کانسیلر چیست؟ ناگفته های انتخاب صحیح و استفاده از کانسیلر

کانسیلر چیست و چطور انتخاب کنیم؟
کانسیلر چیست و چطور انتخاب کنیم؟

کانسیلر چیست و نحوه استفاده درست آن : کاملترین مطلب رو برای مطالعه انتخاب کردید شک نکنید، امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه صنعت لوازم آرایشی اتفاق افتاده و با افزایش تبلیغات در این زمینه حتما نام های عجیب و تازه ای به گوشتان می رسد که شاید محتوا و نحوه استفاده خیلی از آن ها را ندانید. کانسیلر می تواند یکی از این موارد باشد که به طور گسترده در آرایشگاه ها، فروشگاه ها و تبلیغات لوازم آرایشی و پیج های بلاگرهای اینستاگرامی با آن مواجه شده اید. بنابراین قصد داریم در این مطلب به معرفی کانسیلر به طور مفصل و جامع بپردازیم تا بتوانید با آشنایی کامل و شناخت انواع و اقسام و کاربردهای آن آگاهانه این وسیله آرایشی را استفاده نمایید. پس حتما در دنباله ماجرا همراه ما باشید.

با کانسیلرها میتونیم نقاط تیره ، قرمز ، رگها و جای زخمها را بپوشونیم. کانسیلرها در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند.

کانسیلر چیست؟

اولین سوالی که در این باره ذهن را مشغول می کند این است که اصلا کانسیلر چیست؟ کانسیلر(concealer) کرم پودر فشرده ای است که در انواع  مختلف روشن و رنگی در بازار موجود می باشد. کانسیلر را می توان بعد از کرم پودر یا قبل از آن استفاده کرد. با این حال اکثر توصیه بر این است که اگر آن را بعد از کرم پودر استفاده کنیم بهتر است و ماندگاری بیش تری دارد و جلوه بهتری به چهره شما می دهد.

بنر گل من و تو
کانسیلر چیست
کانسیلر چیست

حتما اگر قصد خرید این محصول را داشته اید بین رنگ های مختلف آن سردرگم مانده اید. چرا که شکل ها و رنگ های مختلف و متنوعی از آن در بازار موجود است. اما باید توجه کنید که هر یک از این رنگ ها برای پوست خاصی مناسب هستند. و در انتخاب به این تناسب با پوست حتما توجه نمایید.

کانسیلری که شما استفاده می کنید باید یک درجه روشن تر از کرم پودرتان باشد. در این صورت لک ها را بهتر پوشش خواهد داد و چهره شما را بهتر نشان می دهد. اما اگر بیش از حد هم روشن باشد کارایی خود را از دست می دهد و به جای پوشاندن لک ها و جای جوش ان ها را بیش تر نمایان خواهد کرد.

چند مدل کانسیلر داریم؟

کانسیلرها به سه دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول حالت جامد و ماتیکی دارند یا بهتر است بگوییم به صورت stick هستند. که استفاده از آن ها نسبت به دسته های بعدی راحت تر می باشد. دسته بعدی حالت نیمه جامد دارند، و دسته آخر به صورت مایع هستند.

هر رنگ کانسیلر برای چه پوستی مناسب است؟

برای این که انتخاب بهتری بین رنگ های کانسیلر داشته باشید باید بدانید که کدام کانسیلر برای چه رنگ پوستی مناسب تر و بهتر است.

کانسیلر زرد: این رنگ تقریبا برای هر رنگ پوستی مناسب است و می تواند به خوبی لکه های تیره پوست را محو کند. همین طور برای رفع تیرگی های اطراف چشم تان هم می توانید از این رنگ کانسیلر استفاده نمایید.

کانسیلر نارنجی: این رنگ بیش تر برای افرادی مناسب است که پوست سبزه و برنزه دارند. و به خوبی می تواند لکه های پوست این افراد را پوشش دهد.

