طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی (دسر نیمه یخی) + ویدیو کامل

طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی
طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی

طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی : یکی از خوشمزه ترین دسر های ایتالیایی که میتوند درست کنید همین هست فوق العاده حذاب و خوشمزه، همونطور که از اسمش پیداس یک دسر نیمه یخی هست که پیشنهاد میکنم حتما با انبه یا موز درست کنید. بافت تشکیل سمیفردو مانند یک موس یخی هستش و معمولا سمیفردو را از تركيب بستني و خامه درست ميكنند و در ايتاليا بيشتر از “جلاتو” در ترکیب آن استفاده می شود. راستی براتون مثل همیشه یک ویدیو از مراحل تهیه آماده کردم که در انتهای رسپی میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی

۲ عدد انبه بزرگ ورسیده
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۶ قاشق غذاخوری
خامه فرم گرفته ۱پیمانه سرپر قله ای (۲۰۰میلی لیتر)
خلال پسته به میزان لازم
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودرهل ۱/۲ قاشق چای خوری
زعفران غلیظ دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
اندازه قالب لوف ۲۵×۱۲

طرز تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی

ابتدا انبه ها رو فیله کرده و با 3 قاشق غذاخوری از شکر دستور، پودر هل و زعفران داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید . زرده و سفیده تخم مرغها رو جدا کنید و سپس زرده رو به انبه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

حالا سفیده را با ۳ قاشق غذاخوری باقیمانده شکر داخل کاسه مناسبی ریخته و روی بخار آب قرار دهید و هم بزنید(طبق ویدیو ) تا زمانی که ذرات شکر داخل سفیده حل شود یا به اصطلاح سفیده کف کنه و کمی بپزه. حالا سفیده رو از روی بخار آب بر داشته و با همزن بزنید تا فرم بگیره. و به مخلوط انبه اضافه کنید و با لیسک آروم فولد کنید که پفش نخوابه.

خامه قنادی رو با همزن بزنید تا فرم بگیره اونم به مخلوط اضافه کنید و فولد کنید. اگه خامه کامل با مایه میکس نشد و حالت گلوله گلوله داشت اصلا نگران نباشید و بذارید در اون حالت بمونه و زیادی همش نزنید. این گلوله ها بعد اینکه دسر بست و برش زدید بصورت تکه های سفیدی که تو عکس میبینید ظاهر میشه که زیبایی خاصی به دسرتون میده، مقداری مغز پسته داخلش بریزید.

ریختن در قالب

قالب لوف من جنسش سیلیکونی بود که چربش کردم و یک کیسه فریزر رو باز کردم و گذاشتم داخل قالب طوری که از لبه ها اضافه داشته باشه.(چرب کردن قالب هم بخاطر اینه که کیسه فریزر بهش بچسبه و تکون نخوره). کف قالب رو دست و دلباز خلال پسته بریزید و مایه را روش ریخته، سطحشو صاف کنید و بذارید تو فریزر تا ۲۴ ساعت بمونه و خوب ببنده حالا بعد یک ساعت اون اضافه های کیسه فریزرو روش بکشید که بوی مواد داخل فریزر رو به خودش نگیره.

با کمک کیسه فریزر از قالب بکشید بیرون تو ظرف سرو برگردونید و نوش جااان کنید. دسر رو باید همون موقع که سرو میکنید بخورید و گرنه تو دمای محیط آب میشه.

دسر سمیفردو ایتالیایی
دسر سمیفردو ایتالیایی
ویدیو مراحل تهیه دسر سمیفردو ایتالیایی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک تیرامیسو خوشمزه

طرز تهیه دسر پان اسپانیایی

طرز تهیه دسر عربی