طرز تهیه کیک نسکافه ای فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه
طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه

طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه : پختن کیک در خانه یک کار فوق العاده جذاب هست حالا که این کیک رو بتونید طعمدار کنید کاری بسیار شگفت انگیز خواهد بود ، نسکافه بخاطر اینکه طعم دلنشینی داره و اکثرا دوستش دارند میتونه یک گزینه مناسب برای طعم دادن به کیک باشه، در این پس میخوام بهتون یک کیک عالی با طعم نسکافه درست کنم که ویدیو مراحل کار رو هم در انتهای پست قرار میدم که بتونید خیلی راحت اونو درست کنید.

موادی که برای تهیه کیک نسکافه ای لازم دارید

آرد سفید سه صفر۲۸۰ گرم
شیر ۱ پیمانه
شکر۱ و ۱/۲پیمانه
تخم مرغ ۴عدد
وانیل 1 قاشق چای خوری
روغن مایع۱/۲پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
نمک۱/۸ قاشق چای خوری
نسکافه 3 قاشق غدا خوری

پیمانه ها و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه

خب برای شروع کار ابتدا یک چهارم از شیر را گرم کرده و نسکافه رو داخلش حل کنید بذارین کنار تا خنک بشه.تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا رنگش روشن و حجمش زیاد بشه بعد روغن بریزید. زمانی که نسکافه خنک شده ، بقیه شیر رو بریزید کمی به هم بزنید. در آخر آرد و بیکینگ پودر و نمک که دو بار الک شده به مواد اضافه و در حد یکدست شدن به هم بزنید.

قالب ۲۵ سانت رو چرب و آرد پاشی کرده خمیر کیک رو داخلش بریزید و بذارین در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۴۰_۴۵ دقیقه با خلال چوبی تست کنید اگه چیزی از خمیر بهش نچسبید کیک آمادس در غیر اینصورت اجازه بدین تا پخت کیک ادامه داشته باشه.سپس بیرون بیارین بعد از ۱۰ دقیقه کیک را روی توری فلزی برگردونید تا کاملا خنک بشه و سپس نوش جان کنید.

دوستان یه نکته در مورد همزدن مواد کیک بگم برای هر نوع کیکی که از همزن استفاده میکنید همیشه در مدت همزدن چندین بار همزن رو خاموش کنید و با کمک لیسک مواد اطراف ظرف رو به وسط بیارین به خصوص هنگام همزدن تخم مرغ اگه ذره ای از تخم مرغ بدون زدن وارد مواد بشه کیک بوی تخم مرغ میگیره.

نکات مهم در پخت کیک نسکافه ای

– برای اینکه کیک به قالب یا سینی نچسبه آنرا با کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده یا روغن جامد چرب کنید. سپس همه جای قالب را آرد بپاشید و آرد اضافی را خارج کنید بعد قالب رو بذارین یخچال تا کره سفت بشه.بعد خمیر کیک را داخل آن بریزید.اینطوری کیک به قالب نمیچسبه اگر هم قالب طرحدار نیست و کف اون صافه میتونید از کاغذ روغنی استفاده کنید.

– برای تزیین روی کیک از مقداری مغز گردوی خردشده همراه با سس کارامل استفاده کردم. دستور سس کارامل را از اینجا مطالعه کنید

✔چون هر کس آرد رو یه جور پیمانه میکنه و مقدارش ممکنه تغییر کنه آرد رو به گرم گفتم تا مشکلی پیش نیاد پس لطفا شما هم وزن کنید.

برای چرب کردن قالب حتما کره به دمای محیط برسه نه اینکه بذارین ذوب و خنک بشه.اینو لطفا توجه کنید.

– برای اینکه کیک به قالب نچسبه آنرا با کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده یا روغن جامد چرب کنید. سپس همه جای قالب را آرد بپاشید و آرد اضافی را خارج کنید بعد قالب رو بذارین یخچال تا کره سفت بشه.بعد خمیر کیک را داخل آن بریزید.اینطوری کیک به قالب نمیچسبه اگر هم قالب طرحدار نیست و کف اون صافه میتونید از کاغذ روغنی استفاده کنید.

کیک نسکافه ای
کیک نسکافه ای

رسپی و عکس از نجمعه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی

طرز تهیه کیک موکا خوشمزه و جذاب