کانسیلر سبز: این رنگ کانسیلر از بین برنده و محو کننده قرمزی های پوست است. اگر پوست قرمز یا جوش ها و لکه های قرمز بر روی پوستتان دارید از این رنگ کانسیلر استفاده نمایید تا به خوبی آن ها را محو کند.

کانسیلر بنفش: این رنگ کانسیلر برای افرادی که پوستشان حالت زرد دارد مناسب تر است. و می تواند لکه ها و کبودی های روی پوست را به خوبی بپوشاند.

توجه کنید که حتما از کانسیلر مناسب پوست خود استفاده نمایید تا تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

نکته مهم هنگام خرید کانسیلر این است که در هنگام خرید کانسیلر برای تست ان را اطراف دهان خود تست کنید تا  تناسب آن با پوست خود را بهتر مشاهده کنید.

هم چنین دقت کنید که علاوه بر دسته های کلی کانسیلر معرفی شده در بالا برخی کانسیلرها بازسازی کننده پوست هستند به این معنا که خیلی خوب می توانند انواع لکه های عمیق پوست را پوشش دهند و برای محو کردن لک ها و گودی های قدیمی و عمیق پوست بسیار مناسب می باشند.

آشنایی با انواع کانسیلر
آشنایی با انواع کانسیلر

چند نوع کانسیلر داریم؟

حالا که با رنگ و کاربرد رنگی کانسیلرها آشنا شدید برای داشتن انتخاب کانسیلر مناسب ادامه را حتما مطالعه کنید.

کانسیلر کرم مناسب کارمندان

کانسیلرهای فشرده شده که دارای غلظت و قوام هستند را با نام کانسیلر کرم می شناسند. این کانسیلر ها را می توان با استفاده از فرچه یا حتی انگشت مورد استفاده قرار داد.

این نوع کانسیلر برای افرادی که می خواهند در طول روز و به مدت زیاد از آن استفاده نمایند بسیار مناسب می باشد چراکه هم ماندگاری بالایی دارند و هم لکه های پوست را به خوبی می پوشانند و در طول روز این لکه ها را محو و ناپدید خواهند کرد. هم چنین کانسیلرهای کرم در صورت استفاده بلند مدت هم چروکیده و پوست پوست نخواهند شد.

کانسیلر مایع برای باحوصله ها

این نوع از کانسیلرها همانند کرم پودر های مایع هستند. برای استفاده از آن ها باید از فرچه و قلم های آرایشی یا اسفنج استفاده کرد تا به خوبی سطح پوست را پوشش دهند. برای ایجاد یک لایه و پوشاندن لک های سطح پوست با این کانسیلر شما به مدت زمان بیش تری احتیاج دارید تا به خوبی روی پوست قرار گیرند و با سایر پارامتر های آرایش ترکیب شوند. البته نوعی از این کانسیلرها هم وجود دارند که با مشکل می توان آن ها را با سایر لوازم و مواد آرایشی ترکیب کرد پس باید قبل از خشک شدن این کانسیلرها از کرم پودر استفاده کرد و آن دو را با هم ترکیب نمود.

البته مشکل دیگری که به طوری کلی وجود دارد این است که کانسیلرهای مایع که ارزان قیمت هستند ممکن است پوست پوست شده و ماندگاری خوب و بالایی نداشته باشند.

کانسیلر پودری بهترین گزینه

این دسته از کانسیلر ها که برای استفاده از لوازم آرایشی معدنی کاربرد دارند بهترین نوع کانسیلر موجود در بازار هستند. برخی از این ها ممکن است در ظرف هایی مشابه پودرهای صورت فشرده شده اند. این کانسیلرها پوشش متوسطی برای لک ها و جوش ها به دست می دهند اما با این وجود به راحتی می توان آن ها  را با انواع کرم پودر ها و سایر لوازم آرایشی ترکیب کرد. بنابراین اکثر افراد ترجیح می دهند از این نوع کانسیلر در ترکیب با کرم پودرها استفاده کنند.

