اکستنشن مو و روش های انجام آن؛ فواید و عوارض اکستنشن مو

اکستنشن مو و فواید و مضررات آن
اکستنشن مو و فواید و مضررات آن

اکستنشن مو چیست و چه روش هایی دارد؟ اکستنشن مو یکی از روشهای افزودن مو است که امروزه در بین خانم‌ها بسیار متداول شده‌است. اکستنشن مو روش های متفاوتی دارد و راه های مختلفی برای اکستنشن وجود دارد. قبل از انجام اکستنشن باید اطلاعات کاملی در مورد نحوه کار و بودجه ای که در نظر گرفته اید آرایشگاه مورد نظر و خیلی موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهید. درست است که خیلی از هنرپیشه های هالیوودی به سراغ اکستنشن مو می روند اما گاهی بدون اطلاع از عوارض اکستنشن مو به سراغ این کار رفته و ضررهای جبران‌ناپذیری به موها وارد می‌کنند. در اینجا اطلاعاتی در مورد انواع اکستنشن مو و عوارض آن را با شما در میان می‌گذاریم تا به پاسخ سوالاتی مانند چرا اکستنشن مو مضر است؟ چکار کنیم موهای اکستنشن شده آسیب کمتری ببینند؟ انواع اکستنشن مو و روش های انجام اکستنشن  برسید.

اکستنشن مو چیست؟

افراد کم مو و کسانی که دوست دارند داشتن موهای پرپشت را تجربه‌کنند، معمولاً به سوی این روش می‌روند. اما اکستنشن چیست؟ به تکنیک افزودن مو لابلای موهای سر برای زیباتر شدن ، حجیم و بلندتر شدن مو گفته می‌شود. این تکنیک یکی از تکنیکهای زیبایی بوده و در آرایشگاه‌ها به وفور دیده می‌شود. قبل از انجام این کار بهتر است کمی در موردش تحقیق کنید.

اگر قصد اکستنشن مژه رو دارید حتما مطلب نکاتی که باید در خصوص اکستنشن مژه بدانید مطالعه کنید.

بنر گل من و تو
اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن دائمی

در اکستنشن دائمی شما تجربه چندماه موی بلند و پرپشت را خواهید داشت. در این روش دسته هایی باریک از مو را به تعداد زیاد به دسته های موی طبیعی شما اضافه می کنند.

اکستنشن نیمه دائمی

اکستنشن نیمه دائمی اگر به خوبی مراقبت شود 2 ماه دوام می آورد. این روش اکستنشن های نواری هستند که با چسب های نامرئی وصل می شوند. حجم این اکستنشن نسبت به اکستنشن های کلیپسی کمتر می باشد. زمانی که موهای شما در حالت افتاده می باشد تشخیص اینکه روی موهای شما اکستنشن انجام شده است تقریبا غیرممکن می باشد.

اکستنشن موقت

همانطور که از اسمش مشخص است این نوع از اکستنشن را میتوانید هر روز یا هر هفته جدا و دوباره متصل کنید. روش‌های نصب اکستنشن های موقتی ممکن است با کلیپس‌های مخصوص، بافت و حتی چسب باشد.

آشنایی با انواع جنس اکستنشن مو:

اکستنشن مو انواعی دارد که به آنها می‌پردازیم:

1. اکستنشن موی طبیعی انسان:

یکی از انواع مو که جهت اکستنشن بکار می‌رود، موی طبیعی است که قیمت بالایی دارد. این مو طرفداران زیادی دارد، به جهت اینکه می‌توان آن را با توجه به جنس موها انتخاب کرد. قابلیت رنگ و فر کردن دارد و کلا طبیعی‌تر است.

برخی افراد آن را کاملاً همرنگ موهایشان انتخاب می‌کنند و برخی کمی متفاوت و به عنوان مش و هایلایت آن را لابلای موهای خود بکار می‌برند.

طرز تشخیص موی طبیعی:

برای تشخیص موی طبیعی از مصنوعی کافی است کمی نوک آن را بسوزانید، از بوی آن متوجه خواهید شد. اگر فردی با مهارت برایتان اکستنشن را انجام دهد، کسی متوجه افزودن موها نخواهد شد.

