طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه ترکیه ای + ویدیو آموزشی

طرز تهیه دسر نان سوخاری
طرز تهیه دسر نان سوخاری

طرز تهیه دسر نان سوخاری : یکی از دسر های خوشمره و عالی که میتونید خیلی راحت با مواد اولیه کم توی خونه درست کنید همین دسر نان سوخاری هست، ببینید چی آوردم براتون، یک دسر ترکی محشر، از نظر طعم و مز عالیی، خیلی خوشمزه ست خیلی عکسشو خیلی دوست داشتم مزشم به همین جذابی بود جاتون سبز راستی ویدیو کامل آموزشی رو انتهای مطلب قرار دادم که میتونید ببینید.

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه

اندازه قالب که من استفاده کردم ۲۲×۲۲سانتی متر هست

خب برای شروع کار ابتدا باید سس کاراملی رو آماده کنیم، برای کاراملی کردن شکر باید خیلی حوصله به خرج بدید. به یک تابه متوسط نچسب احتیاج داریم، ۱ لیوان شکر داخل تابه بریزید بصورت پخش شده نه قلمبه وسط تابه!! روی حرارت ملایم قرار بدید و اجازه بدید شکر آب شه که کمی وقتگیر، اصلا نباید به هیچ وجه با قاشق هم بزنید فقط گاهی تابه را تکون بدید کافیه . شکر که تیره و کاراملی شد بهش ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید اینجا شکر باز یکم سفت میشه که اصلا نگران نباشید با قاقش آروم آروم هم بزنید تا حل و یکدست شه بعد از رو حرارت بردارید.(توجه داشته باشید حرارت اگه زیاد باشه شکر میسوزه!)(از تابه بزرگ استفاده نکنید سایز متوسط یا کوچک باشه بهتره)

بنر گل من و تو
دسر نان سوخاری
دسر نان سوخاری
مواد لازم برای محلبی

نان سوخاری ۱۰ الی۱۲ عدد(نان سوخاری با نان تست فرق داره تست نرمه و سوخاری بیسکوییتی وشکننده ست پس اشتباه نشه)
آرد سفید ۱/۲پیمانه +۱/۳پیمانه (۱۰۰گرم)
شیر ۱ لیتر (۴لیوان)
شکر ۱/۳پیمانه سرپر (۸۰ گرم)
وانیل ۱ قاشق چای خوری
کره ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر نان سوخاری

نانها را داخل قااب بچینید(اگه گوشه و کناره قالب خالی موند با تکه های نان سوخاری پر کنید) سپس سس کاراملی را داغ روش بریزید.

برای محلبی شیر، آرد و شکر را با هم مخلوط و روی حرارت مدام هم زده تا به غلظت برسه، کره و وانیل را اضافه کنید و بذارید بجوشه تا غلیظ شه(دقت کنید خوب به غلظت برسه و شل و آبکی نباشه بعد بیایین بگین چرا دسرم تو یخچال سفت نشد!) مایع را از رو حرارت برداشته و بلافاصله روی نانها بریزید.داخل یخچال بزارید تا خوب ببنده وسفت شه، حالا روش خامه فرم گرفته بریزید و صاف و یکدست کنید،دوباره بزاریدتو یخچال تاخودشو بگیره

برای سس شکلاتی یک پاکت خامه صبحانه را داخل قابلمه روی حرارت بذارید تا گرم شه ولی نجوشه، از اطراف که حباب ریز زد حرارت خاموش و شکلات تخته ای خرد شده را بهش اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات با گرمای خامه آب شه، سس را روی خامه بریزید و بذارید تو یخچال تاببنده بعد برش بزنید برای اینکه برشهاتون تمیز و یکدست باشه هر بار که چاقو رامیکشید برای برش بعدی چاقو رابشویید یابا دسمال تمیز کنید

توجه کنید که

من برای تزیین روی دسر خامه فرم گرفته رو با ماسوره سلطان زدم و با دراژه شکلاتی تزیین کردم که شما مختارید با هر چیز دیگه که دوست داشتید اینکارو انجام بدید، که عکس ماسوره رو در زیر قرار دادم میتویند ببینید.

ماسوره که استفاده کردم
ماسوره که استفاده کردم

اگر شما هم این دسر ترکی خوشمزه رو درست کردید و نظر یا پیشنهادی دارید در بخش ددیگاه مطرح کنید تا بقیه هم از تجربه شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی

طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب دسر ترکی

آموزش دسر ترکی لوکوم موزی فوق العاده خوشمزه