بهترین طرز تهیه حلوای زردک با هویج + نکته و فیلم آموزشی

طرز تهیه حلوای هویج
طرز تهیه حلوای هویج

طرز تهیه حلوای هویج (حلوای زردک) : این حلوای هویجه که دستورشو از یه خانم افغانستانی گرفتم اونها بهش میگن حلوا زردک، ایشالله درست کنید و خوشتون بیاد من رسپی رو توی خونه تست کردم عالی بود، ما برای درست کردن حلوا انواع روش ها و مواد مختلف رو داریم که حلوای آرد گندم از معروف ترین و پرکابردترین انواع حلوا به حساب میاد ولی زردک یکی از بهترین دسرهای هست که خاصیت دارویی اون بر طعم و مزه اش میچربه.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که قبل از خوردن هر غذایی ابتدا طبیعت اونو بررسی میکنید باید بگم که طبیعتی گرم داره و برای کسانی که دچار کم خونی و یا کمبود کلسیم هستند بسیار مفید هست، البته از انرژی بالای اون نباید چشم پوشی کرد.

مواد لازم برای تهیه حلوی هویج (حلوای زردک)

هویج رنده شده 5 لیوان دسته دار فرانسوی
شکر ۳ لیوان
هل ۱قاشق مربا خوری
آب جوش ۱/۲لیوان (میشه بجای آب از شیر هم استفاده کرد)
گردو نگینی خرد شده ۲/۳ لیوان

مواد روی حلوا:

بنر گل من و تو

شیر سرد ۱ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
پودرشیرخشک ۱و۱/۲ لیوان

طرز تهیه حلوای هویج : طرز تهیه حلوای زردک

برای تهیه حلوای زردک ابتدا هویج رو رنده کنید و سپس داخل تابه رو حرارت متوسط درشو بذارید تا بخار کنه و سپس شکر را اضافه کنید، اجازه بدین بپزه و آب پس بده، زود زود هم بزنید و با پشت قاشق له کنید. کمی نرم و له که شد هل رو اضافه کنید همینطور آب جوش و بذارید خوب بپزه و آبش کامل کشیده شه اگه آبش کشیده نشه قالبی در نمیاد. طبق تصویر حدود ۵۰ دقیقه طول میکشه.

حالا که این زمان طی شد حرارت را خاموش کرده و گردو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. کف قالب کمربندی با قطر ۱۸سانت را کاغذ روغنی بذارید، با کره خوب چرب کنید و هویج را داخلش ریخته و با پشت قاشق و بعد کاغذ روغنی بذارید و با دست فشار بدید تاصاف و یکدست شه، قالب را کنار بذارید و مواد رویی را آماده کنید.

شیر و شکر و پودر شیر خشک را با هم مخلوط روی حرارت مدام همزده تا غلیظ شود و تا داغه روی حلوا ریخته و پخش کنید. روش پودر پسته و خلال پسته بریزید ۱۰ الی ۱۲ساعت در دمای محیط بذارید تا سفت شه.(مایع باید غلظتش از فرنی بیشتر باشه )بعد برش زده و با چایی نوش جان کنید.

طرز تهیه حلوای زردک
طرز تهیه حلوای زردک

ویدیو مراحل تهیه حلوای هویج

نکات مهم تهیه حلوای زردک

  • بهتره برای پذیرایی به تکه های کوچک برش داده بشه.
  • بجای مواد رویی میتونید شکلات سفید آب شده بریزید.شکلات رو با چند قاشق روغن مایع بن ماری کنید.
  • شرایط نگهداری:داخل ظرف دربسته در دمای محیط
  • دوستای گلم چون این حلوا کمی چسبناک هست حتما در زمان فرم دهی از روغن استفاده کنید تا کارتون عالی بشه، البته هرچقدر هم حلوای شما سردتر باشه بهتر فرم میگیره ولی دیگه خیلی سرد بشه خوب نیست.
  • میشه از تفاله هویج بجای (زمانی که آب انون میگیرید) هم بجای درست کردن پوره استفاده کنید.
سایر رسپی های درست کردن حلوا

طرز تهیه حلوای جوانه گندم مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه تر حلوای شیرازی

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی