارید که نور مستقیم آفتاب به اون نخوره و هر زمان که خاک اون خشک شد آبیاریش کنید.

گل برای عید نوروز چی بخریم؟ معرفی 10 از بهترین گل های مناسب عید نوروز
لاله گل نوروز

لاله برای عید نوروز

لاله هم شبیه به سنبل هست که یکی از گل های عید به حساب میاد. گل لاله با خبر خوشی که بخاطر اومدن نوروز میده میتونه یک گزینه ی خوب برای گل عید باشه. لاله برای اولین بار توی کشور ترکیه کاشته شد و ریشه اسم انگلیسی اون Tulip هست. این کلمه به زبان ترکی مخفف tulbend هست که به معنای عمامه هست و مردم ترکیه معتقدند لاله شبیه به عمامه ست.

کالانکوا از گلهای عید نوروزی
کالانکوا از گلهای عید نوروزی

کالانکوا گیاه گلدان نوروز

محبوب ترین گل عید برای همه ی دخترا فکر میکنم همین گل باشه. این گل به تازگی به سفره های عید مردم راه باز کرده و رنگ های جذابی که این گیاه داره به همراه برگ های چرمی تونسته جذابیت اون رو دو چندان کنه. کالانکوا از زیباترین و ظریف ترین گل هایی به حساب میاد که می تونید خریداری کنید و اون رو توی خونه تون نگهداری کنید. این گل اواخر زمستان و یا اوایل بهار گل میده. این گل در طول سال گل میده و به راحتی میتوند ازش نگهداری کنید، علاوه بر گل مناسب عید گل کل سال هست و بعدا میتونید از برگها و ساقه اون تکثیر کنید و به دیگران هم هدیه بدید.

کروتون
کروتون

کروتون یک گل جذاب

این گل از گلهای معروف برای عید نیست اما کروتون از زیباترین گیاهان آپارتمانی هست که برگ های زیبای اون باعث شده تا در عید نوروز هم یک گزینه ی جذاب برای شما باشه. برگ هایی بیضی شکل کروتون که زمینه آنها سبز است و روی شان با رنگ های دیگری مثل قرمز، زرد، صورتی، قهوه ای، نارنجی و… تزئین شده می تونه اون رو به یک گزینه جذاب تبدیل کنه.

گل نرگس از گلهای مناسب عید

از دیگر گلهای رایج برای عید و سفره هفت سین گل نرگس هست، از آنجایی که نوروز جشن آغاز بهار و تجدید حیات طبیعت را نشان می دهد، نرگس با زیبایی چشمگیر و عطر عالی خود کاملاً این موضوع را تجسم می بخشد. رنگ‌های زرد و سفید این گل، رنگ‌های مرتبط با جشن‌های نوروزی را منعکس می‌کند و جلوه‌ای نمادین به جشن‌ها می‌بخشد.

علاوه بر این، داستان نرگس از اساطیر یونان، لایه‌هایی از معنا را به کاربرد آن در نوروز می‌افزاید. نرگس مضامین خوداندیشی و درون‌بینی را در این زمان از سال منعکس می‌کند.

گل عید رو از کجا بخریم؟

اگه توی شهرستان هستید از بازار شهرتون و یا از گلفروشی های نزدیک خودتون می تونید همه ی این گل ها رو پیدا کنید و خریداری کنید اما اگه توی تهران زندگی می کنید ما برای شما پیشنهاد های خوبی رو داریم.

گل برای عید نوروز جدید
گل برای عید نوروز جدید

معرفی گل های مناسب عید نوروز، بازار گل خاوران:

این بازار که به بازار امام رضا هم معروفه در جاده‌ی خاوران بعد از شهرک مشیریه قرار داره. این بازار بیشتر به صورت عمده فروشیه و تعداد کمی از فروشندگان به صورت جزئی محصولاتشون رو به فروش میرسونن. شما می تونید بغیر از گل در این بازار همه چیز از جمله خاک، بذر، کود، درخت، انواع درختچه، لوازم باغبانی، گل و گلدون، وسایل تزیینی و … بخرید.

بازار گل ولیعصر:

بازار گل ولیعصر یکی از بهترین مراکزی هست که می تونید از اونجا گل و گیاه مصنوعی خریداری کنید. این بازار زیبایی و تازگی بازار گل های دیگه رو نداره اما اگه میخواید گل های مصنوعی تهیه کنید این بازار مناسب شماست.

بازار گل محلاتی:

این بازار تقریبا بزرگ ترین بازار گل تهران هست که در بزرگراه محلاتی قرار گرفته.بازار گل محلاتی دارای 10 سالن و تقریبا 600 غرفه‌ی مختلف فروش گل شاخه ای،آپارتمانی و … داره که شما می تونید به صورت خرده هم از اونها خریداری کنید.

این بازار در روزهای عادی از ساعت 4 صبح تا 12 ظهر برای همه مردم باز و در دسترس هست اما در روزهای آخر هفته و مراسم و اعیاد خاص که تعداد مشتریان زیاده ممکنه تا ساعت 14 یا 15 هم باز باشن.

معرفی گل های مناسب عید نوروز به صورت تکمیلی به شما ارائه شد و شما می تونید با خرید این گلها و اضافه کردن اونها به سفره هفت سین تون همه ی چشم ها رو جذب خونتون کنید. امیدوارم با خرید گل برای عید نوروز عشق رو به خونتون هدیه بدید. شما کدوم گل رو دوست دارید برای عید امسال بخرید؟