خواص آووکادو؛ 8 خاصیت جالب آووکادو برای سلامتی بدن

خواص آووکادو برای بدن
خواص آووکادو برای بدن

آووکادو میوه ای با نام علمی Persea Americana و به شکل گلابی است. این میوه دارای پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته ای نسبتا بزرگ است. خاستگاه آووکادو مناطق گرمسیری است و در آب و هوای گرم رشد می کند. از جمله مواد موجود در این میوه می توان به پتاسیم، اسید فولیک،  ویتامین K، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، اسید پانتوتنیک، فیبر نامحلول و فیبر محلول اشاره کرد. آووکادو دارای فواید و خواصی برای بدن است که در این مطلب با چند مورد از خواص آووکادو برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص آووکادو برای بدن:

جلوگیری از بروز سرطان:

آووکادو دارای خاصیت ضدسرطانی است. بر اساس مطالعات صورت گرفته آووکادو مانع رشد سلول های پیش سرطانی در سلول های سالم می شود و به جلوگیری از بروز سرطان از جمله سرطان سینه و پروستات کمک می کند.

 

حفظ سلامت چشم:

آووکادو با دارابودن فیبر و کاروتنوئید به حفظ سلامت چشم کمک می کند. این میوه برای جلوگیری از بروز بیماری های چشمی مرتبط با سن نظیر آب مروارید و افزایش قدرت بینایی مفید است.

بنر گل من و تو

 

خواص آووکادو برای بدن:
خواص آووکادو برای بدن:

 

حفظ سلامت قلب:

آووکادو با د ارابودن موادی نظیر چربی های غیر اشباع، پتاسیم، اسیدهای لینولئیک و اسید اولئیک سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب می شود. بنابراین برای حفظ سلامت قلب مفید است. علاوه بر این، این میوه حاوی فیبر است که به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و چاقی کمک می کند و فولات موجود در آووکادو برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است.

 

حفظ سلامت قلب:
خواص آووکادو: حفظ سلامت قلب

 

برطرف کردن بوی بد دهان:

آووکادو با دارابودن آنتی اکسیدان ها و ضدباکتری های فلاونوئیدی، باکتری های داخل دهان ر ا از بین می برد و به رفع بوی بد دهان و خوشبو کردن آن کمک می کند. این میوه همچنین از بروز سرطان دهان نیز جلوگیری می کند.

 

کاهش فشار خون بالا:

آووکادو با دارابودن پتاسیم و سایر مواد معدنی به تنظیم و کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

 

خواص آووکادو:
خواص آووکادو: کاهش فشار خون بالا

 

مفید برای کودکان:

آووکادو با دارابودن مواد مغذی از جمله چربی های غیراشباع به رشد کودکان کمک می کند. این میوه همچنین دارای نیاسین، پتاسیم، فولیسین، ویتامین B1 و B2 و منیزیم است که سبب تقویت جسمی و ذهنی کودکان می شوند.

 

 

مفید برای کودکان:
خواص آووکادو: مفید برای کودکان

 

کاهش وزن:

محتوای چربی فراوان موجود در این میوه سبب ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی در افراد می شود و با کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کند. همچنین چربی اشباع نشده سبب افزایش متابولیسم بدن می شود و از این طریق روی کاهش وزن اثر می گذارد. البته لازم به ذکر است که بر اساس مطالعات صورت گرفته فقط عده کمی با مصرف آووکادو به کاهش وزن سریع دست یافتند.

 

 

کاهش وزن:
خواص آووکادو: کاهش وزن

 

مفید برای دوران یائسگی:

آووکادو با دارابودن خواص ضدباکتریایی برای دوران یائسگی مفید و کمک کننده است و به پیشگیری از بروز اختلالاتی مانند بی خوابی، یبوست، زخم و مشکلات عصبی کمک می کند.