طرز ساخت شمع شنی زیبا برای افراد مبتدی

ساخت شمع شنی
ساخت شمع شنی

 با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله طرز ساخت شمع شنی را به شما آموزش دهیم. ساخت شمع شنی زیبا یک سرگرمی خلاقانه است که به سادگی می‌توانید در منزل انجام‌دهید.

اگر به درست کردن شمع علاقمندید، می توانید آموزش شمع‌سازی برای مبتدیان در خانه  را مطالعه‌کنید.

برای ساخت شمع شنی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  • یک سطل بزرگ یا یک تشت ظرفشویی پلاستیکی
  • شن تمیز
  • بطری اسپری با آب
  • یک شیشه، شیشه مربا، توپ یا هر شئی دیگر برای استفاده به عنوان فرم دهی
  • یک قاشق‌غذاخوری که پارافین با آن بریزید
  • پارافین
  • فیتیله
  • رنگ و رایحه مورد نظر
  • سشوار

فرم مورد نظرتان را برای ساخت شمع شنی ایجادکنید

شنها را بشویید و به قدری خشک کنید که زمانی که می‌خواهید فرم مورد نظر را ایجادکنید، آنقدر نم داشته باشد که شکل بگیرد.

بنر گل من و تو

خیلی آرام شیشه یا ظرفتان را در شنها فرو ببرید، مطمئن‌شوید آن را بدون تاب دادن به پایین فشارداده‌اید. بعد به آرامی آن را برداشته و چک‌کنید دیواره‌ها سفت‌بوده و هوا نگرفته‌اند.

بجای استفاده از شیشه یا شیشه مربا می‌توانید از هر چیز دیگری که دارای شکل باشد برای فرم‌دادن استفاده‌کنید.

پارافین را گرم‌کرده و در حفره‌های ایجادکرده بریزید

ریختن پارافین در حفره
ریختن پارافین در حفره

برای شمع شنی نیاز است پارافین داغ باشد، داغتر از حد معمول. لذا پارافین را مستقیماً روی منبع حرارت قراردهید.

مواظب پارافین داغ باشید!

دمای ریختن پارافین تعیین‌می‌کند که پوسته شنی در شمع نهایی چه مقدار ضخیم خواهد بود. ریختن پارافین در دمای حدود 225 درجه به شما یک پوشش نازک سبک از شن می‌دهد، 205 درجه پوسته ای متوسط و 275 درجه پوسته ضخیم زیبایی می‌هد.

پارافین با به اندازه دلخواه گرم‌کنید. اگر اولین بار است که این شمع را درست‌می‌کنید، من دمای 250درجه را توصیه‌می‌کنم. هیچ رنگ یا رایحه‌ای به پارافین اضافه‌نکنید. رنگ در دمای بالا غیرعادی جلوه‌داده‌شده و رایحه نیز می‌سوزد.

به آرامی پارافین را در سوراخها بریزید. قاشق بکارببرید، استفاده از قاشق باعث‌می‌شود پارافین داغ بدون اینکه دیواره ها را خراب‌کند، بهتر پراکنده‌شود. بسته به اینکه شن شما چه مقدار نمناک است، شما صدای جلزوولز می‌شنوید. این صدای آبی است که بخار می‌شود. دقت‌کنید که پارافین به دیواره‌ها تراوش‌کند. سوراخ را پرکرده و بگذارید پارافین خوب نفوذ‌کند. اگر لازم بود بعد از چند ثانیه دوباره پارافین بریزید تا پر شود.

گذاشتن فیتیله برای شمع شنی:

راه‌های زیادی برای قرار دادن فیتیله در شمع شنی وجود دارد.

  • می‌توانید فیتیله را پیش از ریختن پارافین کار بگذارید، اما اغلب وقتی پارافین را می‌ریزید فتیله می‌افتد.
  • می‌توانید بعد از اینکه اولین بار پارافین را ریختید فتیله را کار بگذارید. من این روش را ترجیح‌می‌دهم و در اینجا هم از این روش استفاده‌کردم. از یک چوب بستنی یا یک چوب معمولی استفاده‌کرده و فیتیله را به دور آن بپیچید. سپس آن سر فیتیله را در حفره بگذارید .
  • می‌توانید فیتیله را زمانی که شمع کامل شد کار بگذارید. سوراخی در وسط شمع ایجادکرده و فیتیله را واردکنید. (من فکر می‌کنم تا شمع بصورت مایع است این کار راحت تر باشد).

ریختن مجدد پارافین:

جالب است بدانید که شن چقدر پارافین را به خود می‌کشد. بخصوص اگر آن را با دمای بالا بریزید. لازم است در نهایت یک بار دیگر پارافین اضافه‌کنید. اما نیازی نیست آنقدرها هم داغ باشد. بدنه و پوسته شمع قبلا در شن ساخته‌شده‌است. بطور مشابه نیازی نیست از قاشق برای پخش کردن پارافین استفاده‌کنید.

ریختن نهایی پارافین:

پس از ریختن پارافین برای مرتبه دوم، سوم یا چهارم، حالا نوبت نهایی است. پس از مرحله اول می‌توانید در مراحل بعدی رنگ یا اسانس را در صورتی که می‌خواهید اضافه‌کنید.

شمع‌ها را جدا کنید:

جدا کردن شمع‌ها با قاشق
جدا کردن شمع‌ها با قاشق

بعد از اینکه شمع‌ها خوب سفت شدند، آنها را با قاشق جدا کنید. کناره‌ها را به آرامی ا دست جداکنید تا شنهایی که شل و ول هستند جدا شوند.

با یک سشوار بدنه شمع را گرم کنید. متوجه می‌شوید که شنها با ذوب شدن پارافین در آن کمی تیره‌تر می‌شوند و پارافین به بیرون نفوذمی‌کند. گرما کمک‌می‌کند تا پارافین از لایه بیرونی شنها بیرون کشیده‌شود و آن را مهروموم‌کند.

توجه: بهتر است شمع را روی سطح صافی مهر و موم کنید، مگر اینکه دستکش داشته و یا پوستتان به حرارت حساس نباشد.

ترازکردن ته شمع:

بسته به فرم قالبی که بکار بردید نیاز است تا ته شمع را تراز و صاف کنید.

یک ماهیتابه را با فویل پوشانده و آن را روی حرارت قرار دهید. شمع را روی فویل داغ قراردهید. آن را صاف بگذارید . آنقدر بگذارید ذوب شود تا ته شمع تراز و صاف شود.

نکته:

در صورتی که ته شمعتان صاف است می‌توانید این مرحله را انجام ندهید.

امیدوارم که از طرز ساخت شمع شنی خوشتان آمده باشد و بتوانید آنها را درست کنید.شمعهای شنی را کنار پنجره یا هر جای دیگر قرار داده و لذت ببرید!

مطالب مرتبط :

بازسازی جاشمعی‌های کهنه با رنگ گچ

چند راه شوک آور برای استفاده از فریزر

زیبایی دو چندان خانه هایتان با گیاهان آپارتمانی