خواص تخم اردک؛ 7 خاصیت فوق العاده تخم اردک برای بدن

خواص تخم اردک برای سلامتی بدن
خواص تخم اردک برای سلامتی بدن

تخم اردک شبیه به تخم مرغ است اما نسبت به تخم مرغ بزرگتر بوده و زرده ی بزرگتری هم دارد. همچنین این تخم دارای مقادیر بیشتری پروتئین و مواد مغذی است. با توجه به نژاد اردک رنگ تخم آن متفاوت است، برخی تخم ها خاکستری و برخی تیره تر می باشند. از جمله مواد مغذی موجود در تخم اردک می توان به انواع ویتامین ها نظیر تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B6، ویتامین D، ویتامین E ، ویتامین A، ویتامین B12 و رتینول اشاره کرد. همچنین دارای مواد معدنی نظیر سلنیوم ، منگنز  روی، مس، پتاسیم، سدیم،  فسفر، کلسیم  و آهن است. این تخم فواید و خواصی برای سلامتی بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص تخم اردک آشنا می شویم.

 

خواص تخم اردک برای سلامتی بدن:

مقاومت در برابر فاسد شدن:

تخم اردک پوست ضخیمی دارد و به همین علت در برابر فاسد شدن مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و بدین ترتیب برای مدت زمان طولانی تری می توان آن را نگهداری کرد. در حالی بعد از یک گذشت یک هفته نمی توان از تخم مرغ استفاده کرد.

بهبود هضم:

تخم اردک با دارابودن ویتامین های گروه B سبب بهبود هضم غذا و پیشگیری از بروز امراض گوارشی و هاضمه ای می شود. همچنین این تخم ویتامین های دیگری نیز دارد که به افزایش قدرت هاضمه و افزایش اشتها کمک می کنند.
خواص تخم اردک برای سلامتی بدن
خواص تخم اردک برای سلامتی بدن

درمان تنگی سینه و سرفه:

علاوه بر خواص ذکر شده، تخم اردک برای درمان سرفه و تنگی سینه هم کارایی دارد و مصرف آن سبب تسریع روند درمان می شود.

مقابله با بیماری کم خونی:

تخم اردک با دارابودن مقادیر قابل توجه آهن، روی، فسفر و سایر منابع معدنی برای مبارزه با کم خونی و ضعف بدن مفید و کمک کننده است. به همین دلیل مصرف تخم اردک برای خانم هایی که مبتلا به کم خونی هستند، سودمند و مناسب است.

خواص تخم اردک
خواص تخم اردک: مقابله با بیماری کم خونی


سرشاز از امگا 3:

تخم اردک با دارابودن مقادیر قابل توجه امگا ۳ (حدود ۷۳ میلی گرم در هر تخم اردک) به حفظ سلامت قلب و افزایش قدرت ذهنی کودکان و نوجوانان کمک می کند.


افزایش وزن: 

تخم اردک چربی زیاد و کالری بالایی دارد به طوری که هر تخم اردک دارای ۱۳۰ کالری انرژی است. به همین دلیل به افزایش وزن کمک می کند. البته لازم به ذکر است که در مصرف این تخم باید احتیاط کرد و زیاده روی در مصرف آن خوب نیست، چرا که چربی فراوان موجود در آن برای قلب خوب نیست و منجر به بروز بیماری های قلبی و کبدی می شود.
خواص تخم اردک:
خواص تخم اردک: افزایش وزن

پیشگیری از بروز آلزایمر:

تخم اردک دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای پیشگیری از بروز آلزایمر و پیری زودرس مفید و موثر هستند. همچنین امگا 3 موجود در تخم اردک به افزایش قدرت ذهن و بازسازی سلول های مغزی کمک می کند. بنابراین مصرف منظم و اصولی تخم اردک برای پیشگیری از بروز آلزایمر موثر است.