طرز تهیه شیرینی پای کورنت (شیرینی شاخی) خوشمزه + ویدیو آموزشی

طرز تهیه شیرینی پای کورنت
طرز تهیه شیرینی پای کورنت

طرز تهیه پای کورنت (شیرینی شاخی):  سلااام به همگی یک شرینی خوشمزه و جذاب براتون آماده کردم که بهش بخاطر شکلی که داره شیرینی شاخی هم میگن میتویند داخل اون رو با کرم های شکلاتی و یا میوه ای پر کنید، در ادامه هم رسپی و هم فیلم آموزشی اون رو میتویند مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه پای کورنت خوشمزه

آب سرد ۵۰ گرم (آب را داخل یخچال قرار بدید)
شکر ۵ گرم
نمک ۱ گرم
این سه تا رو باهم مخلوط کنید و بذارید تو یخچال
آرد سفید قنادی ۳۲۰ گرم
کره سرد ۱۵۰ گرم

مراحل تهیه شیرینی پای کورنت (شیرینی شاخی)

برای تهیه این شرینی ابتدا کره را به تکه های کوچک تقسیم کنید و سپس آن را به آرد اضافه کرده و با چنگال یا کاردک یا نوک انگشتان ورز بدید تا بشکل خرده نان درآید. سپس آبی که گذاشته بودید یخچال،بهش اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا خمیری شود، زیاد ورز ندید همین که خمیر جمع شد کافیه، داخل پلاستیک بذارید و با وردنه کمی باز کنید و بذارید تو یخچال بمدت ۱ساعت استراحت کنه.

بنر گل من و تو

سپس سطح کار را کمی آرد بپاشید، خمیر را طبق ویدیو باز کنید، دو طرف خمیر را تا کنید و دوباره وردنه بکشید، این کار را ۶ بار تکرار کنید.کلیپ رو دقیق ببینید و به جهت و نحوه گذاشتن خمیر که هر بار وردنه میکشید توجه کنید. یعنی خمیر که روبرو تونه و دو طرف، بالا و پایین را تا میزنید،دفعه بعد بچرخونید طوری که اون قسمت تا خورده بیفته قسمت راست و چپ هر بار آرد اضافه را از روی خمیر پاک کنید.

مراحل پایانی پخت شیرینی پای کورنت

خمیر را داخل پلاستیک گذاشته و بذارید تو یخچال ۱ ساعت استراحت کنه، سطح کار آرد پاشی کنید و سپس خمیر را باز کنید، با پیتزا بر به اندازه ۳ الی ۴ میل لبه ها را برش بزنید و بذارید کنار و نوارهایی به عرض ۳ سانت برش بزنید، هرکدوم از نوارها را با وردنه باز کنید تا طولش افزایش پیدا کنه تقریبا۴۰سانتی متر طبق تصویر دور لوله کاغذی بپیچید.

برای رومال:

تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۳۰ گرم

با هم مخلوط کرده، و با فرچه خمیرو رو مال بزنید و داخل شکر سفید بغلتونید (دقت کنید رومال خیلی زیاد نشه طوری که ازش بچکه و گرنه تو شکر که زدید بصورت یکنواخت شکر نمیچسبه و رو هم تلنبار میشه) لوله رو چند بار تکون بدید تا شکرا ضافه جدا شه. داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بذارید دمای فر از قبل گرم شده ۱۹۰درجه سانتیگراد مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزید تا طلایی شه از فر خارج کرده،خنک که شد داخلشو با کرم دلخواه پرکنید.

من کرمفیل وانیلی و شکلاتی زدم که وانیلیش رو بیشتر دوست داشتم و بنظرم سبکتر و خوشمزه تر بود.میتونید خامه فرم گرفته یا هر کرم دلخواه دیگری بریزید.میتونید داخل شکر کمی هم پودر دارچین بزنید دارچینی بشه

طرز تهیه شیرینی پای کورنت
طرز تهیه شیرینی پای کورنت
ویدیو طرز تهیه  شیرینی پای کورنت

نکات مهم

  1. نکته مهم دیگه اینکه مقدار آرد توی دستور ممکنه زیادیا کم باشه چون نوع آردها از نظر حجم وسبک وسنگین بودن باهم متفاوته
  2. اگه آب رو اضافه کردید و دیدید سفت و خشکه،خمیر شکل نمیگیره یکی دو قاشق غذاخوری آب سرد اضافه کنید. برای من دقیق ۳۲۰گرم استفاده شد برای درست کردن لوله های کاغذی کادر یا مقوا تو خونه دارید ۱۵×۱۳سانتی متر برش بزنید لوله کنید چسب بزنید و دورش فویل بکشید. البته لوازم قنادیها لوله های فلزی دارن میتونید تهیه کنید.من نداشتم وخودم ساختمش

حتما تجربه خودتون رو بعد از درست کردن این شیرینی با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پای آناناس خانگی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پای شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه پای شکلاتی فوق العاده خوشمزه