خواص روغن هسته انگور؛ 11 خاصیت فوق العاده روغن هسته انگور برای بدن

خواص روغن هسته انگور
خواص روغن هسته انگور

روغن هسته انگور از هستهٔ انگور به دست می‌آید. این روغن سرشار از مواد مغذی و بدون سدیم و کلسترول است. روغن هسته انگور حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین E، پلی فنول­‌ها، فلاونوئیدها­، لینولئیک اسید و پروآنتوسیانیدین آلگومریک است. به همین دلیل این روغن علاوه بر مصارف خوراکی دارای فواید و خواص فراوانی برای سلامتی و تندرستی بدن است که در این مطلب با چند مورد از خواص روغن هسته انگور آشنا می شویم.

خواص روغن هسته انگور برای بدن:

جلوگیر از آلزایمر:

روغن هسته انگور با دارابودن یک سری ترکیب‌های خاص با خواص ضد التهابی و پیشگیری از تشکیل پلاک‌های مغزی به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می کند.

 

کاهش فشار خون:

روغن هسته‌ی انگور با دارابودن مقادیر بالای ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی مانند فنولیک اسید، فلاونوئیدها، و اسید لینولئیک به کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

بنر گل من و تو

 

خواص روغن هسته انگور
کاهش فشار خون

 

کاهش کلسترول خون:

علاوه بر این که روغن هسته انگور فاقد کلسترول است، با دارابودن  مقادیر بالای پروانتوسیانیدین به کاهش کلسترول بد خون نیز کمک می کند. این روغن برای کاهش لیپوپروتئین‌های کم چگالی و کاهش سطوح کلسترول کلی بدن مفید است.

 

درمان دیابت:

مصرف روغن هسته انگور با دارابودن اسید لینولئیک برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است. در واقع روغن هسته‌ی انگور با افزایش انسولین و کاهش سطح قند خون بالا به درمان دیابت کمک می کند.

 

خواص روغن هسته انگور
خواص روغن هسته انگور: درمان دیابت

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

این روغن با دارابودن مقادیر بالای ویتامین E سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی و سرطان می شود.

 

حفظ سلامت موی سر:

این روغن دارای اسید لینولئیک است که به جلوگیری و درمان موخوره، ریزش مو و شوره سر کمک می کند. همچنین سبب تقویت و افزایش رشد مو می شود.

 

حفظ سلامت موی سر:
حفظ سلامت موی سر

 

تقویت استخوان‌ها:

مقادیر قابل توجه کلسیم مجود در روغن هسته‌ی انگور برای افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها مفید است. همچنین ضعف استخوانی که در اثر کمبود کلسیم در استخوان‌ها ایجاد می شود را درمان می کند.

 

لاغری و کاهش وزن:

مصرف روغن هسته انگور در مقادیر کم می تواند به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.

 

خواص روغن هسته انگور:
خواص روغن هسته انگور: لاغری و کاهش وزن

 

جلوگیری از بروز سرطان:

روغن هسته انگور دارای خواص ضد التهابی است و با دارابودن مقادیر بالای اسید لینولئیک سبب محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان سینه می شود. همچنین پروآنتوسیانیدین‌‌ها موجود در این روغن از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می کند.

 

 

حفظ سلامت پوست:

روغن هسته انگور با دارابودن مواد مغذی به بهبود سلامت پوست کمک می کند. این روغن برای درمان آفتاب سوختگی، درمان سیاهی دور چشم، جوان سازی پوست صورت و درمان آکنه و جوش مفید است.

 

حفظ سلامت پوست
حفظ سلامت پوست

 

درمان یبوست:

روغن هسته انگور به عنوان یک ملین عمل می کند و از طریق افزایش حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.