طرز تهیه مربای سیب خانگی با ویدیو مراحل

طرز تهیه مربای سیب
طرز تهیه مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب خانگی : یکی از مرباهای خوشمزه و پاییزی که با استفاده از سیب های مونده توی یخچال هم میتونید درست کنید مربای سیب هست همیشه یک کدبانو باید نحوه تبدیل کردن رو بلد باشه، پس بریم و این مربای خوشمزه رو خیلی راحت توی خوه درست کنیم کلیپ هم نکات و جزییات رو زیرنویس کردم اگر هم سوالی بود در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

سیب هر اندازه که دوست دارید
شکر به مقدار لازم
آب متناسب با مقدار سیب و شکر
جوهر لیمو 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای سیب خانگی

برای تهیه مربای سیب از سیب زرد استفاده کنید بهتره، سیبها رو پوست بگیرید و طبق تصویر کاتر بزنید و بشویید بذارید تو آبکش و بعد روی یک پارچه تمیز پهنشون کنید، یک شب تا صبح بمونه (۱۰ساعت) برای شیره همیشه هر مقدار شکر ریختید به همون میزان هم آب استفاده کنید. شکر و آب را روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد و۱۰ دقیقه که جوش خورد سیبها رو اضافه کرده و حرارت رو خیلی کم کنید تا آروم بجوشه، من ساعت ۱۱ که رو حرارت گذاشتم ساعت ۱و نیم آماده شد دو ساعت و نیم طول کشید .

بنر گل من و تو
مربای سیب
مربای سیب

مراحل کار توی کلیپ زیر میتویند ببینید

نکات مهم پخت مربای سیب

سیبها باید داخلشون شیره نفوذ کنه و شفاف بشن و این نشانه آماده شدن مرباست.

اواسط پخت اگه احساس کردید شیره داره قوام میاد ولی هنوز سیبها نپختن دو لیوان آب جوش بریزید (من طی مدت پخت ۳لیوان آب جوش اضافه کردم نگران نباشید خراب نمیشه و اون آب باعث میشه میوه بپزه و بخار میشه در نهایت قوام شیره به حالت مناسب بر میگرده)

در آخر ۱قاشق مربا خوری جوهر لیمو بزنید واز رو حرارت بردارید.

به مربا اصلا زعفران یا رنگ خوراکی نزنید و طعم و مزه شو خراب نکنید رنگ مرباتون کاملا بستگی به زمان پختش داره که اگه این تایمی که گفتم جوش بخوره مطمئن باشید به این خوشرنگی میشه نگران نباشید له نمیشه.

مرحله پهن کردن سیبها روی پارچه رو حتما انجام بدید با اینکار سیبها استحکام کافی را در مرحله پخت پیدا میکنن.

نشانه قوام آمدن شیره اینه که بصورت حبابهای کف مانند وخیلی ریز روی سطح مربا میجوشه

بعد آماده شدن مربا بزارید ۱روز در دمای محیط تو همون قابلمه بمونه که اگر احیانا بعد سرد شدن شیره تون خیلی غلیظ یا روون بود با اضافه کردن کمی آب جوش اونو رقیق کنید و اگر برعکس بود و قوام کافی نداشت باز رو حرارت یکم بجوشونید. و بعد داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

اونی که کنار مربا رو تخته سروه کره قالبیه، کاری نداره کره رو ذوب کنید و داخل قالبهای سیلیکونی کوچک بریزید و بذارید فریزر ببنده و از قالب خارج کنید .

سیبها روی پارچه خیر سیاه نمیشن فقط یکم تغییر رنگ میدن که اونم مهم نیست چون میپزه و در نهایت باید همون رنگی بشن

مطالب مرتبط :

طرز تهیه مربای چاقاله گردو

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

بهترین دستور طرز تهیه مربای گل محمدی