کانسیلر استیکی (جامد) مناسب مسافرت

این کانسیلر ها با وجود این که کرم شکل هستند اما مانند رژ لب  طراحی شده اند. نکته مهم این است که در هنگام استفاده از این مدل کانسیلر ها آن ها را مستقیما با پوست خود تماس ندهید بلکه از فرچه یا انگشت برای برداشتن آن استفاده نمایید.

این کانسیلر ها برای مسافرت یا مهمانی مناسب اند. چراکه حمل آن ها آسان و کم دردسر است. اما باید دقت داشت که مدل ارزان قیمت این کانسیلرها کیفیت و ماندگاری خوبی ندارد و در صورت استفاده از آن ها در طول روز باید چندبار آن ها را تجدید کرد.

کانسیلرهای مدادی؛ پوشش متوسط

این کانسیلرها خیلی شبیه کانسیلرهای استیکی هستند با این تفاوت که فرمولاسیون تهیه آن ها کمی متفاوت است و چسبناک تر هستند و حالت آن ها شبیه به خط چشم مدادی می باشد. اگر خواهان ایجاد پوشش متوسطی در سطح پوست خود باشید می توانید از این مول کانسیلر استفاده کرده و به هدف خود برسید. همانند کانسیلر های استیکی این کانسیلرها هم برای مسافرت و همین طور برای فصل تابستان مناسب هستند. چرا که هم حمل آن ها راحت است و هم در گرما حالت خود را از دست نمی دهند. و همین ویژگی آن ها را گزینه مناسبی برای استفاده در سفرهای تابستانی شما می کند.

انواع کانسیلر
انواع کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر

حالا که با ماهیت کانسیلر و انواع مختلف آن آشنا شدیم بهتر است که در رابطه با نحوه استفاده و نکات مهم در این باره بیش تر بدانیم.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم کانسیلر معمولا بعد از کرم پودر استفاده می شود و وظیفه آن پوشاندن لک های صورت است. اما کرم پودر خود به تنهایی این توانایی را دارد که لک ها و جای جوش را بپوشاند پس بنابراین بهتر است ابتدا از کرم پودر استفاده کرده و در صورت لزوم و باقی ماندن برخی لک ها دوباره از کانسیلر برای پوشاندن آن ها استفاده شود.

مراحل استفاده از کانسیلر به شرح زیر می باشد:

  1. در ابتدا باید پوست را آماده کنید. همیشه قبل از آرایش بهتر است که پوست را با استفاده از کرم های آبرسان و نرم کننده آماده کنید. و یا به طور مثال می توانید از کمی پرایمر استفاده نمایید.
  2. سپس تیرگی زیر چشم ها را بپوشانید و محو کنید. برای این منظور بهتر است از کانسیلری که حدودا2 درجه از پوستتان روشن تر است استفاده نمایید. کانسیلر را به شکل دو مثلث زیر چشم خود قرار دهید و سپس به وسیله ی اسفنج یا بیوتی بلندر آن را آرام آرام محو کنید. البته برای این کار می توانید از انگشت هم استفاده کنید اما اسفنج و بیوتی بلندر بهداشتی تر هستند و علاوه بر آن اگر از انگشت استفاده کرده و با شدت کانسیلر را بر دور چشم خود فشار دهید سبب آسیب به پوست دور چشم که خیلی حساس و نرم است می شود. بنابراین بهتر است ارام و با احتیاط این کار را انجام داده و دقت کنید که تا زیر مژه ها به طور کامل کانسیلر زده شود تا ارایش چهره شما طبیعی تر به نظر برسد.
  3. اگر دور بینی خود قرمزی دارید آن را با استفاده از کانسیلر محو کنید.
  4. قسمت هایی از صورت خود که جای جوش وجود دارد را با استفاده از کانسیلر بپوشانید. برای این کار بهتر است به جای استفاده از کرم پودر زیاد از مقداری کانسیلر استفاده کرده و آن  را به وسیله یک براش بر روی صورت خود قرار دهید و این گونه جای جوش ها را محو نمایید. و البته بهتر است در این مرحله تا حد امکان از انگشت استفاده نکنید و کانسیلر را به وسیله یک براش بر روی آکنه قرار دهید و سپس آن را محو کنید، زیرا ممکن است آلودگی دست  وضعیت جوش یا احیانا آکنه  روی صورت را بدتر کند.
  5. حالا بهتر است که کانسیلر خود را تثبیت کنید. برای این منظور می توانید از یک اسفنج تثبیت کننده مخصوص استفاده نمایید و آن را بر روی قسمت هایی از صورت که کانسیلر وجود دارد بزنید تا کانسیلر شما به خوبی تثبیت شود.
کانسیلر چیست ؟ نحوه صحیح انتخاب کانسیلر
کانسیلر چیست ؟ نحوه صحیح انتخاب کانسیلر

