طرز تهیه شیرینی اسکار فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه شیرینی اسکار
طرز تهیه شیرینی اسکار

طرز تهیه شیرینی اسکار : همیشه دغدغه برخی از خان این است که برای عیدها خودشون شیرینی درست کنند که یکی از بهترین گزینه ها شیرینی اسکار هست، یک شیرینی خشک که از شیرینی های معروف سوئد هست. در ضمن ماندگاری بسیار بالایی داره و اگر شما اون رو درون ظرف های در بسته و خشک نگهداری کنید مدتها میمونه. در این مطلب میخوام روش درست کردنشو که خودم برای عیدها درست میکنم براتون قرار بدم. حتما مقاله شیرینی عید رو مطالعه کنید، پس با من همراه باشید و در انتهای ویدیو مراحل کار رو هم مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار

  • کره۱۰۰گرم
  • پودر شکر ۵۰ گرم
  • پودر وانیل۱/۲قاشق چای خوری
  • پودر هل ۱/۲قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ۱عدد
  • آرد سفید شیرینی پزی ۱۶۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ ۱عدد
  • مغز گردوی خردشده و پسته نیم کوب شده به اندازه لازم

طرز تهیه شیرنی اسکار

کره را در داخل ظرفی ریشته و به دمای محیط میرسون و سپس بهش پودر شکر ، وانیل و هل رو اضافه کرده و با استفاده از همزن خوب مخلوط میکنیم و میزنیم سبک و پفکی بشه. بعد زرده تخم مرغ را اضافه و بزنید حتما در حین زدن یکی دوبار اطراف ظرف رو با لیسک تمیز و مواد رو به وسط ظرف حرکت دهید تا همه مواد یکدست بشه.

حالا آرد رو که قبلا الک کردین (حتما آرد رو سه بار از الک رد کنید) به مواد اضافه و مخلوط کنید.از خمیر به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید داخل سفیده تخم مرغ بزنید و سپس در مغز گردو که ریز خردشده یا پسته بغلتونید و در سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتین، قرار بدین بعد سینی رو در فری که از قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه قرار بدین.پس از خنک شدن روش پودر قند بپاشید.

بنر گل من و تو
شیرنی اسکار
شیرنی اسکار

ویدیو مراحل تهیه شیرنی اسکار

کلیپ کوتاهی از طرز تهیه شیرینی اسکار هست.امیدوارم مفید باشه چیزی که در ویدیو مشاهده میکنید با دو برابر مواد درست کردم که حدود ۶۰ عدد شیرینی شد.

نکته مهم شیرینی اسکار

یه نکته مهم اینکه وقتی خمیر رو در مغز گردو یا پسته قرار میدین زیاد بهش فشار ندین تا مغز گردو در خمیر فرو نره فقط در حدی که همون سفیده تخم مرغ باعث چسبیدن مغز گردو بهش بشه کافیه چون در غیر اینصورت باعث ترک روی شیرینی میشه.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی بهشتی یا کرکی

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی رشته خوشکار خانگی