طرز تهیه سوپ کدو حلوایی محشر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی : سوپ کدو حلوایی یکی از مقوی ترین سوپ های موجود که برای تمتمی سنین از کودکات تا سالمندان توصیه میشه که در فصل پاییز و زمستان حتما خورده بشه .مطمئنم يه بار درست كنيد عاشقش ميشيد، ماده اصلی این سوپ همونطور که از اسمش مشخصه کدو حلوایی هست پس با ما همراه باشید تا یک رسپی عالی و خوشمزه برای تهیه این سوپ بهتون آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو حلوایی

كدو حلوايي درشت خرد شده ٣٠٠ گرم
سيب زميني ٤ عدد متوسط (درشت خرد شده )
ليمو ترش ( نسبت به ذائقه تون اضافه شود )
فلفل سياه نصف قاشق چای خوری
فلفل قرمز نوك قاشق چای خوری
نمك به ميزان لازم
آويشن يك قاشق مربا خوری
خامه يك قاشق غذاخوری
يك عدد عصاره مرغ ، يك عدد عصاره سبزيجات ( گالينابلانكا)
آب ( اينقدري بريزين كه روي كدو و سيب زميني رو بپوشونه )

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

ابتدا كدو و سيب زميني رو داخل قابلمه ميريزيم بهش اويشن نمك فلفل سياه و قرمز و ٢ عدد عصاره سبزيجات و مرغ رو اضافه ميكنيم ( نمك زياد نزنيد چون عصاره ها شور هستن ) ٤٠ دقيقه روي حرارت ميزاريم بعد خاموش ميكنيم ميكس ميكنيم ( من با هم زن ميكس كردم شما ميتونيد با گوشكوب برقي يا داخل مخلوط كن بريزين ) بعد از ميكس شدن خامه و ليمو ترش رو اضافه ميكنيم و دوباره هم ميزنيم مچشيم اگه نمك و ليمو كافي بود كه هيچ اگه نبود اضافه ميكنيم به همين راحتي اين سوپ كم كالري هست و فوق العاده خوشمزست موقع سرو كمي جعفري تازه و انار دون شده و كمي خامه ( درصورت دلخواه ) روي ظرف سرو بريزيد عالي ميشه نوش جان.

بنر گل من و تو
سوپ کدو حلوایی
سوپ کدو حلوایی

نکته : کدو حلوایی میتونه شما را از بروز بیماری ها و سرما خوردگی حفاظت کنه. هرچند اینکه آیا واقعا ویتامین C سرماخوردگی را دور می‌کند یا نه، هنوز هم جای بحث دارد اما به هر حال کدو حلوایی یکی از منابع سرشار این ویتامین به حساب میاد در بین سبزی ها. یک فنجان کدو حلوایی پخته حاوی بیش از ۱۱ میلی‌گرم مواد مغذی است و نزدیک به ۲۰ درصد از ۶۰ میلی‌گرم مواد مغذی ضروری را که یک زن روزانه به آن نیاز دارد، تأمین می‌کند. پس برای یکبار هم شده این سوپ رو امتحان کنید.