2.اکستنشن موی مصنوعی:

این موها نسبت به موهای طبیعی ضخامتشان بیشتر است و طول بلندتری می‌توانند داشته باشند. اما موی مصنوعی را نه می‌توان رنگ و نه فر کرد و این یکی از معایب اکستنشن موی مصنوعی است.

انواع جنس اکستنشن مو
انواع جنس اکستنشن مو

روش های اکستنشن مو:

اکستنشن به روشهای متعددی صورت می‌گیرد که قیمت انجام آنها نیز متفاوت است.

  • اکستنشن حرارتی با گیره و انبرک مخصوص: بدین صورت است که موها را به هم فشرده و با حرارت انبرک چسب آب می‌شود و موها به موهای طبیعی فرد می‌چسبند.
  • اکستنشن با کلیپس: این نوع اکستنشن علاوه بر ایمن‌تر بودن، دردی نداشته و قیمتش به نسبت مناسب‌تر است. برای افراد موبلند مناسب است. اما باید در مراقبت از آنها احتیاط کرد. مثلاً هر روز نباید آنها را بشویید و سعی کنید هر بار آن را در قسمتهای مختلف بزنید تا موها را نکشد و ضعیف نکند.
  • اکستنشن با چسب: بصورت دسته دسته باریک مو را جدا کرده و چسب مخصوص را به نزدیک ریشه مو می‌زنند. سپس کمی موی اکستنشن روی آن چسب گذاشته و می‌چسبانند. این اکستنشن بعد از نصب به زحمت دیده می‌شود و مدت بیشتری دوام دارد. از نرم کننده و لوسیون استفاده کنید و از آن مراقبت نمایید. برای افرادی با موی کوتاه مناسب است.
  • اکستنشن با وصل کردن مو به پوست سر: این روش باید توسط متخصص حرفه‌ای انجام شود. زیرا مو به پوست سر وصل می‌شود. اکستنشن به این روش آسیب موارد قبل را کمتر دارد، اما ممکن است باعث نازکی مو شود.
  • اکستنشن با پیچاندن و به بقیه موها: در این روش موهای اکستنشن را به ریشه موی طبیعی وصل کرده و می‌پیچانند. به ایت نرتیب مو حجیم‌تر می‌شود. در این روش احتمال آسیب به مو و ریزش وجود دارد.
  • اکستنشن با دوخت: اضافه کردن مو به روش لاین هم طبیعی بوده و هم سه ماه دوام می‌آورد. اگر خوب مراقبت کنید بیشتر هم دوام می‌آورد. این روش نسبت به سایر اکستنش‌ها مقرون به صرفه است. برای مراقبت لازم است موها را مرطوب کرده و از حالت دهنده استفاده‌کنید. برای هر طول مویی مناسبند.
روش انجام کار
روش انجام کار
3.استفاده از کلاه گیس:

استفاده از کلاه گیس یکی از روشهای افزودن به حجم مو و پرپشت نشان دادن آنهاست. روش نصب راحت و مقرون به صرفه است. ضمن اینکه به مراقبتهای ویؤه نیازی ندارد. برای مراقبت و شستشو بعد از هر ده روز با شامپوی مخصوص بشویید. کلاه گیس‌های مصنوعی را با آب سرد باید بشویید.

فوائد و عوارض اکستنشن مو:

همانطور که تمام خدمات زیبایی فوائد و مضراتی دارند، اکستنشن نیز مزایا و ضررهایی دارد.

فوائد اکستنشن مو:

اکستنشن مو در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه و بدون درد به زیبایی کمک کرده و مویی پرپشت به شما خواهد داد. این روش محبوب بسیاری از زنان و دختران جوان قرار گرفته است. از این روش در سینما برای گریم، زیاد استفاده می‌شود.

در موقعیت‌های خاص مانند عروسی و مراسم می‌توان به راحتی از این روش بهره گرفت.

عوارض اکستنشن مو:

با توجه به اینکه موی اکستنشن شده به ریشه موهای طبیعی وصل می‌شود، خواه ناخواه فشاری به ریشه مو وارد می‌آورد و موجب ریزش مو و صدمه می‌شود. بدین ترتیب فولیکول مو ممکن است شکسته شود. بهتر است مو زمان کمتری روی سر قرار گیرد.

