طرز تهیه نان اهری فوق العاده

طرز تهیه نان اهری
طرز تهیه نان اهری

طرز تهیه نان اهری : سلام حال واحوالتون چطوره دوستان؟ امروز یه خوشمزه براتون آوردم نان اهری ،البته بافتش مثل کلوچه است ومثل نون خیلی پوک نیست ولی نگم از طعم وعطرش که واقعا بینظیره 😋 شهر اهر در استان آذربایجان شرقی نوعی نان سنتی به نام نان اهری (یتی قات) دارد که جز سوغات این شهرستان محسوب می‌شود. خب بریم سراغ رسپی ،البته چندتا نکته داره که در آخر براتون میگم.

مواد لازم نان اهری

ماست خامه ای بالای 5% 160گرم
روغن مایع160 گرم
پودر قند280 گرم
ارد600گرم
تخم مرغ درشت2عدد
زنجبیل 2قاشق سوپ خوری سر پر 14گرم
هل یک قاشق چایی خوری پر
یک قاشق سوپ خوری پیکینگ پودر و 2قاشق سرکه استفاده کردم
وانیل یک هشتم قاشق چایی خوری

طرز تهیه نان اهری خوشمزه

تخم مرغها رابا پودر قند و وانیل انقدر میزنیم تا کشدار شود، سرکه و پیکنیگ رو به ماست اضافه میکنیم و با قاشق قاطی میکنیمو به مواد اضافه میکنیم بعد روغن مایع را اضافه و با هم زن در حد مخلوط شدن میزنیم بعد زنجبیل و هل را اضافه و با لیسک مخلوط میکنیم بعد آرد الک شده را اضافه میکنیم کمی حالت چسبندگی دارد.

بنر گل من و تو

غلیظتر از مایع کیک هست، رویش را سلفون میکشیم و یک ساعت داخل یخچال میگذاریم بعد از یک ساعت روی سطح آرد پاشی شده حدود یک سانت باز میکنیم با قالب سایز 3 قالب میزیم نباید رویش آرد داشته باشد رویش را رومال میکنیم و با چنگال خط میاندازیم و داخل فر بیست دقیقه 200درجه بستگی به حرارت فر دارد.
نوش جان

طرز تهیه نان هری خوشمزه
طرز تهیه نان هری خوشمزه
مواد رومال

یک عدد زرده + یک قاشق چایی خوری عسل و کمی نمک
دوستان من برای باز کردن خمیر اولش با وردنه باز کردم ولی چون خمیر کمی چسبنده بود و به وردنه میچسبید فقط زیر خمیر کلی آرد ریختم و خمیر رو با دست آردیم باز کردم یعنی با کف دست خمیرو باز گردم و کاتر زدم.
کاترم گرد بود و قطرش ۸سانتی بودبا این مقدار خمیر ۲۰عدد نون بهم داد. حتما یک ساعت تا یکساعتو نیم در یخچال استراحت بدید تا چسبندگی خمیر از بین بره تا ۵۰گرم هم میتونید بهش آرد اضافه کنید نه بیشتر چون بافت نونتون سفت میشه. خب فک‌کنم همه مواردو گفتم ،امیدوارم دریت کنید و لذت ببری.

نان اهری
نان اهری

ویدیو طرز تهیه نان اهری

 مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان اردک ، نان محلی زنجان

طرز تهیه نان پنه تون ایتالیایی

طرز تهیه نان رزماری و زیتون

نان پستو ریحان خوشمزه

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: