چطور میتونید روغن سیر درست کنید

چطور میتونید روغن سیر درست کنید
چطور میتونید روغن سیر درست کنید

نحوه درست کردن روغن سیر : اگر شما غذاهای ایتالیایی را در رستوران های آنها تست کرده باشید به این نتیجه میرسد که چقدر پاستاهای آنها خوشمزه است ولی این نه فقط به خاطر پاستا بلکه وجود یک روغن خوشمزه می باشد که در این مطلب به دو روش نحوه درست کردن روغن سیر را آموزش خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که سیر بخاطر این که دارای مقدار زیادی آلیسین هست برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کاربرد دارد. درسته که بهترین راه برای دریافت خواص مواد خووردن آنها می باشد ولی میتوانید با استفاده از روغن سیر و استعمال خارجی بر روی موها از خواص اون بهرمند شوید.

مواد لازم برای تهیه روغن سیر

ما این روغن سیر را به دو روش  تهیه میکنیم که در ادامه مواد لازم برای تهیه این روغن را ذکر میکنیم.

روش اول

4 حبه سیر تازه

بنر گل من و تو

1/2 فنجان که (معادل 120 میلی لیتر ) روغن زیتون

روش دوم

8 حبه سیر تازه

2 فنجان (معادل 470 میلی لیتر) روغن زیتون

نحوه درست کردن پختن روغن سیر در اجاق گاز

مراحل کار را در ادامه همراه باشید و با دقت توضیحات ارائه شده را مطالعه کنید.

روش اول

ترکیب سیر و روغن
ابندا 4 حبه سیر را خوب خرد کنید و سپس درون ظرفی که میخواهید مواد را تفت دهید بریزید و سپس 1/2 فنجان روغن زیتون را به مواد اضافه کنید. سعی کنید سیر به طور یکنواخت در داخل ظرف پخش شود. توجه داشته باشید که میتوانید از روغن های مختلف هم برای این کار استفاده کنید ولی بهتر است که از روغن زیتون استفاده شود.
درست کردن روغن سیر - ترکیب سیر و روغن
درست کردن روغن سیر – ترکیب سیر و روغن

نکاتی که برای انتخاب روغن باید بدانید

اگر فقط از آن برای پخت و پز میخواهید استفاده کنید : با یک روغن خنثی که می تواند از درجه حرارت بالا مانند روغن کانولا، سبزیجات و روغن زیتون برخوردار باشد، ترکیب کنید.

روغن مناسب بیماران قلبی : روغن زیتون فوق العاده باکیفیت می باشد و یا روغن آووکادو را با توجه به مقدار چربی موجود در آن، برای این کار انتخاب کنید.

اگر می خواهید عطر و طعم منحصر به فرد داشته باشد :  روغن کنجد را امتحان کنید. این یکی از قوی ترین روغن ها است و شما یک عطر و طعم زیبا و نادری خواهید داشت.

تفت دادن مواد

گرما و حرارت باعث میشه که عطر و طعم سیر به روغن شما تزییق شود و سعی کنید که هم زدن را فراموش نکنید تا زمانی که سیر قهوه ای روشن و کمی ترد شود. این مرحله حدود 3 الی 5 دقیقه زمان بر خواهد بود. توجه داشته باشید که اجازه ندهید روغن بیش از حد داغ شود چون عطر و طعم را تغییر خواهد داد و اگر سیر ها سوخته باشند به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.

مرحله پایانی

پس از این که تفت دادن مواد به اتمام رسید قبل از اینکه مخلوط را در داخل ظرف بریزید اجازه دهید که کاملا خنک شود و سپس درب آن را محکم کنید. از ظرفی استفاده کنید که درب محکمی داشته باشه تا اجازه وارد شدن رطوبت و خراب کردن روغن را ندهد. اگر شما دوست ندارید که تکه های سیر داخل روغن شما باشند آن را از یک صافی رد کنید ولی وجود تکه های سیر عطر و طعم جذابی به روغن سیر شما خواهد داد.

روش دوم

در این روش بدو اینکه سیر را داخل روغن زیتون تفت دهیم میخواهیم نحوه درست کردن روغن سیر را آموزش دهیم.

له کردن سیر

سیر را روی تخت گوشت قرار دهید و با استفاده از چاقو همانند شکل زیر آن را فشار دهید تا کمی له شود. سعی کنید از تخت گوشت پلاستیکی استفاده کنید. و سپس پوست آن را به راحتی از سیر جدا کنید. توجه داشته باشید برداشتن پوست سیر میتواند در همان ابتدای کار هم صورت گیرد.

له کردن سیر
له کردن سیر
اضافه کردن روغن زیتون
یک ظرف در بسته شیشه ای انتخاب کنید . سیر های له شده را داخل آن بریزید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و سپس در ظرف را محکم ببندید و شروع به تکان دادن کنید تا سیر و روغن خوب مخلوط شوند. همانطور که در روش اول گفتیم میتوانید از انواع روغن متناسب با ذائقه و رژیم غذایی خود انتخاب کنید. و همچنین میتوانید از ادویه های مختلفی برای طعم دار کردن روغن سیر استفاده کنید.

ادویه های مناسب برای روغن سیر

 گیاهان خشک (اسطوخدوس، آویشن، جعفری، ریحان و غیره)

فلفل تند

زیتون

فلفل قرمز

مرحله پایانی

برای اینکه روغن شما طعم دار شود آن را به مدت 2 الی 5 روز درون یخچال قرار دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. برای اینکه روغن شما تازه و خوش طعم بماند حتما در آن را محکم کنید.

چطور روغن سیر درست کنیم
چطور روغن سیر درست کنیم
  1. اگر بخواهید از روغن قبل از 2 روز استفاده کنید، طعم ها به همان اندازه قوی نخواهند بود.
  2. شما همچنین می توانید روغن سیر را تا 1 سال منجمد کنید.

امیدوارم چطور میتونید روغن سیر درست کنید مفید بوده باشه و بتونید در خانه این روغن خوشمزه را برای آشپزی ها و سایر ویژگی های درمانی درست کنید.