خواص ماست یونانی؛ 10 خاصیت حیرت آور ماست یونانی برای بدن

خواص ماست یونانی برای سلامتی:
خواص ماست یونانی برای سلامتی:

ماست یونانی سالم‌ترین نوع ماست محسوب می شود. در فرآیند تولید این ماست، آب ماست گرفته می‌شود بدین ترتیب غلیظ‌تر از دیگر ماست ها است. ماست یونانی پروتئین بالا، کلسیم مناسب و کربوهیدرات کمتری دارد و دارای پروبیوتیک، ویتامین B12 و پتاسیم است. علاوه بر این در مقایسه با سایر محصولات لبنی میزان لاکتوز کمتری دارد. ماست یونانی فواید و خواصی برای سلامتی بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص ماست یونانی برای سلامتی آشنا می شویم.

 

خواص ماست یونانی برای سلامتی:

حفظ سلامت دستگاه گوارش:

ماست یونانی با دارابودن پروبیوتیک سبب حفظ سلامت دستگاه گوارش می شود. همچنین سبب افزایش باکتری‌های مفید موجود در بدن و کاهش باکتری‌های مضر دستگاه گوارش می شود. این ماست برای درمان بیماری التهابی روده (IBD) ، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، بازگشت اسید به مری و سایر ناراحتی های مربوط به دستگاه گوارش مفید است.

 

حفظ سلامت قلب:

ماست یونانی با دارابودن چربی و کلسترول بسیار کم، برای حفظ سلامت قلب مفید است.

بنر گل من و تو

 

خواص ماست یونانی برای سلامتی
خواص ماست یونانی برای سلامتی

 

کنترل فشار خون:

ماست یونانی با دارابودن کلسیم، پروتئین و پتاسیم برای تنظیم و کنترل فشار خون مفید است.

 

تقویت استخوان‌ ها:

ماست یونانی با دارابودن کلسیم و ویتامین D برای تقویت استخوان‌ ها مفید است. کلسیم و ویتامین D به حفظ سلامت، تراکم و قدرت استخوان‌ ها کمک می کنند.

 

خواص ماست یونانی
خواص ماست یونانی: کنترل فشارخون

 

حفظ سلامت دهان و دندان:

پروبیوتیک های موجود در ماست یونانی به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها  کمک می کنند. همچنین این ماست با دارابودن کلسیم و پروتئین برای سلامت دهان و دندان مفید است.

درمان آکنه:

ماست یونانی با افزایش باکتری‌ های مفید بدن به برطرف کردن باکتری عامل آکنه کمک می‌کند. همچنین با دارابودن ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل زینک برای حفظ سلامت پوست مفید است.

 

خواص ماست یونانی :
خواص ماست یونانی: درمان آکنه

 

بهبود عملکرد مغز:

ماست یونانی با دارابودن ویتامین B12 و سایر ویتامین‌ها برای عملکرد سالم مغز و تولید انرژی در بدن مفید است.

 

پیشگیری از ریزش مو:

ماست یونانی با دارابودن ویتامین D، ویتامین B5 ، پروتئین، مواد معدنی و سایر ویتامین‌ ها برای حفظ سلامت موها مفید است و با تقویت فولیکول‌ های مو سبب جلوگیری از ریزش مو می شود. ویتامین B5 موجود در این ماست سبب بهبود گردش خون در پوست سر و افزایش رشد مو می شود.

 

خواص ماست یونانی:
خواص ماست یونانی: پیشگیری از ریزش مو

 

تقویت سیستم ایمنی:

ماست یونانی با دارابودن مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، یُد و پتاسیم به حفظ سلامت بدن کمک می کند. همچنین باکتری های سالم موجود در ماست یونانی، با ارسال سیگنال به سلول های تقویت کننده ایمنی بدن سبب تقویت آن ها و مبارزه با میکروب های مضر می شوند.

 

کاهش وزن:

ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی دارای مقدار بیشتری پروتئین حدودا دو برابر است. بنابراین گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. در واقع بدن برای هضم پروتئین به زمان بیشتری احتیاج دارد که سبب ایجاد احساس سیری طولانی تر و کاهش اشتها می شود و از این طریق به کاهش وزن کمک می کند.