بهترین رسپی طرز تهیه کیک ژله ای (ژله کیک) + فیلم آموزشی

طرز تهیه کیک ژله ای (ژله کیک)
طرز تهیه کیک ژله ای (ژله کیک)

طرز تهیه کیک ژله ای در خانه : میشه کیک ها رو متفاوت و خوشمزه درست کرد تا تنوع داشته باشند ترکیب ژله با کیک فوق العاده جذاب و خوشمزه میتونه باشه، در این رسپی میخوام یک ژله کیک خوشمزه با کیوی و ژله براتون درست کنم، اگر شما هم فر ندارید این آموزش رو تا آخر مطالعه کنید و ویدیو مراحل کار رو هم حتما ببینید.

مواد لازم برای تهیه ژله کیک در خانه

برای درست کردن کیک ژله ای از هر پودر ژله ای با طعم دلخواهتون میتونید استفاده کنید که بنابراین رنگ ژله رنگ کیکتون هم عوض میشه،آبمیوه متناسب با همون ژله ای که استفاده میکنید بریزید بهتره، من از پودر ژله آلبالو و آبمیوه گیلاس استفاده کردم.

تخم مرغ 4 عدد
شکر 1/2 پیمانه
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
پودر ژله 3 بسته
خامه صبحانه 1 عدد
روغن مایع 1/2 پیمانه
آبمیوه 2/3 پیمانه (از هر میوه ای میتونید استفاده کنید من گیلاس استفاده کردم)
پودر ژلاتین 1 قاشق چای خوری
وانیل مایع یک قاشچ مربا خوری

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک ژله ای در خانه

قابلمه ای بزرگتر از سایز قالب کیک روی اجاق بذارید و سپس یکی رینگ فلزی یا هر وسیله ای دیگری که مثل پایه عمل کنه در داخل قابلمه قرار بدید سپس دم کنی رو با در قابلمه قرار بدید و بیست دقیقه بهش زمان بدید تا کاملا گرم بشه در این زمان تخم مرغ های هم دما شده با محیط رو در ظرف بزنید.

به تخم مرغ ها وانیل مایع و شکر رو اضافه کنید و با استفاده از همزن به مدت 7 دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کشدار بشه، سپس به مواد روغن رو اضفه کنید و مجدد هم بزنید و سپس آبمیوه رو در سه مرحله اضاضه میکنیم و هم زمان خوب مخلوط میکنیم.

آرد، پودر ژله و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و سه بار الک کنید و سپس در دو نوبت به مواد خودمون اضافه میکنیم (البته میتونید هر کدوم رو جداگانه هم استفاده کنید) توجه داشته باشید که در هر مرحله با استفاده از لیسنک بصورت دورانی و از یک جهت مواد رو خوب مخلوط میکنیم. (این کار رو آروم انجام بدید تا پف کیک نخوابه)

چطور کیک رو باید در قابلمه پخت؟

حالا نوبت اون رسیده که کف قالب رو چرب کنید و یک لایه کاغذ روغنی داخل اون بندازید و سپس مایع رو داخل قالب بریزید برای گرفتن هوای اضافه کافیه سه بار قالب رو به میز بکوبید. حالا میتونید قالب رو داخل قابلمه قرار بدید، دمکنی رو روی قابلمه بذارید و به مدت 45 دقیقه در حرارت متوسط اجازه بدید تا کیک شما بپذه (البته از فر هم میتونید استفاده کنید ولی خواستم دوستانی که فر ندارن هم این کیک رو درست کنن)

برای اینکه ببینید کیک شما پخته یا نه کافیه با استفاده از سیخ چوبی تست کنید اگر مواد به سیخ نچسبید یعنی کیک آمادست بعد از فر یا قابلمه خارج کنید و قسمت گنبدی شده رو جدا کنید و سپس داخل قالب کیسه پلاستیکی یا سلفون بکشید و سپس کیک رو داخل قالب قرار بدید به طوری که قسمت زیری کیک به سمت بالا باشه

درست کردن ژله

برای این کار یک بسته ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید تا کاملا پودر ژله در اون حل بشه، سپس یک بسته خامه صبحانه رو داخل ظرف بریزید و با همزن بزنید تا فرم بگیره سپس خامه رو با ژله مخلوط کنید و بعد داخل یخچال قار بدید تا از حالن روان بودن خارج بشه و بعد از خارج کردن از یخچال با همزن بزنید تا یکدست بشه

مراحل پایانی کیک ژله ای

مایع رو روی کیک بریزید و صافش کنید و سپس داخل یخچال بذارید تا کامل خودشو بگیره برای تزین هم میتونید 6 عدد کیوی متوسط رو با 1/4 پیمانه شکر و 1/4 پیمانه آب به مدت 10 دقیقه روی حرارت بجوشونید بعد داخل غذاساز بریزید و پوره درست کنید حالا یک بسته ژله آلورا رو با 1 قاشق چای خوری پودر ژلاتین رو با 1 لیوان آب بن ماری کرده و به مواد اضافه میکنیم و سپس وقتی خنک شد روی قالب ریخته و داخل یخچال قرار میدیم تا کاملا خودشو بگیره.

بعد از اینکه خودشو گرفت چهار طرف کیک رو برش بزنید تا مرتب و یکدست بشه حالا میتویند به اندازه دلخواه برش بزنید و با استفاده از خامه یا کیوی تزیین کنید.

کیک ژله ای
کیک ژله ای

نکات تکمیلی کیک ژله ای

  1. اگر خواستید میتونید کیک رو داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزید مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه وقتی کیک رو داخل قابلمه گذاشتید بیست دقیقه اول اصلا درقابلمه رو برندارید پف کیک میخوابه.
  2. برای مواد میانی وقتی ژله وخامه را مخلوط کردید بزارید داخل یخچال تا از حالت روان بودن خارج بشه اگه همون موقع روی کیک بریزید چون آبکیه جذب کیک میشه.
  3. برای روی کیک میدونید که کیوی بخاطر اسیدی بودنش وقتی با ژله مخلوط بشه مانع بسته شدن ژله میشه پس حتما باید ده دقیقه با آب وشکر جوشیده بشه بعد استفاده کنید حالا چه به صورت پوره یا حلقه حلقه.
  4. ژله کیوی را که داخل قالب ریختید دقت کنید که از دما بیفته وگرنه لایه زیرین آب میشه وبا ژله قاطی میشه.
  5. به جای ژله آلورا میتونید از ژله کیوی استفاده کنید.
  6. به جای کیوی از هر میوه دیگری میتونید استفاده کنید .
  7. لطفا به اندازه مواد دست نزنید وطبق دستور پیش برید