طرز تهیه پنکیک آلمانی بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک آلمانی
طرز تهیه پنکیک آلمانی

طرز تهه پنکیک آلمانی یا پنکیک هلندی : یکی از انواع نوع پنکیک که لایه بیرونی برشته‌ای داره و داخلش نرم و عالیه. طرز تهیه پنکیک آلمانی بسیار ساده بوده و یه خوراکی خوشمزه برای صبحانه یا چاشت یا حتی عصرانه به همراه چای به حساب میاد.اگر میخواهید یک خوراکی مقوی و بسیار خوشمزه برای صبحانه و عصرانه داشته باشید حتما انواع پنکیک مثل پنکیک وگان ، پنکیک مراکشی رو امتحان کنید.

روی پنکیک آلمانی بجای شکر قنادی میشه آب میوه یا شیره افرا هم ریخت. با میوه‌های تازه و کرم خامه زده شده هم خوشمزه‌س.

مواد لازم برای تهیه پنکیک آلمانی

  • تخم مرغ: 3عدد
  • آرد: یک دوم پیمانه
  • شیر: یک دوم پیمانه
  • شکر: 1قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار کم
  • وانیل: یک چهارم قاشق غذاخوری
  • جوز هندی
  • کره: 4قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش
  • مخلوط‌ کن
  • ماهیتابه چدنی

طرز تهیه و پخت پنکیک آلمانی خوشمزه

تمام مواد بجز کره را در مخلوط‌ کن ریخته و با هم خوب مخلوط‌ کنید تا هیچ گلوله آردی در خمیر نماند و خمیری سبک و فوم مانند ایجاد شود.

بنر گل من و تو
مخلوط کردن مواد
مخلوط کردن مواد

سپس کره را در ماهیتابه گذاشته و روی فری که از پیش گرم‌شده بگذارید روی سینی وسط بگذارید تا کرده آب شود.

آب کردن کره
آب کردن کره

ماهیتابه را از درون فر برداشته و خمیر از پیش آماده‌شده را به کره آب‌ شده اضافه‌ کنید. سپس ماهیتابه را به فر برگردانید.

پخت پنکیک آلمانی در فر
پخت پنکیک آلمانی در فر

پنکیک را به مدت 20 دقیقه بپزید تا زمانی که پف کرده و لبه ها قهوه‌ای مایل به طلایی و مرکز قهوه‌ای مایل به طلایی خیلی روشن شود. بعد درجه فر را روی 300 درجه فارنهایت گذاشته و در فر را باز بذارید. 3 تا5 دقیقه دیگه آن را بپزید.

ماهیتابه را از توی فر بردارید. کاردکی را زیر پنکیک آلمانی فرو برده و آن را از ته ماهیتابه جداکنید. روی پنکیک شکر قنادی بپاشید و کمی لیموی تازه رویش بچلانید. دو طرف پنکیک را روی هم به طرف مرکز بیاورید و مقدار بیشتری شکر قنادی رویش بپاشید، همچنین آب لیموی تازه.

پنکیک آلمانی
پنکیک آلمانی
روشی ساده برای پاشیدن شکر قنادی روی پنکیک آلمانی:

یک نمکدان تمیز برداشته و پودر شکر را درون آن بریزید و به راحتی استفاده‌کنید.

نکته: تمام قسمتهای ماهیتابه چدنی را با روغن و یک پارچه تمیز کاملاً چرب کنید. هم قسمتهای داخلی، هم بیرونی و هم دسته ماهیتابه را.

پنکیک آلمانی رو بصورت گرم با برشهای اضافی لیمو و شکر قنادی کنارش سرو کنید و لذت ببرید.

کیک هلندی
کیک هلندی

نکته: فر را از قبل روی دمای 425 درجه فارنهایت گرم‌کنید. مواد لازم را آورده و حدود 15 الی 20دقیقه بگذارید تا با دمای اتاق یکسان شوند.

پنکیک آلمانی بسیار سریع آماده‌می‌شود و هیچ مهارت خاصی برای پف کردنش نمیخواد. ترفندی هم لازم نیست تا رنگ قهوه‌ای طلایی خوشرنگی بشه. با مواد ساده‌ای می‌تونید این پنکیک خوشمزه رو درست‌کنید.

خاطره بازی نویسنده

خاطره من از پنکیک به سالها پیش برمی‌گرده، زمانی که اولین بار به آمریکا رفتم. کافی شاپی بود که انواع پنکیکها رو در هر زمانی از روز یا شب سرو می‌کرد. پنکیک آلمانی خوشمزه‌ای اونجا مورد علاقه من بود. بر خلاف پنکیکهای دیگه که با آب میوه سرو می‌شد، این یکی با پاشیدن شکر قنادی و یه نصفه لیموی تازه سرو می‌شد.

هنوز یادم نمیره که پشت میز با دوستم در انتظار اون پنکیک آلمانی خوشمزه می‌نشستیم در حالیکه قهوه‌مونو سر می‌کشیدیم و در مورد خیلی چیزها حرف می‌زدیم.

پنکیک بصورت داغ و در همون ظرفی که پخته می‌شد سرو می‌شد. فردی که آماده‌ش می‌کرد کمی شکر قنادی روش می‌پاشید و کمی لیموی تازه رویش فشار می‌چلاند. بعد پنکیک برشته رو از دو سو تا می‌کرد و کمی شکر دیگه روش می‌پاشید و آب لیمو می‌ریخت.

منبع : persianmama.com

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پنکیک با بهترین رسپی

طرز تهیه نان هوکایدو ژاپنی (نان نرم شیرین)

طرز تهیه نان چاباتا با خمیر ترش