طرز تهیه خورش ریواس فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه خورش ریواس
طرز تهیه خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس : یکی از خوشمزه ترین و مشهورترین خورشت های بهاری ترش مزه خورشت ریواس هست که فوق العادس، این خورشت را وقتی با نعنا و جعفری (مانند خورش كرفس) درست کنید عطر و بوی بی نظیری خواهد داشت.در ضمن براتون ویدیو مراحل کار رو آماده کردم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت ریواس

گوشت قرمز گاو یا گوسفندی ۴۰۰ گرم
ریواس 5 عدد (ریواس از جمله سبزی‌های کوهی مخصوص فصل بهار است که به‌ صورت طبیعی و دیمی رشد می‌کند و به آبیاری نیاز ندارد. ریواس بیشتر در مناطق کوهپایه و سردسیر مثل شهربابک، دامنه بینالود نیشابور، کوهستان‌های آذربایجان و کردستان، و بلندی‌های البرز در شمال تهران و همچنین در استان خراسان رضوی شهرستان گناباد و کوه‌های روستای رباط ترک روییده و بومیان با چیدن سنگ دور ساقه‌اش آن را پرورانده و سبب بلندتر شدن ساقه‌اش می‌گردند. ریواس ساقه‌ای ترش و آبدار و پرخاصیت دارد.)
سبزی خرد شده(جعفری، نعنا، کمی اسفناج) ترکیب هر سه جمعا۱۶۰ گرم
آب ۵۰۰میلی لیتر
پیاز ۱ عدد
نمک و زردچوبه و روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش ریواس

پیاز را نگینی خرد کرده و داخل قابلمه روغن ریخته و پیاز را اضافه میکنم و سپس زردچوبه و شروع به تفت دادن میکنیم تا طلایی شه. حالا نوب اضافه کردن گوشت رسیده، گوشت را اضافه کنید و خوب سرخ کنید.

بنر گل من و تو

گوشتها را به ظرف دیگری منتقل کنید و سبزی خرد شده را داخل قابلمه بریزید و سرخ کنید.آب را اضافه کنید و گوشتها را دوباره داخل قابلمه برگردونید و در قابلمه رو بزارید تا خوب بپزه با حرارت ملایم. ریواسها رو پوست بگیرید و به اندازه بند انگشت خرد کنید و اواخر پخت به خورشت اضافه کنید و یک ربع بزارید بپزه و خورشت جابیفته. به همین راحتی خورشت ریواس خوشمزه خودتون آماده کردید. در ادامه حتما ویدیو طرز تهیه این خورشت رو مشاهده کنید.

ویدیو طرز تهیه خورشت ریواس

نکات مهم خورشت ریواس

  1. ریواس زود میپزه پس در آخر اونو به خورشت اضافه کنید و گرنه له میشن.
  2. سبزی این خورشت فقط جعفری ونعناست ولی من کمی هم اسفناج اضافه کردم که خیلی خوشمزه شد.
  3. اگر مشکلی باترش بودن خورشت ندارید میتونید درآخر کمی هم آبغوره اضافه کنید.
  4. این خورشت نباید آبکی باشه پس آب اضافه نریزید.
  5. میتونید یکی دو قاشق رب گوجه هم بزنید.من نزدم بنظرم اینطوری خوشمزه تره
خورش ریواس - خورشت ریواس
خورش ریواس – خورشت ریواس
مطالب مرتبط :

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه آبگوشت بزباش