اگر این روند ادامه یابد بعدها ممکن است مو و ریشه مو صدمات جدی دیده و ریزش بیشتری داشته باشد.

از دیگر آسیب‌های اکستنشن مو در افراد میگرنی و مبتلا به سردردهای مزمن، افزایش سردردهاست.

گاهی اوقات در اکستنشن مو وارد بهداشتی رعایت نشده و فرد متخصص آن را انجام نمی‌دهد. در این صورت ممکن است با استفاده از چسب‌های نامرغوب استفاده شود که وجب صدماتی به پوست و مو می‌شود. زیرا چسب‌های ضد حساسیت کراتینی گیاهی برای این کار مناسبند.

هر چه موهای اکستنشن شده بلندتر باشند، ممکن است فشار و آسیب به موی سر بیشتر شود. به این ترتیب مو دچار ریزش می‌شود. بهتر است طول مو برای فردی با قد متوسط 22سانت و کوتاه‌تر باشد.

یکی دیگر از مواردی که در مورد اکستنشن بهتر است بدانید، این است که بسته به نوع و جنس موی بکار رفته هرزینه بالایی دارد. هر چه شاخه‌های موی بیشتری بکار رود هزینه بیشتر می‌شود.

فوائد و عوارض اکستنشن مو
فوائد و عوارض اکستنشن مو

قبل از اکستنشن باید چکار کنیم؟

قبل از اکستنشن  با یک شامپوی مناسب موهای خود را شستشو دهید. نباید موهای چربی داشته باشید. برای اینکه از این روش ها استفادع کنید باید بلندی موهای شما 7 الی 10 سانتی متر باشد. برای موهای خیلی کوتاه نیز روش هایی وجود دارد که باید آرایشگر های حرفه ای این کار را انجام دهند. قبل از اکستنشن حتما رشته ای از موهای خود را در اختیار آرایشگر قرار دهید تا موهای همرنگ خودتان تهیه کنند.

شستشوی مو بعد از اکستنشن

بهتر است بعد از انجام اکستنشن مو از شامپو و ماسک مو مخصوص استفاده کنید تا ماندگاری و کیفیت و درخشش موها از بین نرود.

هنگام خشک کردن موها حتما نم موهارا به وسیله حوله گرفته بعد از فاصله 15 سانتی متری با سشوار خشک کنید.

محصولات حاوی مواد سیلیکون ممکن است به چسب اکستنشن  آسیب رسانده و آن را شل کند.

انتخاب موی متناسب و هم رنگ
انتخاب موی متناسب و هم رنگ

آیا اکستنشن بعد از جدا کردن دوباره قابل استفاده است یا خیر؟

اگر از موی طبیعی که به روش کلیپس به مو متصل شده استفاده کرده باشید، می‌تونید به راحتی آن را جدا کرده و در صورت نگهداری خوب و مراقبت، بارها از آن استفاده کنید.

مراقبت از موی اکستنشن شده:

  • اکستنشن مو بسته به نوع مراقبت شما از مو می‌تواند 3یا 4 ماه دوام بیاورد. موی اکستنشن شده هم مانند موی طبیعی نیاز به مراقبت‌های خود دارد. باید با نرم کننده و لوسیون و حالت دهنده از آن مراقبت کنید.
  • موقع خوابیدن روی آنها نخوابید، نامرتب می‌شوند، آنها را بالای سر جمع کنید.
  • با برسی نرم و مخصوص ب آرامی از پایی شروع به شانه زدن کنید.
  • برای حالت دادن به موهای اکستنشن شده ار تافت و مواد حاوی سیلیکون استفاده نکنید.
  • برای مرتب کردن از شانه های دندانه درشت استفاده کنید.
  • برای حفظ درخشندگی هفته ای یکبار از روغن استفده کنید.
  • از وسایلی مانند ؛ کلیپس و کش و … زیاد استفاده نکنید زیرا اکستنشن به مرور شل خواهد شد.
مطالب مرتبط:

15-نکته-مهم-در-مورد-سشوار-کشیدن-بعد-از-حمام

بهترین-راه‌های-مراقبت-از-موی-دکلره