کانسیلر را تثبیت کنید

پس از این که همه نقاط مبتلا به خوبی پوشش داده شد کمی از فونداسیون خود را بردارید و روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید بمالید تا تثبیت شود. به جای این کار می‌توانید از پودر تثبیت کننده آرایش هم استفاده کنید. همه جای صورت را برس بکشید تا یکدست و تمیز شود.

یک نکته مهم در رابطه با کانسیلر

می توان گفت در اصل کانسیلر یک نوع تثبیت کننده است. علاوه بر نکاتی که در رابطه با پوشاندن لک ها و جوش های صورت توسط کانسیلر ذکر شد باید بگوییم کانسیلر یک تثبیت کننده خوب هم می باشد و می توان از آن برای مخفی کردن برخی موارد در صورت و تثبیت برخی مراحل آرایش استفاده کرد که به طور خلاصه به برخی از آن ها اشاره می کنیم

  • با زدم کانسیلر قبل از استفاده رژ لب می توان ماندگاری رژ لب را افزایش داد و ان را تثبیت کرد.
  • در هنگام آرایش چشم می توان از کانسیلر برای جلوگیری از ریزش سایه چشم استفاده کرد. برای این کار کافی است قبل از سایه مقداری کانسیلر روی چشم خود بزنید. حتی از این روش برای محو کردن پف چشم خود می توانید استفاده کنید.
  • هم چنین استفاده از کانسیلر روش خوبی برای پنهان کردن سیاهی و تیرگی دور چشم می باشد.
  • علاوه بر موارد بالا برای پنهان کردن اشتباهات آرایشی می توان از کانسیلر و کاربرد محو کننده آن بهره برد.

براش مخصوص کانسیلر

یک نکته مهم در رابطه با معرفی انواع محصولات آرایشی شناسایی وسیله یا براش مخصوص استفاده از آن است. که دراین رابطه باید بگوییم کانسیلر را با استفاده از یک براش می توان روی صورت قرار داد. براش همان قلم مو آرایشی است که مصارف گوناگون آرایشی و انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کدام برای امری مناسب است. و در مورد کانسیلر یک قلم مو باریک، محکم و مخروطی شکل نیاز داریم که به آن براش کانسیلر می گویند. و مخصوص استفاده در مواردی است که مربوط به کاربرد های متداول کانسیلر می باشد.

