{خواص گوشت کبک } 11 خاصیت عالی گوشت کبک برای سلامتی بدن + ارزش غذایی

چربي پايين و پروتئين بالایی
چربي پايين و پروتئين بالایی

اگر به دنبال خواص گوشت کبک هستید و نمیدانید برای چی خوبه حتما تا انتهای مطلب با من همراه باشید تا شگفت زده بشید، گوشت کبک، گوشتی خوش طعم، لذیذ و مفید است. این گوشت دارای چربی پايين و پروتئین بالایی می باشد و همچنین سریع الهضم است. این گوشت ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی مواد مفیدی نظیر پتاسيم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و مقدار کمی گوگرد است. گوشت کبک که طبعی گرم و خشك دارد، دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن و درمان برخی بیماری ها است که در این مطلب با چند مورد از خواص گوشت کبک برای بدن آشنا می شویم.

گوشت کبک چه طبعی دارد

این سوال که طبع کبک گرم است یا سرد را باید اینگونه پاسخ داد که طبع گوشت کبک در طب سنتی آن را گرم میداند و همانطور که در بالا گفتیم چربی پایین و پروتئین بالایی داره و میتونه برای همه مفید باشه، جالب هست بدانید که در طب سنتی از گوشت کبک کوهی برای بیماری هایی مانند رفع ضعف عمومی بدن، درد مفاصل، پیشگیری عفونت های تنفسی، تقویت قوای جسمانی و جنسی، تقویت حافظه، قطع تب و همچنین ناراحتی های عصبی خوب هست.

آشنایی با خواص گوشت کبک
آشنایی با خواص گوشت کبک

خواص گوشت کبک برای سلامتی بدن:

حالا بریم و به صورت کامل خواص گوشت کبک رو به صورت کامل بررسی کنیم

بنر گل من و تو

برطرف شدن تب:

گوشت کبک برای درمان واکنش های سرمایشی و گرمایشی بدن موثر است و به برطرف شدن تب کمک می کند.

درمان مشکلات عصبی:

گوشت کبک برای تقویت اعصاب، درمان مشکلات و ناراحتی های عصبی، ضعف اعصاب و برطرف نمودن بی خوابی فایده دارد و موثر است.

خواص گوشت کبک برای سلامتی بدن:
خواص گوشت کبک برای سلامتی بدن

تقویت قوای جنسی:

مصرف گوشت کبک علاوه بر اینکه به تقویت نیروی جسمانی و بهبود قدرت بدنی کمک می کند و سبب افزایش استقامت می شود، برای تقویت نیروی جنسی نیز مفید و سودمند است.

حفظ سلامت قلب:

گوشت کبک چربی و کلسترول بسیار کمی دارد. بنابراین برای حفظ سلامت قلب مفید است و سبب جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می شود. به علاوه با توجه به اینکه این گوشت سرشار از پتاسیم است، مصرف مناسب آن برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، مشکلی ندارد.

خواص گوشت کبک
خواص گوشت کبک: حفظ سلامت قلب

پیشگیری از بروز عفونت‌های تنفسی:

مصرف این گوشت از بدن در برابر عفونت های تنفسی محافظت می کند و سبب جلوگیری از ابتلا به بسیاری عفونتهای تنفسی می شود.

بهبود عملکرد کلیه ها:

مصرف گوشت کبک سبب کاهش تولید اسید اوریک در بدن می شود که منجر به افزایش فعالیت و بهبود عملکرد کلیه ها می شود. همچنین سبب تسریع خروج سموم از بدن می شود.

خواص گوشت کبک
خواص گوشت کبک: بهبود عملکرد کلیه ها

بهبود حافظه و رفع ضعف عمومی بدن:

مصرف گوشت کبک برای تقویت حافظه سودمند و موثر است و هم چنین به برطرف شدن ضعف عمومی بدن نیز کمک می کند.

تسریع دوره بهبودی:

مصرف گوشت کبک برای کسانی که در دوره نقاهت بیماری ها می باشند، بسیار کمک کننده و سودمند است. این گوشت به تسریع دوره بهبود کمک می کند.

گوشت کبک برای کبد چرب

اگر دچار بیماری کبد چرب هستید خوردن گوشت کبک تازه میتونه برای شما بسیار مفید باشه، این بخاطر پروتئین بالا و چربی پایین است و به همین خاطر مصرف اون برای افرادی که کبد چرب دارند مناسب هست.

خواص گوشت کبک برای سلامتی بدن:
خواص گوشت کبک برای سلامتی بدن:

خواص گوشت کبک برای مردان

همانطور که گفتیم این گوشت دارای طبع گرمی هست و میتواند به تقویت قوای جنسی و جسمی در مردان کمک زیادی کند، همچنین این گوشت ارزش غذایی بالایی دارد و برای مردانی که کار سنگین در طول روز انجام میدهند بسیار مفید است.

ارزش غذایی گوشت کبک

جالب است بدانید که در هر 100 گرم گوشت کبک دارای 112 کیلو کالری انرژی هست که در جدول زیر میتوانید جزئیات اون رو مشاهده کنید

مواد معدنیمقدار
کلسیم28 میلی گرم
منیزیم31 میلی گرم
پتاسیم240 میلی گرم
آهن5 میلی گرم
سدیم47 میلی گرم
فسفر179 میلی گرم
ویتامین A73 میلی گرم
ویتامین B113 میلی گرم
ویتامین B395 میلی گرم
ویتامین B667 میلی گرم
ویتامین B1243 میلی گرم
ارزش غذایی گوشت کبک

خواص گوشت کبک کوهی

این سوال که آیا گوشت کبک پرورشی با گوشت کبک کوهی فرق دارد یا نه باید گفت که برخلاف تصور خیلی ها، خواص گوشت کبک پرورشی کمتر از نوع وحشی یا کوهی اون نیست. البته درسته کبک کوهی یا وحشی در طبیعت تغذیه میکند و از گیاهان دارویی استفاده میکند و همین باعث میشود که خواص درمانی اون بیشتر از کبک های پرورشی باشد ولی باز میتویند با خیال راحت از کبک پرورشی استفاده کنید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف گوشت کبک:

علی رغم اینکه گوشت کبک در مقایسه با گوشت مرغ، چربی و کلسترول پایین تری دارد، باز هم مصرف آن کلسترول خون را کاهش  نمی دهد. به همین دلیل کسانی که چربی خون بالا دارند، نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

مصرف بیش از اندازه گوشت کبک برای افراد گرم مزاج و هوای گرم و شهرهای گرمسیر زیاد مناسب نیست و مصلح آن در این شرایط سکنجبین و ترشی ها هستند.

خواص گوشت پخته شده کبک
خواص گوشت پخته شده کبک

آیا گوشت کبک دیرپز است

خیر گوشت کبک بسیار لطیف هست و سرعت پخت بسیار بالایی داره و برای اینکه ویتامین های موجود در گوشت کبک از بین نرود باید در حرارت ملایم آن را پخت و تا جای ممکن گوشت کبک رو تازه مصرف کنید و اگر مجبور به استفاده از گوشت کبک یخ زده هستید آن را در فر یخ زدایی نکنید.

جمع بندی خواص گوشت کبک

همانطور که در مقاله پیش رو مطالعه کردی گوشت کبک بخاطر داشتن ارزش غذایی بالا و مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و… میتواند برای سلامت بدن ما مفید باشد. اگر شما هم از خواص شگفت انگیز گوشت کبک اطلاعاتی دارید حتما در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.