طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو
طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو : یکی از خوبای غذاهای ایتالیاییه.که دقیقا برعکس طعم و بافت فوق العاده ش، دستور پخت ساده ای داره. شاید جالب باشه بدونید سس آلفردو اولین بار توسط یه سراشپز ایتالیایی👨🏻‍🍳 برای همسر باردارش♥️ درست شده که سس گوجه فرنگی براش مناسب نبوده. یکی از رایج ترین سس های پاستا سس آلفردو هستش که طرفداران بسیار بسیار زیادی در کل دنیا داره. بریم برای رسپی این پاستا با سس مخصوص و همچنین در آخر این مطلب حتما ویدیو طرز تهیه پاستا با سس آلفردو را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس الفردو

قارچ یک پیمانه
پیاز متوسط یک عدد
سیر درشت دوحبه
خامه صبحانه یک لیوان
پنیر پارمسان یک لیوان
شیر پرچرب یک و نیم لیوان
نمک ادویه فلفل سیاه به میزان لازم
ریحان خشک به میزان لازم
پاستا شکلی 500گرم
ذرت پخته کمی
سینه مرغ یک عدد یا ۶عدد فیله مرغ مکعبی خورد شده

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

برای پاستا با سس الفردو ابتدا باید مواد پاستا رو آماده کنیم و سپس بریم سراغ سس آلبردو ، ابتدا پیاز را خلالی کرده و داخل تابه تفت کوچکی می دهیم بعد سیر را اضافه میکنیم و بعد سینه مرغ را مکعبی خورد کرده و جداگانه میپزیم و بعد پخت به پیاز اضافه میکنیم، حالا قارچ ها رو که ورقه ای خورد کردیم و کمی تفت داده ایم به مواد اضافه میکنیم خوب همه مواد رو با هم تفت میدهیم تا مخلوط بشن و آبشون کشیده بشه میزاریمشون کنار. حالا باید سس آلفردو رو درست کنیم

بنر گل من و تو

طرز تهیه سس آلفردو

🔸براى درست كردن سس سفید پاستا ، من يه بسته كره پنجاه گرمى رو توى تابه ميندازم، دو قاشق غذاخوری آرد سفید رو كمى توى كره تفت ميدم ، يك ليوان و نيم شير چرب رو كم كم بهش اضافه ميكنم و مرتب هم ميزنم تا سس يكنواخت بشه ، نمك و فلفل بهش اضافه ميكنم، حدود يك پيمونه پنير پارمزان رنده شده رو ميريزم تو تابه و هم ميزنم تا ذوب بشه ، چهار قاشق خامه و يه مشت جعفرى ((البته جعفری اختیاریه)) خرد شده رو بهش اضافه ميكنم و هم ميزنم و شعله رو خاموش ميكنم.

🔸حالا پاستا كه همزمان با درست كردن سس ، به مدت بيست دقيقه خوب جوشيده و کاملا پخته شده، با مواد مرغ و قارچمون مخلوط ميكنم . حالا پاستا با مخلفاتشو به سس آلفردو اضافه میکنیم و همزده و سرو میکنیم من کمی ذرت پخته هم به پاستا اضافه کردم و روی ظرف سرو ریحان خشک و کمی پنیر پارمسان رنده شده پاشیدم عطروطعمشو بینظیر میکنه👌😋

پاستا با سس آلفردو
پاستا با سس آلفردو

ویدیو طرز تهیه پاستا با سس الفردو

شاید در ویدیو زیر کمی تغییرات ببنید نسبت به رسپی بالا ولی در کل مراحل کار و آماده کردن پاستا با سس آلفردو یکی هستش

درست کردن سس آلفردو جداگانه

سس آلفردو همانطور که از اسمش نیز می توان حدس زد یک سس ایتالیایی است. سسی ساده و خوشمزه که می توانید با برخی از غذاهای فانتزی مانند پاستا, فیله مرغ و میگو و هر غذایی که خودتان فکر می کنید دوست دارید با آن سرو کنید. از آنجایی که این سس کمی سنگین است برای افراد گیاهحوار نیز می تواند به عنوان وعده غذایی باشد. ما در اینجا طرز درست کردن سس آلفردو را به شما یاد می دهیم.

طرز درست کردن سس آلفردو
طرز درست کردن سس آلفردو

مواد لازم برای درست کردن سس آلفردو

کره پنجاه گرم
سیر یک حبه
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
خامه یک بسته
پنیر پارمسان رنده شده به مقدار لازم

طرز درست کردن سس آلفردو

ماهیتابه را روی شعله ملایم گاز بگذارید سپس کره و خامه را در آن بریزید زمانی که غل غل کرد زیر گاز را کمتر کنید. پنیر پارمسان رنده شده را در آن بریزید سپس حبه سیر را رنده کنید و به آن اضافه کنید. به جای خود سیر می توانید از پودر آن نیز استفاده کنید. روغن زیتون هم جایگزین مناسبی برای کره است بستگی به ذائقه و عللاقه خودتان دارد. آنها را کاملا هم بزنید. برای تزیین و عطر و بوی بهتر سسس آلفردو می توانید از جعفری یا ریحان خرد شده نیز استفاده کنید. امیدواریم از سرو این سس خوشمزه با غذای دلخواهتان لذت ببرید.