فرق کانتور و کانسیلر چیست
فرق کانتور و کانسیلر چیست

کانتور چه رابطه ای با کانسیلر دارد؟

در زمینه آشنایی با کانسیلر با واژه دیگری به نام کانتور برخورد می کنیم. کانتور در اصل به معنای سایه زدن می باشد و در زمینه آرایش تکنیک هایی را شامل می شود که برای برجسته سازی و یا محو و کم رنگ کردن برخی دیگر از قسمت های چهره استفاده می شود. با استفاده از این تکنیک و تیره و روشن کردن برخی قسمت های خاص صورت مانند گونه ها، بینی ، فک و… تغییراتی در چهره ایجاد می شود. که سعی در پوشاندن ایرادات و برجسته کردن زیبایی ها و در کل نشان دادن چهره ای زیبا تر دارد.

پس می توان نتیجه گرفت ارتباط کانسیلر و کانتور به این صورت است که هر دو در زمینه آرایش و گریم صورت کاربرد دارند، با این تفاوت که کانسیلر به عنوان یک پوشاننده و محو کننده لک ها و جای جوش و زخم صورت استفاده می شود و کانتور به یک تکنیک که با استفاده از سایه روشن ها و تیره و روشن کردن نقاط مختلف صورت سعی در ایجاد ترکیب و جلوه بهتری برای چهره افراد دارد.

اگر دنبال تفاوت کانتور و کانسیلر هستید حتما مطلب اون رو از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

کانسیلر و پرایمر

کانسیلر و پرایمر هم از جمله ترکیبات لغوی هستند که امروزه در صنعت آرایش تلفظ زیادی را بین صاحبان این صنعت به خود اختصاص می دهند. اما تفاوت این دو چیست؟ پرایمر قبل از کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود و وظیفه دارد چربی پوست را گرفته و منافذ باز آن را ببندد و در واقع یک مرحله پیش سازی قبل از کرم پودر می باشد. استفاده از پرایمر با توجه به مارک و نوع آن می تواند انواع ویتامین ها از جمله ویتامینA، B یاE را به پوست برساند. بنابراین انتخاب نوع و برند آن بر روی ویتامین دریافتی پوست شما تاثیرگذار می گذارد.

اما کانسیلر مرحله ای بعد از کرم پودر است و برای محو لک های صورت استفاده می شود.

بنابراین پرایمر مرحله ی قبل از کرم پودر و کانسیلر مرحله بعد از کرم پودر را به خود اختصاص می دهد.

نکته مهم

نکته مهم دیگر که در رابطه با استفاده از کانسیلر بهتر است بدانید این مسئله می باشد که انتخاب پرایمر علاوه بر رنگ پوست باید به میزان چربی پوست خود هم توجه کنید. زیرا انواع مختلف کانسیلر با پوست خاصی سازگار است. کانسیلرهای مایع برای پوست های خشک و کانسیلرهای جامد و پودری برای پوست های چرب مناسب تر هستند.

و نکته دیگر که در رابطه با کانسیلر باید گفت این است که در استفاده از آن نباید افراط به خرج داد و مقدار کانسیلر زیادی روی پوست استفاده کرد. چراکه سبب خمیری شدن آرایش شما می شود. بهتر است از یک لایه نازک استفاده کنید و در صورت لزوم و وجود لک های عمیق دوباره یک لایه نازک دیگر بر روی آن قرار دهید.

پوشاندن جای زخم با کانسیلر
پوشاندن جای زخم با کانسیلر

بهترین مارک های کانسیلر

به صورت کلی نمیتوان گفت که بهترین مارک برای کانسیلر کدام مدل و شرکت است چون متناسب با نوع پوست و کابردی که از آن انتظار دارید متفاوت خواهد بود ولی در ادامه لیست چند مدل پر فروش را خواهیم آورد که روی هر کدام کلیک کنید نقد و بررسی آن را هم میتوانید مطالعه کنید.

موارد مصرف کانسیلر چیست

کانسیلر به جز پوشاندن لکه‌های پوستی و سیاهی دور چشم، امروزه کاربردهای زیادتری پیدا کرده است که در ادامه به چند مورد از این کاربردها اشاره خواهیم کرد. اگر دوست دارید با کاربرد کانسیلر بیشتر آشنا بشید حتما مطلب جذاب و کامل اون رو از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر

اگر از کرم پودر استفاده می‌کنید ابتدا صورت خود را با آن بپوشانید سپس از کانسیلر استفاده کنید. به این دلیل که اگر ابتدا از کرم پودر استفاده کنید شاید دیگر نیاز به استفاده از کانسیلر نداشته باشید.

