طرز تهیه دسر کادایف بسیار خوشمزه + عکس

طرز تهیه دسر کادایف
طرز تهیه دسر کادایف

طرز تهیه دسر کادایف : اگر شما هم دنبال یک دسر خوشمزه ترکیه ای میگردید حتما دسر کادایف رو امتحان کنید. میشه اسم دیگش رو هم فرنی با کادایف هم گذاشت یک دسر عالی به سبک ترکیه ای، برای تهیه این دسر خوشمزه به وسایل خیلی خیلی زیادی نیاز نیست ترکیبات اون از شکر ، کادایف، گردو خرد شده و… تشکیل میشه، این دستوری که من براتون آماده کردم یکی از آسون ترین و در عین حال راحت ترین رسپی های این دسر خوشمزه است. راستی براتون ویدیو مراحل تهیه رو هم آماده کردم که حتما ببنید و در آخر چند تصویر از تزیین های مختلف دسر کادایف رو قرار میدم.

مواد لازم برای تهیه دسر کادایف خوشمزه

کادایف خرد شده ۲و۱/۲لیوان

شیر:۳ لیوان

بنر گل من و تو

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذا خوری

گردو خرد شده ۱/۲ لیوان

خامه صبحانه: ۱ لیوان

شکر: ۱/۲ لیوان

گلاب : ۱/۴ لیوان

رشته کادایف استفاده شده
رشته کادایف استفاده شده

مواد لازم برای شیره

1 پیمانه شکر

1 پیمانه آب

1 قاشق غذاخوری زعفران دم شده

2 قاشق غذاخوری گلاب

1 قاشق غذا خوری آبلیمو

طرز تهیه دسر کادایف خوشمزه ترکیه ای

برای شروع کار نشاسته، شکر، خامه و گلاب را با هم مخلوط کنید. و سپس شیر را اضافه و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شه و گلوله ای توش نباشه  حالا میتونید باید مواد مخلوط شده را روی حرارت میلایم بگذاریم و خوب همش بزنیم تا به غلظت فرنی برسه (توجه کنید که حتما انقدر هم بزنید که به غلظت فرنی برسه).

حالا رشته های کادایف رو با مقداری کره رو حرارت کم تفت میدیم (فقط در حد مخلوط شدن کره با رشته ها تفت دهید) گردو خرد شده رو بهش اضافه و ته گیلاس یا لیوان سرو بریزید مقداری شیره کم کم با قاشق روش ریخته و مایع نشاسته ای روش بریزید و دوباره کادایف وشیره روش(تا هر چند ردیف که دوست داشتید ادامه بدید) و داخل یخچال بزارید تا خنک شه و نوش جان کنید.

طرز تهیه شیره

برای تهیه شیره دسر کادایف باید ابتدا شکر را با آب و زعفران دم شده روی حرارت قرار دهید تا به مدت یک ربع بجوشه و سپس گلاب و آبلیمو را بهش اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

نکته: اصلا فکر نکنید رشته ها مثل ورمیشل سفت وقابل خوردن نیست .برعکس خیلی خیلی خوشمزه ست وبا تفت دادن واون شیره ای که روش ریخته میشه نرمه و بینهایت لذیذ و دلچسبه و یه دسر فوریه که برای مهمونهای یهویی سه سوته آماده میشه😉

دسر کادایف خوشمزه
دسر کادایف خوشمزه

ویدیو مراحل تهیه دسر کادایف

در ادامه چند نمونه از دسر کادایف که با تزیین و مواد دیگه درست میشه قرار میدم.

دسر کادایف - تزیین
دسر کادایف – تزیین
دسر کادایف با کارامل
دسر کادایف با کارامل
دسر کادایف لیوانی
دسر کادایف لیوانی

امیدوارم که از این دسر خوشمزه خوشتون اومده باشه و حتما برای یکبار هم که شده تستش کنید.