خواص روغن هسته انار؛ 10 خاصیت بی نظیر روغن هسته انار برای بدن

خواص روغن هسته انار برای بدن:
خواص روغن هسته انار برای بدن:

روغن هسته انار در اثر پِرِس سرد دانه‌های انار به‌ دست می‌آید. این روغن طبیعی و معطر دارای آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین A، مواد معدنی، پونیسیک اسید، فلاونوئیدها، لینولِئیک اسید و اولِئیک اسید است. به همین دلیل دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن و درمان برخی از بیماری ها می باشد. با ما همراه باشید تا با چند مورد از خواص روغن هسته انار برای بدن آشنا شویم.

خواص روغن هسته انار برای بدن:

ضد سرطان:

انار با دارابودن مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین C و آهن برای درمان انواع سرطان از جمله سرطان پروستات، سینه و ریه مفید است. علاوه بر این پونیسیک اسید موجود در روغن هسته انار با مهار میتوکندری سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیرشان، جلوی گسترش سلول‌های سرطانی را می گیرد.

 

بهبود سلامت قلب:

روغن هسته انار به کاهش کلسترول بد خون (‌LDL) ، افزایش کلسترول خوب (HDL) ، افزایش گردش خون و کاهش فشار خون کمک می کند و از این طریق برای سلامت قلب و کاهش خطر بروز تصلب شرایین، حمله قلبی، سکته قلبی و سایر بیماری های مربوط به قلب مفید است.

بنر گل من و تو

 

خواص روغن هسته انار برای بدن:
خواص روغن هسته انار برای بدن

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

روغن هسته انار سرشار از ویتامین ‌C است و از این رو به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

رفع آکنه:

روغن هسته انار با دارابودن خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی خود، باکتری‌ مولد آکنه را نابود می کند و همچنین سبب متعادل‌ شدن چربی پوست می شود. علاوه بر این با دارابودن خواص قابض برای پاکسازی پوست مفید است.

 

خواص روغن هسته انار برای بدن:
رفع آکنه

 

افزایش تراکم استخوان:

عصاره انار که منبعی غنی از ویتامین است و به افزایش تراکم استخوان کمک می کند. همچنین این روغن برای جلوگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان مفید است.

کاهش التهاب:

علاوه بر موارد ذکر شده روغن هسته انار کمی خواص ضدالتهابی نیز دارد که برای کاهش ورم و برطرف کردن دردهای مرتبط با بیماری‌ هایی مانند آرتروز، اختلالات مفصلی، سردرد، بواسیر و اِدِم مفید است.

 

حفظ سلامت موی سر:

ماساژ پوست سر با روغن هسته انار برای تقویت مو، مقابله با ریزش مو، درمان شوره سر و همچنین تحریک رشد موی جدید از فولیکول‌های سالم مفید است.

 

حقظ سلامت موی سر
حفظ سلامت موی سر

 

افزایش گردش خون:

روغن هسته انار سبب افزایش گردش خون در بدن می شود که برای جلوگیری از بروز بیماری های مزمن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سرعت درمان بیماری‌ها مفید است.

 

کاهش وزن:

روغن هسته اناربا دارابودن خواص محرک به بهینه‌سازی متابولیسم، کاهش رسوب چربی و افزایش انرژی بدن کمک می کند و از این طریق باعث می شود که  تأثیر اقدامات کاهش وزن بیشتر شود.

 

درمان اسهال:

روغن هسته انار دارای خواص قابض طبیعی است. بنابراین به درمان اسهال کمک می کند.