جلوگیری از ریزش سایه چشم

برای جلوگیری از ریزش سایه خود به این صورت که ابتدا پلک خود را با کانسیلر بپوشانید سپس از سایه استفاده کنید. با کمک یک کانسیلر با رنگ روشن، خواهید توانست بی‌خوابی و پف چشم‌هایتان را از دید دیگران مخفی کنید.

پنهان کردن جای جوش

اگر بر روی قفسه سینه یا پشت خود جوشی دارید که نیاز به پنهان کردن آن است ابتدا آن را با یک کانسیلـر متناسب با رنگ پوست خود بپوشانید سپس با اسفاده از پودر شفاف آن را محو کنید.

رفع تیرگی دور چشم

استفاده از یک کانسیلـر با رنگ پرتقالی یا هلویی برای رفع تیرگی زیر چشم با انگشت حلقه: استفاده از انگشت حلقه در این روش به این خاطر است که فشار کمتری نسبت به سایر انگشتان به پوست وارد کرده و کانسیلـر را به آرامی  پخش میکند. اسفاده از رنگ پرتقالی یا هلویی نیز به سبب مطابقت زیاد با پوست است. رنگ هلویی برای رفع تیرگی یا کبودی زیر چشم، رنگ سبز برای  پنهان کردن  لکه های قرمز، و رنگ زرد برای رفع ناهمواری تمام پوست.

مخفی کردن اشتباهات آرایشی

وقتی در کشیدن خط چشم اشتباه می‌کنید استفاده از کانسیلر بهتر از اینست که آن را پاک کرده و دوباره از نو شروع کنید.

استفاده از کانسیلر برای زیر چشم
استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

جلوگیری از ریزش رژ لب

استفاده از کانسیلـر در اطراف لبتان هم باعث جلوگیری از ریزش رژ لب می‌شود و هم باعث می‌شود بهتر به نظر برسد. برای بیشتر کردن جلوه‌ی زیبای رژ لب خود، از یک کانسیلر برای مشخص کردن مرزهای دور آن استفاده کنید.

تمیز کردن ابروها به کمک کانسیلر

با استفاده از کانسیلر ابروان خود را تمیز تر و برجسته‌تر نشان دهید. اگر می‌خواهید ابروهای زیبا‌تری داشته باشید، از کانسیلری که رنگش یک درجه روشن‌تر از پوست‌تان است، کمک بگیرید و در بالا و پایین ابرو‌های خود اعمال کنید.

تثبیت رژ لب به کمک کانسیلر

ابتدا همه‌ی لب خود را با کانسیلـر بپوشانید سپس با استفاده از یک خط لب به بزرگ یا کوچک کردن لب بپردازید.

نکات پایانی کانسیلر چیست و انتخاب آن

آنچه گفتیم تنها نکات ابتدایی در رابطه با استفاده از کانسیلر بود. و مطمئنا یک آرایش از آیتم ها و مراحل مختلف تشکیل شده است و در نهایت اینکه آرایش شما مورد پسند و قبول واقع شود و بتواند به خوبی زیبایی ها و برجستگی های چهره شما را نمایان کند بستگی به آیتم ها و مراحل مختلف دیگر آرایش و همین طور برند و مارک لوازم آرایشی و میزان مهارت استفاده از آن دارد.

امیدوارم با استفاده از نکات فوق انتخاب کانسیلر درستی داشته باشید و از ویژگی های اون به خوبی استفاده کنید، درضمن خوشحال میشیم که نظر و تجربه شخصی خودتون رو در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :