بهترین روش طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت + ویدیو آموزشی

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت
طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت : شما هم فست فود دوست دارید؟ اونم از نوع چیز برگر خونگی همبرگر به همراه نان همبرگر خانگی چی میشه، باید بگم که یکی از محبوب‌ترین غذاها در آمریکا و اروپاست هیمن هست البته توی کشور خودمون هم طرفداران خیلی زیادی داره هیچ بچه ای رو نمیتونید پیدا کنید که به همبرگر و چیزبرگر نه بگه ولی خب بهتره این فست فود رو خودمون توی خونه برای بچه ها درست کنیم تا از سلامت اون کاملا اطمینان داشه باشیم.

میدونم که همبرگر درست کردن کار راحتیه و‌ همتون بلدید ولی من روش خودمو براتون به همراه یک ویدیو کامل قرار میدم، خیلی ساده و خوشمزه است امیدوارم که دوس داشته باشید. راستی اگر نمیخواید از گوشت استفاده کنید حتما مطلب تهیه همبرگر با سویا رو مطالعه کنید

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت

  • گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفندی
  • یک عدد پیاز درشت
  • دو حبه سیر (اگه تازه باشه که فوق العادس)
  • پنیر پارمزان 3 قاسق چای خوری
  • پیازچه به مقدار دلخواه
  • نمک ، فلفل به اندازه ای دوست دارید

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

ما میخوایم چیز برگر درست کنیم با این همبرگرهای خانگی خوشمزه که درست کردیم، برای این کار ابتدا پیاز رو خوب پوست بکنید و سپس با استفاده از دنده ریز رنده کنید و بعدش آب پیاز رو کاملا بگیرید و داخل یک ظرف بریزید، در ادامه گوشت رو به پیاز اضافه کنید و در صورت تمایل یک کوچولو ورز بدید ولی من همه مواد رو باهم ورز دادم سپس سایر مواد رو که در بالا گفتیم رو اضافه کنید (سیر و پیازچه رو کاملا ریز کنید تا داخل مواد به خوبی پخش بشه) سپس شروع میکنم مواد رو با ورز دادن با هم مخلوط کردن، البته میتونید با دستگاه هم مواد رو ورز بدید. (عمل ورز دادن رو تا زمانی انجام بدید که مواد کاملا حالت چسبندی داشته باشند.)

بنر گل من و تو

 

بعد گوشتها رو به اندازه دلخواه قالب بزنید و بعد از اینکه تمام گوشت رو به شکل قالب درآوردید کمی داخل یخچال استراحت بدید (اگر میخواهید در همون روز این همبرگر ها رو مصرف کنید) حدودا یک ساعت، بعد داخل تابه چدنی رو چرب کنید و حسابی داغ کنید و گوشتها رو داخلش سرخ کنید. و در آخر یه لایه پنیر ورقه روی گوشتها بزارید تا کمی نرم بشه و بعد داخل نونهای ساندویچی مخصوص قرار بدید و با سس کچاب و سس مایونز و کاهو ‌خیار شور ‌گوجه فرنگی و پیاز حلقه شده سرو کنید.

همبرگر خانگی
همبرگر خانگی
نکات خیلی مهم در تهیه همبرگر خانگی
  1. حتما برای این همبرگر از گوشت تازه استفاده کنید که کیفیت کارتون بالا بره
  2. سعی کنید گوشتی که برای همبرگر استفاده میکنید کم چرب باشه و از گوشت گوسفندی هم بریا این نوع همبرگر میتونید استفاده کنید، در کل بهترین ترکیب گوشت برای همبرگر 80 درصد گوشت و 20 درصد چربی می باشد دقت داشته باشید که اگه از گوشت بدون چربی استفاده کنید همبرگر خونگی شما خیلی خشک میشه.
  3. در چیدن وسایل داخل نان همبرگر کمی وسط رو گود کنید تا مواد بالا نیاد و شکل ظاهری زیبایی داشته باشید.
  4. هر از چندگاهی روی همبرگر ها رو فشار بدید داخل تابه تا مقدار روغن از اون خارج بشه و همبرگر شما خوب بپذه
  5. چون گوشت شما خودش پربی داره برای سرخ کردن نیازی به چرب کردن ماهیتابه نیست فقط تنها کاری که شما بیاد بکنید این هست که اجازه ندید ظرف شما بیش از حد داغ بشه اگر این مورد رو رعایت نکنید گوشت به ماهیتابه شما خواهد چسبید.
  6. سعی کنید بیشتر از 10 دقیقه پخت همبرگر طول نکشه چون سرخ شدن زیاد اون باعث خشک شدن همبرگر های شما خواهد شد.

امیدوارم که از طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت که تجربه خودم هست استفاده کافی رو بره باشید و توی خونه درست کنید حتما نظرات خودتون رو در بخش دیدگاه ها بنویسید و آموزش هایی که دوست دارید در سایت قرار بدم رو پیشنهاد بدید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پیتزا با نان همبرگر و تست

چند همبرگر گیاهی سالم و پرطرفدار!

طرز تهیه نان سیر با بهترین دستور