طرز تهیه خامه ترش خانگی فوق العاده

طرز تهیه خامه ترش
طرز تهیه خامه ترش

طرز تهیه خامه ترش : یکی از موادی که در تهیه بعضی از شیرینی ها و کیک ها کاربرد داره همین خامه ترش خودمون هست مثلا اگر یادتون باشه در دستور چیز کیک نیویورکی همین خامه یکی از مواد لازمش بود که تعدادی از دوستان گفته بودند که در دسترسشون نیست و یا در شهرهای کوچکتر نمی تونن پیدا کنند.حالا من طرز تهیشو به روش خونگی میگم تا اگه نتونستید پیدا کنید خودتون در خونه درست کنید. این خامه رو میشه به روش های مختلفی درست کرد که یکی از بهترین های اونو براتون قرار دادم.

مواد لازم برای تهیه خامه ترش خانگی

یک پیمانه خامه صبحانه که همدمای محیط باشه

یک چهارم پیمانه شیر همدمای محیط

بنر گل من و تو

دو قاشق چایخوری آبلیمو یا سرکه سفید

طرز تهیه خامه ترش خانگی

برای درست کردن این خامه ابتدا باید شیر و آبلیمو (سرکه) را با هم مخلوط کنید و سپس خامه رو بهش اضافه کنید و در شیشه رو ببندید و خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه بعد در شیشه رو بذارین کنار و به جاش از یه تکه پارچه و یا دستمال آشپزخونه و کش استفاده کنید و درش رو باهاش بپوشونید اینطوری هوا میتونه وارد شیشه بشه و باکتریها کارشون رو انجام میدن.

شیشه رو در یه جای گرم که دمایی بین ۲۷ تا ۳۰ درجه داشته باشه قرار بدین به مدت ۱۸ الی ۲۴ ساعت بمونه، پس از این مدت میبینید که مواد دو لایه شده و مایعی در قسمت زیرین هست که اشکالی نداره میتونید همه رو با هم مخلوط کنید.چون در نوع صنعتی خامه ترش افزودنی بهش اضافه میکنند ممکنه خامه ترش سفت تر باشه ولی نوع خونگیش هم غلظت خوبی داره و میتونید وقتی درست شد درش رو محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

خامه ترش
خامه ترش

گفته میشه تا دو هفته قابل نگهداری هست ولی من بیشتر از پنج روز نگه نداشتم بهتره هر زمان لازم دارین درست کنید و مورد استفاده قرار بدین.

خامه ترش چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از خامه ترش چیست بدیم باید گفت که این خامه مزه ترشی ملایمی داره که در تهیه انواع شیرینیها و کیکها و بعضی نانها مصرف میشه و بافت نرم و لطیفی بهشون میده.در کنار غذاهای سوخاری به عنوان دیپ و یا در تهیه انواع سسها کاربرد داره. بعضی از چیزکیکها هم مواد لازمشون خامه ترشه که چیزکیک نیویورکی یکی از اینهاست.من به عنوان سس و طعم دهنده در کنار فیله سوخاری استفاده کردم.

خامه ترش چیست
خامه ترش چیست

یا به بیان دیگه خامه ترش یک فرآورده لبنی است که از تخمیر خامه معمولی، توسط نوعی خاص از باکتری که سبب ایجاد اسید لاکتیک در خامه (معمولی) می‌شود، تولید می‌گردد.کشت باکتری در فرآیند مذکور که سبب ترش و غلیظ شدن خامه می‌گردد می‌تواند به صورت طبیعی یا با دخالت عامل انسانی صورت گیرد. نام این نوع خامه از تولید اسید لاکتیک در نتیجه تخمیر باکتری، منشأ می‌گیرد که فرآیند ترش شدن نامیده می‌شود. طعم و مزه این نوع خامه، ترش ملایم است.

رسپی از نجمعه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک سیب با خامه ترش

طرز تهیه کرامبل هلو فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه یک تارت روانی