طرز تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ + ویدیو آموزشی

طرز تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ
طرز تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ

طرز تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ : سلام همراهان خوبم، یکی از کیک هایی که تا الان درست کردم و همه خوششون اومده بدون شک همین رسپی هست که در ادامه مطالعه میکنید، کیک هویج بدون تخم مرغ درست کردم معرکه، طعم محشره یعنی هر چی از خوشمزگیش بگم کم گفتم، پیشنهاد میکنم امتحانش کنید، ما در مطالبی جداگانه به درست کردن طرز تهیه کاپ کیک هویج پرداختیم راستی براتون ویدیو مراحل کار رو هم قرار دادم تا به راحتی بتونید درست کنید دیگه مقدمه کافیه بریم سر اصل مطلب.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ

شیرعسلی ۳۹۷ گرم (آموزش درست کردن شیر عسلی رو مطالعه کنید)
آردسفید۲۶۳ گرم
هویج رنده شده۱۸۰ گرم
باترمیلک ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
سرکه ۱ قاشق مربا خوری
پودردارچین ۱ قاشق چای خوری
کشمش پلویی۳ قاشق غذا خوری
گردو خردشده۳ قاشق غذا خوری
نمک یک پنس

طرز تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ

شیرعسلس، باترمیلک، روغن، وانیل، سرکه را با هم مخلوط و خوب بزنید. آرد را سه بار الک کنید و با پودر دارچین و بیکینگ پودر و جوش شیرین و نمک از الک رد کرده و اضافه کنید. از یک جهت با لیسک بصورت دورانی وکات کردن طبق تصویر مخلوط کنید(بیش از حد هم نزنید که پفش نخوابه) هویج و کشمش و گردو را اضافه کرده و محددا مواد رو مخلوط کنید. قالب لوف ۲۳×۹سانت را خوب چرب کرده و کاغذ روغنی بذارید و مایع را داخل قالب بریزید و چند بارکف قالب رو به سطح کار بکوبید و داخل فر از قبل‌ گرم شده با دمای۱۸۰درجه سانتیگراد بمدت ۵۰الی ۶۰دقیقه بپزید.یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید اگه سالم بیرون اومد و چیزی نچسبیده بود زمان پخت کافیه.

بنر گل من و تو
کیک هویج بدون تخم مرغ
کیک هویج بدون تخم مرغ
نکات مهم تهیه کیک هویج
  • شیر عسلی منظور همون قوطی فلزیاست مارک الفجر اگر هم نتونستید پیدا کنید 👈 آموزش شیر عسلی در مطالب قبلی قرار دادیم که میتونید مطالعه کنید.
  • هویج رو بهتره رنده درشت بزنید
  • اگه باترمیلک نداشتید.۱/۲پیمانه شیر را داخل ظرف بریزید و بهش ۱ قاشق غذا خوری سرکه اضافه کنید و یک ربع صبر کنید تا حالت بریده بریده پیدا کنه بعد استفاده کنید.
  • این کیک نه تخم مرغ داره نه شکر.چون شیرعسلی داره شیرین میشه
ویدیو مراحل تهیه کیک هویج بدون تخم مرغ
مطالب مرتبط :

طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی

طرز تهیه بانت کیک انبه فوق العاده

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای