انواع کالر کورکتور و تفاوت آن با کانسیلر در چیست؟

تفاوت کالر کورکتور و کانسلیر
تفاوت کالر کورکتور و کانسلیر

تفاوت کالر کورکتور و کانسلیر : در مطلبی جداگانه به صورت کامل در خصوص کانسلیر صحبت کردیم ولی کانسیلر یکی از وسایل آرایش و گریم تخصصی بوده که نقش پوشانندگی دارد. در واقع یک سری از عیبهای صورت مانند لکه‌ها، سیاهی‌ها، رگهای واریسی، قرمزیها را می‌توان با کانسیلر پوشش داد. با استفاده از یک کانسیلر خوب و مناسب با نوع پوست و رنگ آن می‌توانید آرایش بی نقصی داشته‌ باشید. اما کالر کورکتورها یک سری اصلاحات روی پوست انجام‌ می‌دهند. کالر کورکتورها برای رنگدانه‌های خاص روی پوست که امکان پوشاندشان وجود ندارد، نقش دارد.

مثلاً برخی از کانسیلرها مانند کانسیلر ایج ریوایند 160 میبلین ساده بوده و برای سیاهی و گودی زیر چشم استفاده‌می‌شوند. کانسیلر برای هایلایت کردن نیز بکار می‌رود.

کالر کورکتور چیست؟

کالر کورکتور یا اصلاح‌کننده رنگ صورت در اصل نوعی کانسیلر برای پوشاندن عیوب صورت است. عیوبی نظیر قرمزی، کبودی، تیرگی و دورنگی پوست. اگر لکه‌ای روی پوست صورتتان وجود دارد، باید آن را با کالر کورکتور بپوشانید. برای لکهای جزئی و کوچک و کمرنگ می‌توان از کرم پودر و کانسیلر معمولی استفاده‌کرد، اما برای مواردی جدیتر باید از کالرکورکتور استفاده‌ کنید.

بنر گل من و تو

اگر سیاهی و کبودی یا گودی زیر چشم زیاد باشد، یا خال و کک‌و‌مک بزرگ باشد، کانسیلر فایده‌ای ندارد و باید از کالر کورکتور  یا اصلاح‌کننده رنگی استفاده‌ نمود. کالر کورکتورها رنگهای متنوعی دارند. مانند سبز، نارنجی و …

انواع کالر کورکتور
انواع کالر کورکتور

طیف رنگی کالر کورکتور:

1.کالر کورکتور سبز:

اگر پوستتان لکه‌های قرمز که در اثر حساسیت ایجاد شده و یا جای جوش قرمز دارد، کالر کورکتور سبز آنها را اصلاح‌می‌کند. با این رنگ می‌توان قرمزی را محو کرده و از بین برد.

2.کالر کورکتور زرد:

لکه‌های صورتی و قرمز خفیف پوستتان را با کالر کورکتور زرد بپوشانید. رنگ سبز و زرد را با هم می‌توانید استفاده‌کنید تا لکهای قرمز پررنگ را بپوشانید. در صورتی که دور دهان و بینیتان قرمزی خفیفی دارید، از کورکتور زرد استفاده‌کنید. یادتان باشد مقدار خیلی کمی باید بزنید. این کورکتور برای اکثر پوستها کاربردیست.

3.کالر کورکتور صورتی:

کالرکورکتور صورتی برای پوشاندن لکهای زرد یا سبز است. برای هایلایت نیز خوب است. مثلاً روی گونه‌ها و گوشه داخلی چشمها.

4.کالر کورکتور قرمز، نارنجی، هلویی:

وقتی کبودی زیر چشمها با کانسیلر پوشانده نمی‌شود و بسیار تیره است یا به رنگ کبود و آبی می‌باشد، از کالر کورکتور قرمز یا نارنجی استفاده‌کنید. اگر پوست روشنی دارید و می‌خواهید کبودی زیر چشم را بپوشانید، کالر کورکتور صورتی انتخاب مناسبی است. برای پوستهای تیره‌تر قرمز و نارنجی مناسب است.

