نکات کلیدی و طرز تهیه نان کرمدار آلمانی خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه نان کرمدار آلمانی
طرز تهیه نان کرمدار آلمانی

طرز تهیه نان کرمدار آلمانی : این نون جزو یکی از نان های پرطرفدار و خوشمزه ملل هست، بافتشو ببینید، کرم وسطشو، محشر بود جاتون سبز پس با من همراه باشید تا بهتون این نون خوشمزه رو به همراه تمام نکات کا باید رعایت کنید بهتون آموزش بدم و خیلی راخت توی خونه اونو درست کنید، راستی ویدیو مراحل کار رو هم واستون در انتهای مطلب قرار دادم که حتما ببینید.

مواد لازم برای تهیه نان کرمدار آلمانی

چون این نون از دو قسمت خود نون و بخش کرمدار تشکیل شه واستون هر دو قسمت رو جدا قرار میدم تا راحت تر مواد رو تهیه کنید.

مواد لازم برای نان:

بنر گل من و تو

شیر ولرم ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۸۰ گرم
شکر ۹۰ گرم
خمیرمایه فوری ۱۰گرم
آرد حدود ۴۰۰ گرم (بسته به نوع آردها متغییر میباشد)

برای کرم شکلاتی داخل نون؛

شیر ۳ لیوان
شکر۱۶۰گرم
آردسفید۷۰ گرم
پودرکاکائو ۱۵گرم
کره ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودر کرم شانتی یا پودر خامه ۷۵ گرم(اگر هیچ کدوم رو نداشتید خامه قنادی فرم گرفته بزنید)

طرز تهیه نان کرمدار آلمانی

برای این کار حتما اول از همه برید سراغ درست کردن کرم : شیر، شکر، پودر کاکائو و آرد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت مدام هم میزنیم تا غلیظ بشه و سپس کره و وانیل رو بهش اضافه کنید(باید غلظت مایع از فرنی بیشتر باشه تو میتویند این مورد رو کامل ببینید) حالا از روی حرارت بردارید و به یک ظرف دیگه منتقل کنید و بذارید خنک شه سپس کرم شانتی را بریزید و با همزن خوب بزنید، سلفون بکشید و بذارید داخل یخچال تا سفت بشه.

نحوه مخلوط کردن و درست کردن خمیر

برای این کار ابتدا شیر، شکر، روغن مایع، تخم مرغ، خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و کم کم بهش آرد اضافه کنید تا خمیری بشه، تا جایی آرد اضافه کنید که خمیری بشه و به دست نچسبه بیش ازحد آرد نزنید و چسبندگیش رو با ورز دادن بگیرید وگرنه نون سفت میشه، ده دقیقه ورز دهید. داخل کاسه روش سلفون و پارچه بکشید،۱ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مراحل پایانی نان کرمدار

پف خمیر را بگیرید و به اندازه نارنگی بردارید و با دست گرد کنید سعی کنید روی چونه اصلا ترک نداشته باشه و سعی کنید که وسطش  صاف باشه و گرنه موقع پخت ترک باز میشه و سطح نونتون صاف درنمیاد. خمیر هایی که گرد کردید رو روی سینی فر بچینید و سپس روش یک پارچه تمیز بکشید و به مدت ۲۰دقیقه بهش استراحت بدید سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای۱۸۰درجه سانتی گراد بمدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزید.

توجه کنید که :دمای فرها با هم متفاوته پس تا وقتی زیر و روی نونها طلایی میشه خارج نکنید.

نونها که خنک شد یک طرفشون رو داخل شکلات آب شده بزنید (من شکلات تخته ای مارک کارات رو با کمی روغن مایع بن ماری میکنم) قبل اینکه شکلات سفت بشه روش خلال پسته بریزید. بعد سفت شدن شکلات نون رو برش بزنید و کرم را با قیف روش بزنید همانوطر که در ویدیو زیر میبینید.

نکات مهم نان کرمدار آلمانی

اول کرم شکلاتی رو درست کنید و داخل یخچال بذارید و بعد از یکی دو ساعت برید سراغ درست کردن نون .

خمیر مایع رو من بصورت فله ای میخرم مارک نداشت،اگر خمیر مایه معمولی استفاده کردید با یک قاشق شکر داخل شیر ولرم بریزید روشو بپوشونید ده دقیقه بزارید عمل بیاد بعد استفاده کنید.

این نون رومال نیاز نداره خودش ورنگش طلایی خوشرنگ میشه.

نان کرمدار آلمانی
نان کرمدار آلمانی

شما تا حالا نون کرمدار آلمانی رو درست کردید؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو در بخش ددیگاه با ما و سایر دوستان به اشتراک بذارید تا استفاده کنیم.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه نان روگن یا همون نان چادوار 

طرز تهیه نان چاباتا با خمیر ترش فوق العاده