خواص آبغوره؛ 9 خاصیت عالی آبغوره برای بدن

خواص آبغوره برای بدن:
خواص آبغوره برای بدن:

آبغوره یا آب غوره از غوره که همان انگور کال و نرسیده است، بدست می آید. از آنجایی که آبغوره طعم ترشی دارد برای طعم دادن و ترش کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرد. آبغوره  که دارای طبع سرد می باشد، سرشار از ویتامین ث است و فواید و خواص زیادی برای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص آبغوره برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص آبغوره برای بدن:

بهبود هضم غذا:

آبغوره سبب افزایش اسیدیته در معده می شود و از این طریق منجر به بهبود هضم غذاهای چرب و سنگین می شود. بنابراین آبغوره برای سالمندانی که به علت کاهش اسید معده با مشکل هضم غذا روبرو هستند، مفید است.

از بین بردن کرم معده و روده:

آبغوره با دارابودن ترکیبات ضد عفونی‌کننده یک درمان طبیعی برای انگل های معده ای و روده محسوب می شود. در واقع آبغوره معده و روده را پاک می کند و برای دفع کرم روده نیز بسیار مفید است.

بنر گل من و تو

 

 

خواص آبغوره برای بدن:
خواص آبغوره برای بدن

 

درمان کمردرد و درد سیاتیک:

غوره و آبغوره با دارابودن مقادیر فروان پتاسیم به درمان درد سیاتیک و مشکلات ناحیه کمر و ناراحتی های رماتیسمی کمک می کنند. به علاوه مصرف آبغوره برای کاهش پادرد و سایر ناراحتی های عضلانی و مفصلی نیز مفید است.

کاهش فشارخون بالا:

آبغوره با دارابودن خاصیت مدر به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. علاوه بر این آبغوره دارای مقادیر بالای پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.
خواص آبغوره:
خواص آبغوره: کاهش فشارخون بالا

 

خاصیت قاعده آوری:

مصرف آبغوره برای درمان قاعدگی نامنظم یا پریود نامنظم مفید است. به علاوه استفاده از آبغوره در دختران جوان منجر به جلو افتادن دوره بلوغ می‌شود و قاعدگی را باز می‌کند. درکل آبغوره برای خانم ها خاصیت قاعده آوری دارد.

 

کاهش وزن و لاغری:

آبغوره به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. گفته شده که مصرف منظم آبغوره در صبح‌ها به صورت ناشتا سبب لاغر شدن بدن  و آب شدن چربی دور شکم می شود.

 

خواص آبغوره
خواص آبغوره: کاهش وزن و لاغری

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

آبغوره با دارابودن مقادیر فروان آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد مفید است و بدین ترتیب روی تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان تاثیرگذار است.

 

درمان ورم گلو:

آبغوره به درمان ورم گلو کمک می کند. بدین منظور کافی است آبغوره را در دهان و گلو غرغره کنید. همچنین مصرف آبغوره عطش و تشنگی را برطرف می کند.

 

خاصیت ادرارآوری و کاهش حرارت بدن:

آبغوره مدر است و سبب دفع و خروج سموم از طریق کلیه ها می شود. به علاوه آبغوره دارای خاصیت کاهش حرارت بدن نیز است، که بدین ترتیب برای موارد تب و سل ریوی می تواند کاربرد داشته باشد.