افراد با رنگ پوست زیتونی و یا تیره از این رنگ استفاده‌کنند. اگر رنگ روشن بزنند بیشتر لکه نمایان می‌شود. نارنجی برای پوشاندن لکه‌ها و سیاهیهای اطراف چشم مناسب است. کورکتور نارنجی علاوه بر پوشش، خطوط خنده را نیز کمرنگ‌می‌کند. کمی رنگ نارنجی را در خط خنده می‌زنیم و محوش می‌کنیم. روی آن را نیز کرم پودر می‌زنیم.

رنگ های مختلف کالر کورکتور
رنگ های مختلف کالر کورکتور

همچنین از رنگ نارنجی برای پوشاندن تتوی ابرو استفاده‌می‌شود. اگر از فرم ابروی تتو شده خود راضی نیستید، کمی کورکتور نارنجی بزنید و آن را محو کنید. سپس ابروی خود را به فرم دلخواه بکشید.

یکی از اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند، استفاده بیش از حد از کورکتور و لایه‌های زیاد است، به این شکل پوست سنگین شده و مواد در جای خود می‌ماسند و آن قسمت چروک می‌شود.

5.کالر کورکتور آبی و بنفش:

برای پوستهای دو رنگی شده و آفتاب سوخته، که تن نارنجی به پوست داده است، از کالر کورکتور بنفش و یا آبی استفاده‌کنید. پوستهایی که به زرد می‌زنند برای برطرف کردن این عیب از همین کالر کورکتور استفاده‌کنید.

7.کالر کورکتور خنثی:

این نمونه برای افرادی که هیچ مشکلی در پوست ندارند بکار می‌رود. از این رنگ به عنوان پرایمر هم می‌توان استفاده‌نمود. این افراد همچنین از کانسیلر به رنگ زرد می‌توانند استفاده‌کنند و در صورت پوشش ندادن از کورکتور استفاده‌کنند.

استفاده از کالر کورکتور
استفاده از کالر کورکتور

طرز استفاده از کالر کورکتور:

بهتر است طرز استفاده از کالر کورکتور را پیش از استفاده یاد بگیرید تا آرایش جذابی داشته‌ باشید. این را بدانید که بیش از اندازه از این مواد روی پوست نباید زد. اگر بیش از اندازه بزنید آرایشان مصنوعی بوده و طبیعی جلوه نمی‌کند. پس از کالر کورکتور برای اصلاح پوست استفاده‌کنید، در همان قسمتی که مشکل دارد.

فراموش نکنید که ابتدا پرایمر بزنید. بدین شکل آرایشتان دوام بیشتری می‌یابد. با استفاده از یک اسفنج آن را پخش و محو کنید..پس از پرایمر و کرم مرطوب‌کننده یا پس از اینکه ضد آفتابتان را زدید، کورکتور بزنید و نقوص و عیبهای صورتتان را با آن برطرف‌کنید. بعد از آن کرم پودر و در آخر کانسیلر بزنید. حتما ترتیب این موارد را رعایت کنید تا آرایش بی نقصی داشته‌ باشید.

در آخر توصیه می‌کنیم برای آرایش معمولی از همان کرم پودر و کانسیلر استفاده‌کنید و استفاده از کالر کورکتور را برای آرایشهای مخصوص میهمانی و جشن بگذارید. مگر اینکه دو رنگی و یا لک پوستتان شدید باشد و با موارد ذکر شده در بالا پوشیده نشود.

تفاوت کالر کورکتور و کانسیلر
تفاوت کالر کورکتور و کانسیلر

در خیلی از موردها برای محو کردن لکه‌های روی پوست از کانسیلر و کرم پودر استفاده می‌کنیم. درسته برای داشتن یک آرایش معمولی روزانه نیازی نیست تز سایر وسایل آرایشی بجز اینها  استفاده کرد اما اگر می‌خواهید دوست دارید مثل یک سلبریتی دیده شوید و یا دورنگی پوست شما کمی شدیدتر باشد این اتفاق با کانسیلر و کرم پودر به راحتی پنهان نخواهد شد پس باید به سراغ کالر کورکتور مناسب برید و  این ایراد پوستتان را بپوشانید..

مطالب مرتبط :

آیا آرایش و استفاده روزانه از کرم پودر به پوست آسیب می‌رساند؟

16 ترفند ساده آرایشی برای درشت کردن چشم

نقد و بررسی کامل اسپری فیکس مک