طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی

طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی :در اصل ته چین یک نوع غذای ایرانی هست که از مخلوط برنج، گوشت (مرغ، گاو و گوسفندی و همچنین ماهی)، ماست، زعفران و تخم مرغ تهیه میشه که یکی از زیباترین و خوشمزه ترین غذاهای رسمی مناسبت ها و مهمانی ها هستش که ما امروز میخوایم به شما نحوه پخت ته چین دورنگ ماهی رو آموزش بدیم پس با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که اندازه ماست و تخم‌مرغ در ته‌چین‌ها نقش اصلی را در شکل و حالت لون داره.

مواد لازم برای تهیه ته چین دور رنگ ماهی 🐟🐟

برنج دو پیمانه پلو پز
ماهی یک عدد
ماست پرچرب یک پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه
کره یک چهارم پیمانه
زعفران دم کشیده یک چهارم پیمانه
تخم مرغ یک عدد کامل + دو زرده
نمک و فلفل به میزان لازم
آب نارنج دو قاشق غذا خوری
سبزی پلویی یک دوم پیمانه میتونید بیشتر هم بزنید سلیقه ایه

ته چین دو رنگ ماهی
ته چین دو رنگ ماهی

طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی

برنج رو از یک ساعت قبل خیس میکنیم و سپس با مقداری آب و نمک روی حرارت میگذاریم، تا بجوش بیاد برنج را داخل آب جوش میریزیم تا بپزد بعد آبکش میکنیم و اجازه میدیم که تا خنک شود. ماهی رو بی استخوان کرده چند تا برش کوچیک رو بدنش ایجاد میکنیم با کمی نمک و فلفل سیاه و کمی آب نارنج و مقداری کره آغشته میکنیم و به مدت نیم ساعت استراحت میدهیم تا خیلی خوب مزه دار بشه.

بنر گل من و تو

تخم مرغ ها را با همزن خوب میزنیم و بعد نمک و فلفل ماست و روغن و زعفران رو بهش اضافه میکنیم و خوب با هم مخلوط میکنیم. برنجمون رو نصف میکنیم. سبزی پلویی رو با نیمی از برنج مخلوط میکنیم. سپس نیمی از مواد ماستی رو با برنج ساده و نیمی را با سبزی پلو مخلوط میکنیم. کف و دیواره قالب رو چرب میکنیم ماهی رو به پشت وسط قالب میذاریم، یه سمت قالب را سبزی پلو زعفرانی میریزیم و سمت دیگه را برنج زعفرانی ساده. بقیه برنج را روی ماهی میریزیم روی قالب فویل میکشیم داخل فر داغ با درجه ۲۰۰ به مدت یک ساعت داخل مایکروفر با دکمه کانوکشن درجه۱۸۰ به مدت یک ساعت و همچنین داخل تابه مستطیل دو طرفه روی اجاق گاز میتونید این تهچین خوشمزه رو طبخ کنید.

طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی
طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی

دید خیلی راحت و خوشمزه درست میشه ایمدوارم تو خونه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

ویدیو طرز تهیه ته چین دو رنگ ماهی

یک ویدیو تو آپارات دیدم گفت اینجا بذارم تا شاید برخی نکات رو از توی اون در بیارید و یک ته چین خوشمزه درست کنید.

رسپی از mina goleij عزیز