موس توت فرنگی یک دسر خوشمزه

طرز تهیه موس توت فرنگی
طرز تهیه موس توت فرنگی

یکی از دسر های خوشمزه و لاکچری که میشه به راحتی درستش کرد موس توت فرنگی هستش اصالت این دسر به فرانسه بر میگرده و در رده های سنی مختلف طرفداران زیادی داره پس در این مطلب میخواهیم در خصوص طرز تهیه موس توت فرنگی که یک دسر ساده و در عین حال با کلاس هست صحبت کنیم.

مواد لازم برای تهیه موس توت فرنگی

توت فرنگی اسلايس شده ( حدود ٨ عدد )

ژلاتين ١ ق غذاخوري ( به همراه يك سوم پيمانه آب)

بنر گل من و تو

آب 25 گرم

شکر 100 گرم

سفیده تخم مرغ 2 عدد

خامه قنادی 200 گرم

وانیل مایع ½ ق چ

مخلوط اب البالو و توتفرنگي يك ليوان ( در صورت دلخواه )

ليدي فينگر به مقدار لازم ( در صورت دلخواه ) ژلاتین را در آب سرد خیس کنید و بن ماري كنيد ( اين و در صورتي استفاده كنيد كه ميخواين قالبي درست كنيد من اينجا چون داخل شيشه ريختم استفاده نكردم )

طرز تهیه موس توت فرنگی

آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا به درجه 116 برسد و سپس از روی حرارت بردارید.در مدتی که آب و شکر به حرارت مورد نظر برسد سفیده ها را با وانیل و مقدار کمی نمک و ¼ قاشق چای خوری کرم تارتار بزنید تا به سافت پیک برسد.

شربت آماده شده را به صورت یک جریان باریک و پیوسته در حالی که همزن روشن است به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا سفت و براق شود و وقتی به کاسه همزن دست میزنیم احساس گرما نکنیم و سپس وانيل هم اضافه كنيد (حدود 8-10 دقیقه) بايد با هم زن بزنيد. سپس خامه قنادی را در ظرفی فرم دهید و به مواد موس اضافه و مخلوط کنید. ( اگه ميخواين قالبي بشه حتما از ژلاتين استفاده كنيد )  من از بيسكوييت ليدي فينگر استفاده كردم . بيسكوييت هارو داخل مخلوط يك ليوان اب البالو و توت فرنگي نم دار كردم داخل شيشه گذاشتم و روش رو با موس پر كردم به صورت لايه اي ريختم. حالا موس توت فرنگی شما آمادس و میتونید نوش جان کنید.

طرز تهیه موس توت فرنگی
طرز تهیه موس توت فرنگی – رسپی موس توت فرنگی

– ميتونيد ليدي فينگر رو حذف كنيد و موس رو به تنهايي استفاده كنيد

– من داخل شيشه چند اسلايس توتفرنگي هم انداختم

– شما اگه ميخواين قالبي درست كنيد ميتونيد توت فرنگي رو پوره كنيد ( حدود ١٠٠ گرم توتفرنگي )

رسپی موس توت فرنگی + عکس: ندا اسلامی